Aanschaf eerste motor. Hulp gevraagd!

Elverding

Rookie
3 apr 2020
11
2
Amersfoort

Beste forumleden :)

Ik ben nieuw op het forum en heb mezelf inmiddels eerst even netjes voorgesteld.

Ik kom gelijk met de deur in huis vallen.

Morgen heb ik een bezichtiging bij een motor die ik heb gevonden via Marktplaats (ik weet niet of ik hier de link mag plaatsen ivm privacy oid).
Nu zit ik met het volgende. Ik heb helaas geen kennis en is het op dit moment niet mogelijk iemand mee te nemen die wel de kennis heeft om mij advies te geven.

Dit is de info die ik heb
Kawasaki zr 7 uit 2001
Kmstand: 39400
Vorig jaar grote beurt gehad.
In 2018 onderstaande vervangen:
4 x bougie
1 x oliefilter
1 x olie
1 x luchtfilter
2 x keringen voorvork
1 x vorkolie
2 x kettingset
2 x remblokken

De motor gaat weg ivm aanschaf tweede auto en staat te koop voor €1500

Is dit een goeie koop, of krijg ik hier mijn handen vol aan?
De motor ziet er verder erg netjes uit op de foto’s.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes
 
Wat betreft de trillingen van de Diversion 600 ,we hadden ook diverse klanten van die daar over klaagden,
de hele topkuip begint dan ook mee te resoneren en herrie te maken.
 
Wat betreft de trillingen van de Diversion 600 ,we hadden ook diverse klanten van die daar over klaagden,
de hele topkuip begint dan ook mee te resoneren en herrie te maken.
Ja het kan echt verschrikkelijk zijn... weet jij nog een toerental??? als het je opvalt lijkt het me ook dat het je opvalt waar het knijpt :+
 
Als je echt een naked bike wilt zou ik gewoon even goed MP in de gaten blijven houden. Soms komen er nog wel goedkope Honda Hornets 600 op, leuke betrouwbare motor. Of nog een klein tikkie doorsparen.
Iemand die geen moeite neemt om een fatsoenlijke advertentie te typen vind ik ook altijd merkwaardig. Is het genoemde onderhoud wat hij heeft beschreven wel aantoonbaar middels een factuur o.i.d? Anders is dat ook maar een gok natuurlijk.
 
Valt er niemand over dat overgespoten gedeelte? Dat zou voor mij reden zijn om hem gelijk te laten staan. Behalve dat het schade kan verbergen moet het overspuiten wel heel goed gedaan zijn met kwaliteitsverf, anders krijg je afbladdertoestanden.
 
Vind het sowieso tricky om je 1e motor van een particulier te halen. Ik had ook niet veel verstand (nog steeds niet btw, maar wel meer als toen _O-) maar ik had hem bij een motorzaak vandaan. Voelt toch iets beter als ze een halfjaar garantie geven. Ookal was de moto zelf vrij nieuw.
 
Als je echt een naked bike wilt zou ik gewoon even goed MP in de gaten blijven houden. Soms komen er nog wel goedkope Honda Hornets 600 op, leuke betrouwbare motor. Of nog een klein tikkie doorsparen.
Iemand die geen moeite neemt om een fatsoenlijke advertentie te typen vind ik ook altijd merkwaardig. Is het genoemde onderhoud wat hij heeft beschreven wel aantoonbaar middels een factuur o.i.d? Anders is dat ook maar een gok natuurlijk.

Ik ben niet meer gaan kijken. De kleppen moesten afgesteld worden en er moeten ook nog nieuwe banden op. Was hij even vergeten te melden🤷‍♂️
Bedankt voor de tips! Scheelde weer een rit en een teleurstelling.
 
Als je echt een naked bike wilt zou ik gewoon even goed MP in de gaten blijven houden. Soms komen er nog wel goedkope Honda Hornets 600 op, leuke betrouwbare motor. Of nog een klein tikkie doorsparen.
Iemand die geen moeite neemt om een fatsoenlijke advertentie te typen vind ik ook altijd merkwaardig. Is het genoemde onderhoud wat hij heeft beschreven wel aantoonbaar middels een factuur o.i.d? Anders is dat ook maar een gok natuurlijk.

Deze zie ik ook staan. Is wel 25kw. Dit type zou ik wel graag willen rijden. Ik mag m voor €1650 komen halen al de proefrit bevalt.

 
Vind het sowieso tricky om je 1e motor van een particulier te halen. Ik had ook niet veel verstand (nog steeds niet btw, maar wel meer als toen _O-) maar ik had hem bij een motorzaak vandaan. Voelt toch iets beter als ze een halfjaar garantie geven. Ookal was de moto zelf vrij nieuw.

Dat is natuurlijk de grootste onzin en heeft meer met jouw persoonlijke gevoel te maken dan met feiten.
 
Dat is natuurlijk de grootste onzin en heeft meer met jouw persoonlijke gevoel te maken dan met feiten.
Nee geen onzin,als je zelf geen verstand heb van motoren geeft het kopen met garantie gewoon meer zekerheid,
een andere optie is Erik van Lent te laten keuren,maar dat kost natuurlijk ook geld,al kan je dat wel eventuele kosten besparen.
 
Deze zie ik ook staan. Is wel 25kw. Dit type zou ik wel graag willen rijden. Ik mag m voor €1650 komen halen al de proefrit bevalt.

Ik zou zeggen ga proefrit maken op deze motor. Ziet er leuk uit ! Was zelf ook gaan kijken naar dit type motor, maar qua budget kwam het net niet uit. 2 maanden later werd het een Honda NTV.
 
Wat mankeert er nu weer aan die adv :? .alle info staat er in .
ik heb wel is een motor wezen kijken n.a.v enkel de foto ,je rijd erheen en kijkt of t wat is
Daar heb je wel gelijk in natuurlijk. Maar, zelf zou ik persoonlijk niet erg enthousiast worden van een advertentie waar alleen maar KM in staat vermeldt. Mag die wel een foto hebben met de nodige info, maar dat zou mij niet trekken.
 
Daar heb je wel gelijk in natuurlijk. Maar, zelf zou ik persoonlijk niet erg enthousiast worden van een advertentie waar alleen maar KM in staat vermeldt. Mag die wel een foto hebben met de nodige info, maar dat zou mij niet trekken.
tja , ik haak m n karretje achter de auto en ik ga kijken als t me interesseert , daar zijn de leukste koopjes uit voortgekomen :t
 
Als je van wat in advertenties staat uit moet gaan kan je beter nooit een motor gaan bekijken want word je teleurgesteld,
zelf er heen gaan zegt meer dan 1000 mooie verhaaltjes van adverteerders,de meeste zijn in zeer goede staat,mankeert niks an,lopend weggezet,
van oud omaatje geweest enzzzzzzz,ja natuurlijk 🤪
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan