Aanschaf crossmotor

Toast It

Rookie
7 feb 2010
1
0
Hallo,

Ik ben al een tijdje van plan een crosser te kopen.
heb eindelijk besloten om mun centen er in te stoppen.
De motor gaat niet voor sport gebruikt worden maar af en toe zal ie het strand, parcour op en neer gaan.

Nu is mijn vraag.
ik ben 17 jaar 1.70 lang. weeg 65Kg.

Wat voorn CC moet ik kopen? ik denk aan een 125.
En wat is de zithoogte die jullie mij aanraden. De meesten zitten rond de 80 cm. Moet ik een hogere nemen? of een kleinere? of is 80 Cm meer dan genoeg.

Sinds ik in het buitenland woon en daar serieus geen show rooms zijn, (woon op Curacao) kan ik niet even vragen of ik ff mag kijken of ie wel bij mijn lengte pas.
 
ik zal het al zeggen voor iemand me voor is,

gebruik de zoekfunctie eens! staat heeeel veeel van dit soort info
 
Hallo,

Ik ben al een tijdje van plan een crosser te kopen.
heb eindelijk besloten om mun centen er in te stoppen.
De motor gaat niet voor sport gebruikt worden maar af en toe zal ie het strand, parcour op en neer gaan.

Nu is mijn vraag.
ik ben 17 jaar 1.70 lang. weeg 65Kg.

Wat voorn CC moet ik kopen? ik denk aan een 125.
En wat is de zithoogte die jullie mij aanraden. De meesten zitten rond de 80 cm. Moet ik een hogere nemen? of een kleinere? of is 80 Cm meer dan genoeg.

Sinds ik in het buitenland woon en daar serieus geen show rooms zijn, (woon op Curacao) kan ik niet even vragen of ik ff mag kijken of ie wel bij mijn lengte pas.

Hey, ik ben 1,75 en pas ook gewoon op "standaard" crossers van 80 - 85 cm.
Maar ik kom zeg maar met beide voeten met de bal van me voet bij de grond, dus ik kan niet m'n voeten plat op de grond zetten. Dus ik zou sowieso geen hogere nemen als ik jou was.
Als je ff op het forum hier zoekt vindt je inderdaad veel info over diverse crossers, maar ik zou als eerst beginnen met zelf bedenken wat je ermee wilt doen.
Op het strand rijden kan met elke crosser wel ongeacht het aantal cc's. Maar dan heb ik het over gewoon rechtdoor rijden :P
Als je echt je techniek goed wilt krijgen qua rijden/crossen zou ik niet een te zware nemen om te beginnen. Ik ben zelf ook nog een beginner en ik merk dat je jezelf gewoon zekerder van je zaak voelt als je licht begint. Dus dat je niet het gevoel hebt dat de motor er met je vandoor gaat....
Oke succes! :)
 
heb je weer zo 1.

niet persoonlijk bedoelt hor,maar gebruik gewoon de zoek funktie.
1 keer is leuk maar 2 man in de week die willen beginnen met crossen.
dat vergt veel van een forum lezer. het hakt er in. de lol is er af.

gebruik gewoon de zoekfunctie.
het ergste is ook gewoon meteen in de eerste reactie zo'n lap tekst.
 
heb je weer zo 1.

niet persoonlijk bedoelt hor,maar gebruik gewoon de zoek funktie.
1 keer is leuk maar 2 man in de week die willen beginnen met crossen.
dat vergt veel van een forum lezer. het hakt er in. de lol is er af.

gebruik gewoon de zoekfunctie.
het ergste is ook gewoon meteen in de eerste reactie zo'n lap tekst.

Hé man loop niet zo te janken aub. Als je het teveel moeite vindt om te reageren op die 2 mensen per week, dan reageer je niet. Je zegt dat het veel vergt van een forumlezer. Maar ik neem aan dat je dit topic dus wel gelezen hebt voordat je reageerde met gebruik de zoekfunctie; maar dat vergt dus niet te veel van je?!

Ik dacht dat een forum een plaats was waar je ervaringen/informatie kunt delen. En dat doe je dus met elkaar....
Maar als bepaalde mensen van mening zijn dat er op een forum alleen naar info gezocht mag worden met de zoekfunctie. Waarmee je dus op "oude"topics beland, dan kunnen we dit forum net zo goed meteen opdoeken en er een archief van maken....

Ik hoop dat deze lap tekst niet teveel was voor je om te lezen. ;)
Peace!
 
Hé man loop niet zo te janken aub. Als je het teveel moeite vindt om te reageren op die 2 mensen per week, dan reageer je niet. Je zegt dat het veel vergt van een forumlezer. Maar ik neem aan dat je dit topic dus wel gelezen hebt voordat je reageerde met gebruik de zoekfunctie; maar dat vergt dus niet te veel van je?!

