Aanschaf CBR600F 1999 met veel kilometers

p0ske

MF veteraan
16 mei 2004
1.470
5
Ulft
Mijn zus is bezig met de aanschaf van een motor. Haar oog is gevallen op een superstrakke Honda CBR600F uit 1999. Geen probleem zou je zeggen :P

Maarrr...

De motor heeft ruim 65.000 km gelopen. Het is aan de motor echt niet te zien, deze ziet er superstrak uit. Verder is de motor volgens mij technisch ook in orde, op de remschijven voor na, die zijn wat aan de dunne kant.
Het enige wat mij een beetje zorgen baart is deze hoge kilometerstand. ZIjn mijn zorgen terecht, of kan zo'n blokkie makkelijk het dubbele draaien ? En wat zouden we eventueel nog kunnen doen om wat meer zekerheid te krijgen ?

Ik heb het idee dat de motor niet gebruikt is om er sportief op te rijden, de achterband is behoorlijk vlak afgesleten.


Maar goed, enig advies is welkom 8-) 8-)
 
Zo me zelf niet zo druk maken over de km stand, heb zelf een cbr uit 2000 met 72000 op de klok en daar mankeert helemaal niks aan, buiten het normale onderhoud ook nog nooit wat mee geweest.
Maar neem aan dat de prijs wel een stukje lager is dan een met 15000 km. ;)
 
Zo me zelf niet zo druk maken over de km stand, heb zelf een cbr uit 2000 met 72000 op de klok en daar mankeert helemaal niks aan, buiten het normale onderhoud ook nog nooit wat mee geweest.
Maar neem aan dat de prijs wel een stukje lager is dan een met 15000 km. ;)


Inderdaad... Dat is ook precies waarom de motor zo interessant is. Bovendien ziet hij er echt erg goed uit *D
 
Mensen kijken vaak veel te veel naar de kilometerstand, terwijl die weinig uit maakt. Wat echt telt is hóe die kilometers gemaakt zijn. Een blok kan met 50k al op zijn maar kan ook 2ton draaien... Je kunt beter een fiets kopen met 50 duizend op de teller die altijd netjes warmgedraait heeft, onderhoudsbeurtjes op tijd heeft gehad, en waar met liefde voor gezorgt is dan een fiets met 10duizend die flink afgetrapt is.

Dat de bike er "als nieuw" uitziet is vaak een goed teken, dat de eigenaar er zuinig op geweest is.
 
Even aan plaatje van de motor in kwestie. Even een extra vraagje voor de kenners; is dit een kloppende kleurstelling. M.a.w. kloppen de kleuren van de verschillende kuipdelen allemaal :?


full
 
Ik heb een half jaar geleden een cbr van hetzelfde jaar met 62 k op de klok weggedaan was eigenlijk ook alleen de schijven die op waren het blok liep nog als een zonnetje en geen druppel olie verbruik dus lijkt me goed bike
 
Moet echt geen enkel probleem zijn. En nogmaals, zoals hiervoor ook al gezegd is; als de motor er strak uitziet is dat alleen maar een goed teken! Voor de zekerheid kan je een technische keuring doen (bij motoport zo een 35 euro), heb ik ook gedaan toen ik een cbr met 76.000km kon kopen. Heb ik toen niet gedaan, omdat de banden, remmen en kettingset binnenkort vervangen moesten worden. Maar motorisch was dat ding perfect!
 
Terug
Bovenaan Onderaan