Aanschaf Dragster 1100

D86

Die hard MF'er
2 sep 2008
804
308
Goedemorgen heren motorliefhebbers,

Heel actief ben ik niet op dit forum. Echter ik hem ca. 9 mnd geleden mijn 'nieuwe' Bandit 1200s van 2006 laten zien. Motor bevalt uitstekend; heb er een carbon Leovince demper op gemonteerd en het klinkt en rijdt super.

Echter het begint weer eens te kriebelen. Ik overweeg de overstap te gaan maken naar een relaxte cruiser; waarbij de Yamaha Dragster 1100 hoge ogen gooit. Mijn vriendin kan dan ook lekker achterop zitten + het rijdt, denk ik, heerlijk relaxt en minder opgejaagd dan de snelle bandiet.

Graag zou ik willen weten wat technische aandachtspunten zijn; of is het gewoon een hele degelijke motor waar je bijna geen risico mee kunt lopen?

Hebben er mensen ervaring met deze motor; het rijdt denk ik heel behoorlijk met zijn koppelrijke 1100cc motorblok... en ik weet dat het qua sturen e.d. geen vergelijk is met de Bandit (hoewel die ook weer niet bijzonder stuurt hoor)

Graag zie ik wat meningen tegemoet; en alternatieven zijn altijd welkom (met plussen en minnen)

Ik zit te denken aan een motor vanaf bouwjaar 2004.

Alvast bedankt voor evt. reacties !

Groeten,
Daan
 
als ik jou was zou ik gewoon een keer een proefritje op een dragstar gaan maken.
ik rijd zelf nu 4 jaar dragstar en heb er nog nooit problemen mee gehad en ik vind het fantastisch rijden.

groeten joeri
 
Ik heb een Virago XV 1000, een XV 1100, en een XVS1100 gehad.
Nu rijd ik een BT1100 Bulldog.
Je kan dus wel stellen dat ik een tevreden Yamaha rijder ben en met name het V-Twin (TR1) blok.
Oude bewezen techniek, degelijk, betrouwbaar.

En eigenlijk hebben (totnutoe) geen van deze motoren me echt in de steek gelaten.
Op de XV 1000 een nieuwe startkoppeling geplaatst, bij de XVS 1100 een keer een doorgebrande startkoppeling.

En ohja bij de XV1100 een verrotte , dus slechtgeleidende, hoofdzekering.
De originele glaszekering had ik vervangen door een universele (zweef) steekzekering welke makkelijker verkrijgbaar is onderweg tijdens de voorgenomen vakantie.
En ik had deze een beetje gesmeerd met kopervet.
En dat moet je dus niet doen, kopervet tussen verschillende metalen.
Dan krijg je galvanische oxydatie en wordt de accu niet meer bijgeladen.

Maar verder de Dragstar, een geweldige motor met een zeer fijn motorblok.!
full



http://picasaweb.google.nl/lh/photo/4ZwxIwb6FJPMU9LCie_n0UaefcMXksG-_cv5wph9rcE?feat=directlink
 
Terug
Bovenaan Onderaan