Ik dacht dat een forum een plaats was waar je ervaringen/informatie kunt delen. En dat doe je dus met elkaar....
Maar als bepaalde mensen van mening zijn dat er op een forum alleen naar info gezocht mag worden met de zoekfunctie. Waarmee je dus op "oude"topics beland, dan kunnen we dit forum net zo goed meteen opdoeken en er een archief van maken....

Ik hoop dat deze lap tekst niet teveel was voor je om te lezen. ;)
Peace!

Je haalt me de woorden uit m'n mond ;)
 
Waar Nick op doelt is dat er iedere week wel een paar man zich aanmeld met de vraag wat voor motor ze moeten hebben. Om een geschikte motor te kunnen kiezen ben je er niet met alleen gewicht en lengte. Er komt nogal wat meer bij kijken. Als je even de zoekfunctie gebruikte zul je dat merken.
Als jij nou eens even op het forum wat info gaat zoeken en je twijfelt daarna nog tussen merk x met model a en merk y met model b is hier niemand te beroerd om zijn ervaring te delen.
Jij vraagt niet om ervaring te delen, je vraagt of wij aan de hand van jouw lengte en gewicht even een geschikt model voor je uitspuwen en zo werkt t niet vriend.
 
een FAQ boven in de topic lijst van offroad en SM niet wat?
met als titel ik wil beginnen met crossen wat moet ik kopen?

zal een heleboel van dit soort topic verkopen als er een duidelijke topic staat waarin alles wordt uitgelegd zoals cc's en kosten bla bla bla
 
Hallo,

Ik ben al een tijdje van plan een crosser te kopen.
heb eindelijk besloten om mun centen er in te stoppen.
De motor gaat niet voor sport gebruikt worden maar af en toe zal ie het strand, parcour op en neer gaan.

Nu is mijn vraag.
ik ben 17 jaar 1.70 lang. weeg 65Kg.

Wat voorn CC moet ik kopen? ik denk aan een 125.
En wat is de zithoogte die jullie mij aanraden. De meesten zitten rond de 80 cm. Moet ik een hogere nemen? of een kleinere? of is 80 Cm meer dan genoeg.

Sinds ik in het buitenland woon en daar serieus geen show rooms zijn, (woon op Curacao) kan ik niet even vragen of ik ff mag kijken of ie wel bij mijn lengte pas.

Curacao?, man koop toch een boot _O-
 
wat ik bedoel is dat er 2 keer in de week opnieuw een topic word aangemaakt aleen omdat mensen willen weten wat voor crossmotor ze moeten kopen.
lekkere hulp via een forum de mensen zijn echt niet te beroerd om je te helpen maar zoals al is gezegd gewicht en leeftijd zegt niks. dus het helpt weinig.

en vaak is het zo door deze nieuwe topics steeds worden andere topics voorbij gelezen, waarin iemand om hulp vraagt met wel wat ergere problemen zoals motorisch enzo.

als je het niet erg vind ga ik nu even weer stilletjes verder janken ;(

zo hier een lekkere lap tekst van mij voor jouw :+
 
wat ik bedoel is dat er 2 keer in de week opnieuw een topic word aangemaakt aleen omdat mensen willen weten wat voor crossmotor ze moeten kopen.
lekkere hulp via een forum de mensen zijn echt niet te beroerd om je te helpen maar zoals al is gezegd gewicht en leeftijd zegt niks. dus het helpt weinig.

en vaak is het zo door deze nieuwe topics steeds worden andere topics voorbij gelezen, waarin iemand om hulp vraagt met wel wat ergere problemen zoals motorisch enzo.

als je het niet erg vind ga ik nu even weer stilletjes verder janken ;(

zo hier een lekkere lap tekst van mij voor jouw :+

Tnx, volgens mij zijn we het in grote lijnen ook wel eens. Alleen we verwoorden t allebei net iets anders... :+
 
Curacao?, man koop toch een boot _O-

Hey Toast it :W

Laat ze maar lachen. Hier hebben we ook hoog winter maar dan met 30 graden. Ha tja wat kunnen ze daar nu over zeggen. Wij alleen maar STUMPERS IN DE SNEEUW |( |(

Als jij daadwerkelijk een crossmotor wilt kopen dan moet je naar Mourice en daar kijken en kiezen tussen Yamaha en Suzuki of er zelf eentje uit USA halen. Wil je een ander merk dan ben je op je zelf aangewezen wat betreft onderhoud en reparaties. Tis hier een eiland met z'n beperkingen qua schaalgrote :o

Ik ben er ook over aan het denken om er een te kopen, maar ja de centjes :( Volgende maand eerst maar weer eentje huren in Spanje voor een week.

Hoelang zijn jullie op Curacao? Waar woon je, gewoon belangstelling. Ik woon vlak bij het vliegveld. :9
:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan