aanschaf eerste motor

TweeTy1983

Rookie
16 mei 2008
2
0
Wapserveen, Arnhem
hey mensen

ik ben even benieuwd naar jullie mening over de aanschaf van een eerste motor
koop je die bij een erkende zaak of particulier
een goedkoop dingetje van een paar honderd euro of leg je wat meer neer (1250 a 1500 of zelfs meer)

ik hoor hier verschillende meningen over
aangezien ik m ook voor woonwerkverkeer gebruiken wil enzo (80 km per dag)
(zat zelf aan een model honda rebel of een suzuki gs 450 te denken dat idee)

thanks alvast voor jullie meningen
 
dealer betaal je meer

my opinion: dealer en particulier zijn net zo betrouwbaar...dit kun je dus op meerdere manieren lezen ;)

als je een model leuk vind, goed op informeren (internet) loop alles na, maak een proefrit en neem hem mee ;)
 
Maar als je 80 kilometer per dag rijdt dan is het misschien wel een idee op wat meer uit te geven, i.v.m. degelijkheid/onderhoud. Je wilt niet elke 1000 kilometer aan de kant van de weg staan met pech. De kans dat dat met motoren in de klasse van < 1000 euro gebeurt is natuurlijk wel aanwezig.

Verder succes met de aanschaf van een motor!
 
hey mensen

ik ben even benieuwd naar jullie mening over de aanschaf van een eerste motor
koop je die bij een erkende zaak of particulier
een goedkoop dingetje van een paar honderd euro of leg je wat meer neer (1250 a 1500 of zelfs meer)

ik hoor hier verschillende meningen over
aangezien ik m ook voor woonwerkverkeer gebruiken wil enzo (80 km per dag)
(zat zelf aan een model honda rebel of een suzuki gs 450 te denken dat idee)

thanks alvast voor jullie meningen

Een rebel en een gs450 zouden nou niet meteen (lees: helemaal niet) de fietsen zijn waaraan ik zou denken voor woon-werkverkeer :? :?
 
Neem iemand mee met ervaring en technisch inzicht.

Dealer is duurder. Is alleen de moeite waard als je er iets voor terug krijgt in de vorm van garantie. In die prijsklasse zul je denk ik geen garantie krijgen.

Dus dan zou ik particulier iets kopen.
 
laat hem keuren (bijvoorbeeld door erik van lent < google), heb ik ook gedaan.. of je moet er zelf de technische kennis voor hebben.
 
Ik vind het woon werk verkeer argument best zwaar wegen. En 80 km tikt op jaarbasis toch ook lekker aan. Mijn man is december vorig jaar woon werk gaan doen op de motor en we hebben toen besloten dat het dan een exemplaar moest worden waar je zomer en winter goed op kan bouwen. Dus reputatie qua betrouwbaarheid is belangrijk. Je moet er goed op kunnen zitten, zeker als je bij alle weertypen gaat rijden. Handelbaarheid in alle omstandigheden. Moet ook eventueel door file verkeer te loodsen zijn. Hoe ga je dingen meenemen?
Mijn man had bovendien de 'handicap' van zijn lengte, wat de keuze alweer behoorlijk beperkte.
En dan is er ook nog zoiets als vallen voor een bepaald type motor.
Het is een jonge motor geworden waar hij met zijn lengte prima op past. Die hij bovendien erg mooi vond en die ook nog lekker handelbaar is tussen alle koekblikkers hier in de randstad: De kawasaki KLV1000 (een Soes V-strom met een Kawa logo op de tank).
Bij een dealer, met een jaar garantie. Zekers zo voor de eerste aankoop toch wel fijn om terug te kunnen vallen op zo'n adres. Als we wat meer ervaring krijgen is kopen van een particulier ook een optie. Maar zo groen als gras voelde een grote dealer toch even veiliger.

Begonnen met een rugzak voor de laptop, nu toch uitkijkend naar een niet zo storende andere oplossing :?
 
Begonnen met een rugzak voor de laptop, nu toch uitkijkend naar een niet zo storende andere oplossing :?

Topkoffer? Hoe houd je over een afstand van 80km met het weer van de laatste dagen uberhaupt een laptop droog in een rugzak? :P

Edit; zie net dat die 80km komt van de TS
 
Laatst bewerkt:
Een CB500 werkt wel goed voor 150 km per dag. :Y


en wij kennen wel iemand die veel verstand heeft van motoren ( motor monteur) in de buurt van arnhem die je misschien wel wil helpen kijken naar een goede motor in jou prijsklasse :W
 
hey mensen

ik ben even benieuwd naar jullie mening over de aanschaf van een eerste motor
koop je die bij een erkende zaak of particulier
een goedkoop dingetje van een paar honderd euro of leg je wat meer neer (1250 a 1500 of zelfs meer)

ik hoor hier verschillende meningen over
aangezien ik m ook voor woonwerkverkeer gebruiken wil enzo (80 km per dag)
(zat zelf aan een model honda rebel of een suzuki gs 450 te denken dat idee)

thanks alvast voor jullie meningen

Als je voor woon-werk afhankelijk bent van een vervoermiddel, zoek dan niet iets uit van 1000-1500 euro tenzij je zelf heel erg handig bent met motortechniek. Er is in "toermotoren " ook een topic over ongeveer hetzelfde onderwerp. Koop liever iets betrouwbaars voor deze aanwending van een motor. Je wilt niet iedere maand stil staan omdat er weer iets niet in orde is. :N Succes. *O*

Daarbij, een goede helm en pak kunnen ook zo 1000 euro kosten (kan goedkoper hoor). Zeker als je dagelijks rijdt, moet je daar ook niet op bezuinigen. Als je 1000 euro voor een motor voor dagelijks gebruik uit wilt geven, vraag ik me af hoeveel je voor de kleding overhebt....
 
Terug
Bovenaan Onderaan