Aanschaf Fireblade 2002

Hiero een recentere foto van de fiets. Zit wel een WP stickertje op de voorvork (hier niet heel goed zichtbaar, maar op de andere foto's die ik heb wel), maar 'k neem aan dat je die er ook wel zo op kunt plakken als je de zaak wilt flessen. Gaan we even niet van uit, maar die rekening laten zien is idd een goed idee.

Thanx again!

full
 
Net m'n oude motor weg zien rijden met de nieuwe eigenaar, maar krijg nu geen contact meer met de eigenaar van wat m'n volgende zou worden (deze hierboven dus). Alles afgekaart. 'K zou morgen langskomen, prijs afgesproken, ik alles geregeld met de bank en ineens is de fiets van Marktplaats verdwenen en neemt de verkoper z'n mobiel niet meer op, reageert niet op mail etc.

Vreemde zaak. Hoop dat ie nog belt want anders ben ik dus motor-loos.
 
Laatst bewerkt:
Net m'n oude motor weg zien rijden met de nieuwe eigenaar, maar krijg nu geen contact meer met de eigenaar van wat m'n volgende zou worden (deze hierboven dus). Alles afgekaart. 'K zou morgen langskomen, prijs afgesproken, ik alles geregeld met de bank en ineens is de fiets van Marktplaats verdwenen en neemt de verkoper z'n mobiel niet meer op, reageert niet op mail etc.

Vreemde zaak. Hoop dat ie nog belt want anders ben ik dus motor-loos.

Hmmm heel vreemd.... B|
 
inmiddels alweer contact gehad. Man had iets in de privésfeer. Maar waarom dan ineens de motor van internet af? Ik vraag 't 'm dinsdag nog wel even.

Dinsdag zou hij weer contact opnemen. Hoop da'k zaterdag kan gaan kijken. Inmiddels ook een aantal andere van deze gezien. Ook in geel :9~ .

Weet iemand overigens wat die WP veringen voor en achter kosten? Heb WP zelf al gemaild, maar krijg daar geen antwoord.

Vraag me af of die dingen erop zijn gezet omdat het fijner rijdt of omdat de voorkant misschien een keer in de prak heeft gezeten.
 
inmiddels alweer contact gehad. Man had iets in de privésfeer. Maar waarom dan ineens de motor van internet af? Ik vraag 't 'm dinsdag nog wel even.

Dinsdag zou hij weer contact opnemen. Hoop da'k zaterdag kan gaan kijken. Inmiddels ook een aantal andere van deze gezien. Ook in geel :9~ .

Weet iemand overigens wat die WP veringen voor en achter kosten? Heb WP zelf al gemaild, maar krijg daar geen antwoord.

Vraag me af of die dingen erop zijn gezet omdat het fijner rijdt of omdat de voorkant misschien een keer in de prak heeft gezeten.

Het is niet altijd zo dat als ie WP is afgeveerd dat er dan een complete andere vork en schokbreker opzit ,zo te zien is het buitenwerk nog gewoon standaard.
Meestal worden de veren vervangen door veren op het gewicht van de berijder en de demping word iets aangepast zodat ie afgesteld is op de ''zwaardere'' veren.
Mijn vering heb ik om laten bouwen naar sport/race bij H&k suspension in Uden en koste toen in totaal iets van €550,- (vering en demping op mijn gewicht voor en achter).

Het valt me alleen wel op dat de veer van de schokbreker geel is net als de standaard veer terwijl ''vervangings'' veren van WP wit zijn dacht ik. :?

Toevallig ook al een blauw/zwarte gezien? *D

DSCF0961.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er geil uit ja!

'K zal je opmerkingen zeker ook aan de verkoper voorleggen.

Bedankt!

Als je twijfelt niet kopen. Zijn een aantal zaken die je zelf kunt bekijken als je de voorkant niet vertrouwt. Er zitten nokken op de onderste brug die het doorslaan van het stuur voorkomen. Bekijk deze eens. Als ze eraf zijn of als er een beschadiging inzit, dan heeft de motor een klapper gehad. Kijk ook eens goed naar de kuipdelen. Geen kleur of teintverschillen? Anders heb je misschien een schadefiets die opgeknapt is. Verder goed kijken naar het frame of die krassen of andere schade heeft. Idem voor de tank.
Maak een proefritje. Altijd doen. Rij een stukje met losse handen en voel of de motor spoort. Let wel op de banden want die slijten me de wegverkanting. Dus motor kan naar rechts vallen. Luister goed naar de motor. Geen bijgeluiden dan is het goed. Als de motor gestart wordt, let dan op de motortemperatuur. Als deze al hoog staat (80 a 90 graden) dan is de motor eerder gestart dan jij er was. Kan verdacht zijn. Let op lekkages. Kijk onder de motor en in de kuip. Let op de algehele staat. Ketting goed gespannen en ingevet, netjes gepoetst, zitje oke? Gewoon even naar alles kijken.REchtonderaan het motorblok zit een kijkglaasje voor de olie. Kijk of deze goudbruin is en niet zwart. Let ook op de uitstekende motordelen. Dynamodeksel, carterdeksel. Scheurtje of kleurverschil? Dan niet in orde. Maak proefritje en sta onderweg eens stil. Loop er omheen en kijk in de kuip naar het blok en onder de motor. Alles moet droog zijn. Kijk ook naar het tandwiel achter. Is deze niet scherp of verbogen tanden? Dus versleten? Zijn de holtes tussen de tanden mooi rond of ovaal? Dan versleten. Kortom, kijk kritisch en niet met hebzucht.

Over het algemeen is het een pracht fiets. Heb zelf een SC50. Kan ermee lezen en schrijven. Met en zonder stuurdemper. Zonder veeraanpassingen voor en achter. Ben ca. 1 meter 75 en weeg ca. 90 kilo. (Gewicht varieert weleens) Rij er heerlijk mee op circuit en op de weg. Een Blade is gewoon een ijzersterke fiets die geen problemen geeft. uitzonderingen daar gelaten. Dus let op dat jij die uitzondering niet bent.

Koop met verstand en niet met je hart. Maar laat je hart wel meespreken als je mij begrijpt. Neem anders een kennis/vriend/ouder mee die een beetje afstand kan nemen.

Succes.

O ja, mocht je hem toch kopen dan kan je je aanmelden bij het CBR900RR topic. Kan nu ook voor extra info als je dat wilt.
 
Dat zijn de tips!

:}

Ik neem ze mee!

Bedankt weer!

Hou ons ff op de hoogte over de voortgang aub.
Gekocht? Dan graag foto en verslagje van je bevindingen
Niet gekocht? Dan ook klein tekstje met waarom.

Is altijd leuk een terugkoppeling te horen. Is leerzaam.

Nogmaals, succes en geluk.

:W
 
'K hou jullie natuurlijk op de hoogte. De verkoper zou alleen gisteren al contact met me op hebben genomen, maar nog niks gehoord. Morgen ga'k er zelf achteraan bellen.

Ondertussen wel verder gekeken en gebeld en hieronder ook een optie (foto beetje beschadigd, maar 't idee is duidelijk). Is voor dezelfde prijs veel completer (scheelt zo'n 500 Euro aan accesoires), maar wel 9000 km. meer op de klok. 'K heb zelf de afwijking da'k een fiets wil hebben die nog geen 15.000 heeft gelopen :? , maar goed.

'K vind deze er ook wel :9~ uitzien. Zaterdag ga ik in elke geval deze bezoeken en 'k hoop dus ook de blauw witte. Mooie daarvan is dat die kleur wat zeldzamer en aparter is.

Jullie horen wel wat 't wordt.

Reacties zijn natuurlijk weer welkom.

full
 
'K hou jullie natuurlijk op de hoogte. De verkoper zou alleen gisteren al contact met me op hebben genomen, maar nog niks gehoord. Morgen ga'k er zelf achteraan bellen.

Ondertussen wel verder gekeken en gebeld en hieronder ook een optie (foto beetje beschadigd, maar 't idee is duidelijk). Is voor dezelfde prijs veel completer (scheelt zo'n 500 Euro aan accesoires), maar wel 9000 km. meer op de klok. 'K heb zelf de afwijking da'k een fiets wil hebben die nog geen 15.000 heeft gelopen :? , maar goed.

'K vind deze er ook wel :9~ uitzien. Zaterdag ga ik in elke geval deze bezoeken en 'k hoop dus ook de blauw witte. Mooie daarvan is dat die kleur wat zeldzamer en aparter is.

Jullie horen wel wat 't wordt.

Reacties zijn natuurlijk weer welkom.

[afbeelding]



Mooie fiets :Y



alleen die kleur he... :N




:+
 
Ahaa!

Dacht dat dat icoonte altijd betekende dat je de post van een andere niet al te snugger vindt. Ben zelf dus ook niet de slimste blijkt nu maar weer ;) .
 
Heel stom misschien, maar heeft er iemand misschien een piccie van die nokken op de onderste brug. Ik zou namelijk niet weten waar ik moet kijken.

Net overigens de verkoper van de blauw-witte blade gebeld, maar nog steeds geen gehoor.

Zaterdag wel een afspraak met de verkoper van de rood-zwarte.
 
Heel stom misschien, maar heeft er iemand misschien een piccie van die nokken op de onderste brug. Ik zou namelijk niet weten waar ik moet kijken.

Net overigens de verkoper van de blauw-witte blade gebeld, maar nog steeds geen gehoor.

Zaterdag wel een afspraak met de verkoper van de rood-zwarte.

Vuurmesje bedoeld de nokjes aan de zijkant onderaan je balhoofd. ;)
 
Snap je het niet?

oftewel: ik ben het eens met Vuurmesje...

Gaan we hier verder Runner? _O- _O- _O-
Heb dubbel gelegen om je kleuropmerking.

Laten we deze nieuwe Blade rijder aub serieus behandelen. Goede tips geven enzo.
Mocht hij een Blade kopen en zich aanmelden bij jou topic CBR900RR Fireblade, dan wordt hij snel genoeg bijgepraat.

Wil je het fijne weten Freak, kijk dan even op de laatste twee pagina's van het Honda CBR900RR Fireblade deeltje VIII topic

Succes zaterdag.
 
Heel stom misschien, maar heeft er iemand misschien een piccie van die nokken op de onderste brug. Ik zou namelijk niet weten waar ik moet kijken.

Net overigens de verkoper van de blauw-witte blade gebeld, maar nog steeds geen gehoor.

Zaterdag wel een afspraak met de verkoper van de rood-zwarte.

Je voorvork draait in het balhoofd. Daar waar de grote moer in het midden zit. Als je langs het balhoofd (als Frame beter klinkt dan wordt dat bedoeld) kijkt dan zie je je hele voorvork draaien als je aan je stuur draait. Je hebt aan de bovenkant een plaat waar de moet zit. Onder het balhoofd zit ook zo'n plaat. Links en rechts houden deze platen je vorkpoten vast. Als je langs het balhoofd kijkt zie je op de onderste plaat nokjes zitten. Draai maar aan het stuur tot deze niet verder kan. Dan zie je dat het nokje tegen het frame loopt. Dat nokje bedoel ik. Als dat nokje er niet zit dan kan je je stuur tegen je tank aan krijgen. Is niet de bedoeling. Als het nokje er wel zit dan moet je even kijken of deze niet beschadigd is of putjes heeft, of een afwijkende vorm heeft dan de andere kant.

Helaas kan het niet anders uitleggen.

Als je vragen hebt, stel ze maar. Er zijn geen domme vragen. En hulp kan je altijd gebruiken lijkt mij. Vooral met een dure uitgave zoals het kopen van een motor.

Dave, jij bent nogal snel met het maken van foto's. Kan jij niet even helpen met een kiekie? Is Freakie echt wel mee geholpen. Alvast dank.
 
'K hou jullie natuurlijk op de hoogte. De verkoper zou alleen gisteren al contact met me op hebben genomen, maar nog niks gehoord. Morgen ga'k er zelf achteraan bellen.

Ondertussen wel verder gekeken en gebeld en hieronder ook een optie (foto beetje beschadigd, maar 't idee is duidelijk). Is voor dezelfde prijs veel completer (scheelt zo'n 500 Euro aan accesoires), maar wel 9000 km. meer op de klok. 'K heb zelf de afwijking da'k een fiets wil hebben die nog geen 15.000 heeft gelopen :? , maar goed.

'K vind deze er ook wel :9~ uitzien. Zaterdag ga ik in elke geval deze bezoeken en 'k hoop dus ook de blauw witte. Mooie daarvan is dat die kleur wat zeldzamer en aparter is.

Jullie horen wel wat 't wordt.

Reacties zijn natuurlijk weer welkom.

[afbeelding]

Zo een heb ik ook. Een klein beetje anders hier en daar maar wel dezelfde kleuren.
Maar kleuren doen er nu niet toe. Zoek er eentje die jij mooi vindt en die technisch in orde is. Als je echt een blauwe zo mooi vindt, wacht dan even tot die zich aan biedt. Niets overhaast doen. Krijg je spijt van.
 
Thanx weer!

Is me duidelijk!

Gisteren contact gehad met de eigenaar van nde blauw-witte, :) maar...

...hij zit momenteel in het buitenland en is pas over ongeveer een maand weer terug :( .

'K wil zaterdag idd niks overhaast doen, maar 'k ken mezelf en als ik iets moois zie en het geld is er, dan kan ik mezelf moeilijk in de hand houden.
 
Dus...

Gisteravond zou 'k, lekker rustig Diehard 4 gaan kijken met een maatje. Moeten we ineens met één of ander smoesje naar m'n vriendin toe. Staat die met zo'n 40 man in de kamer "SURPRISE!" te roepen. Donderdag ben'k 30 geworden en we zouden 12 okt feesie houden, maar dat werd dus gisteren (en vandaag). Allemaal hartstikke lief en echt super georganiseerd, maar 'k dacht wel: "Dat wordt morgen dus waarschijnlijk geen (verantwoord) proefritje." En ja hoor, toen we de laatste rond 05.30 uur de deur uit hadden konden we zelf ook niet veel meer, dus vandaag is het niks geworden.

Ze had zelfs de verkoper voor vandaag al netjes afgebeld. Gemengde gevoelens ;) .

Hoop vanwege de weersvooruitzichten morgen even terecht te kunnen.

Nog een vraag. Motor moet een nieuwe achterband op. Wat is een goeie plakker voor deze fiets die ook nog 's niet te hard slijt. Op m'n cbr-etje had ik een BT 014 liggen en dat beviel me wel. Iets vergelijkbaars hiervoor? En dan een 180 of 190?
 
Laatst bewerkt:
Nou...

Net terug van testrit met de rood/zwarte en wat 'n apparaat zeg :9~ }) 8-) !

Ben in één keer helemaal weg van deze kleuren. Toch anders als vanaf een foto. Zat eerst nog te twijfelen tussen deze en de blauw/witte, maar niet meer.

Testrijden ging goed. Hele goed doseerbare machine voor zover ik het kon merken, maar gaat als je wilt ook heel snel heel hard. Moest alleen wennen aan het feit dat je een enorme bult power onder je kont hebt zitten op zo'n lichte fiets. Ding bleef er maar aan sleuren alsof er geen eind aan komt. Ff wat anders dan m'n cbr-etje. Verkoper zag de grijns op m'n kop ook toen de helm af ging :Y .

Vriend van me die er meer verstand van heeft was ook mee en samen hebben we o.a. al jullie tips nog ff doorgenomen met als conclusie dat dit een hele nette fiets is. Banden, tandwielen en ketting kunnen nog makkelijk een zeizoen mee en voor de rest geen krasje, deukje lekkage ofzo te zien. Echt als nieuw! Losse handjes ging ook probleemloos.

Ik laat de eerste indruk ff bezinken, maar denk dat deze liefde op het eerste gezicht niet meer over gaat.

Verkoper ook aardige kerel en goed van vertrouwen. Mocht de fiets zo meenemen zonder spullen in te leveren o.i.d. Daarna ff koffie gedronken en wat over de prijs gebabbeld. Ook daar zijn we uitgekomen.

Vuurmes en alle anderen bedankt voor de hulp/tips en mocht ie de mijne worden dan post ik nog een paar piccies in het 900rr topic.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan