Aanschaf FZR 1000

ikzelf heb een '88er fzr gehad en heb problemen met de koppeling gehad.
er was een stuk uit het koppelingshuis gebroken en tussen een tandwiel gekomen.
gelukkig gebeurde dit tijdens het warm draaien anders was de schade niet te overzien geweest.

volgens mij is dit wel een mooie betrouwbare fzr.
ziet er goed uit en is toch het wat mooiere nieuwe model.
Te Koop: FZR1000 '91 6-speed

suc6
 
Persoonlijk vind ik € 2700,- best nog wel veel geld voor een fiets uit 1990.
Tenminste als het om particuliere verkoop gaat.
Is wel bijna 15 jaar oud !!

Ik ben het wel met voorgaande eens, dat het type met exup klep toch wat moderner is.
Het blijft natuurlijk allemaal mechanisch, dus er kan altijd van alles kapot gaan.
Mijn advies: betaal er zo min mogelijk voor, dan heb je altijd nog wat speelruimte om evt. reparaties uit te kunnen voeren.

Met een fiets van 15 jaar oud kan je altijd de pech hebben dat er ouderdoms gebreken optreden (hoeft niet)

De winter komt eraan, dus hoeveel haast heb je om een andere motor te kopen.
Als je goed zoekt, denk ik dat je voor minder of voor jonger terecht kan.

B.v. een maat van me heeft z'n FZR uit 1988 (is volgens mij hetzelfde model) verkocht voor € 1250,- (was wel compleet in een andere kleur gespoten).

Maar bovenal, je moet gewoon wat geluk hebben met het kopen van een 2e hands.
 
Ik heb die motor eens opgezocht en hij staat te koop op Marktplaats nietwaar?

Beetje vreemd verhaal: Het is overduidelijk een '91er! Aangezien dit model vanaf 1991 geproduceerd is zou er officieel geen model '91 met een '90er kenteken bestaan. Kijk de officiele Yamaha-site er maar op na, een '90er is duidelijk een ander model (gemakkelijkst te herkennen aan de dubbele ronde koplampen).

Dus als het kenteken klopt van die motor heeft hij een fiets te koop waarvan ik nog nooit heb gehoord (misschien een heeeeeeeeeele vroege '91er ofzo?), en zo niet dan eh......... :? (En aan alle reacties te zien ben ik niet de enige die weet hoe een '90er er normaal uit zou moeten zien)

Ik zou in ieder geval 's heeeeeeeel erg goed de papieren bestuderen van dat ding.


Maar als het allemaal klopt heb je een mooie fiets voor dat geld, eerlijk is eerlijk :)
 
Persoonlijk vind ik € 2700,- best nog wel veel geld voor een fiets uit 1990.
Tenminste als het om particuliere verkoop gaat.
Is wel bijna 15 jaar oud !!
Klopt, maar bijna alle particulieren vragen prijzen als deze.. ik heb 3 maanden lang dagelijks marktplaats bijgehouden (tip: veilingkijker.nl, die zoekt voor je in marktplaats, ebay, etc).
€1750 - €2250 moet je ook wel wat kunnen vinden, maar weet niet wat hier natuurlijk voor extra's bij zitten.. Je kunt ook wachten tot de herfst intreedt, zullen ze nog iets zakken waarschijnlijk.

http://www.motoroccasion.nl is ook een aanrader trouwens, kun je zoeken bij een heeeeleboel dealers, daar heb ik nu mijn FZR600 ook gevonden. Maar goed, ik snap ook dat je het liefst NU een motor wilt ;)
 
Ik heb die motor eens opgezocht en hij staat te koop op Marktplaats nietwaar?

Beetje vreemd verhaal: Het is overduidelijk een '91er! Aangezien dit model vanaf 1991 geproduceerd is zou er officieel geen model '91 met een '90er kenteken bestaan. Kijk de officiele Yamaha-site er maar op na, een '90er is duidelijk een ander model (gemakkelijkst te herkennen aan de dubbele ronde koplampen).

Dus als het kenteken klopt van die motor heeft hij een fiets te koop waarvan ik nog nooit heb gehoord (misschien een heeeeeeeeeele vroege '91er ofzo?), en zo niet dan eh......... :? (En aan alle reacties te zien ben ik niet de enige die weet hoe een '90er er normaal uit zou moeten zien)

Ik zou in ieder geval 's heeeeeeeel erg goed de papieren bestuderen van dat ding.


Maar als het allemaal klopt heb je een mooie fiets voor dat geld, eerlijk is eerlijk :)

Kan makkelijk hoor...mijn DR is model '93 maar in '92 uitgeleverd (en dus op kenteken gezet). Zelfde is nu aan de hand met de DL650 V-Strom...de 2004 Strommetjes waren op en er worden nu al K5 (2005) modellen uitgeleverd.
 
Aha, in principe kan dat dus.........

Ik vond het al zo vreemd, liegen dat je fiets jonger is dan het uiterlijk doet vermoeden doen er zoveel, maar liegen dat je fiets OUDER is dan aan het uiterlijk is af te leiden is inderdaad niet zo slim..........

Zeker niet als hij te koop staat :)


Dan zou het een mooie prijs voor zo'n FZR1000 uit '90('91) kunnen zijn.

(Alleen jammer dat hij niet ECHT apart is met 6 versnellingen! ;) )
 
Nou donderdag is het dan zover :)

Dan ga ik proefrijden op de FZR1000.

Ik hou jullie wel op de hoogte van hoe het is gegaan.
 
In ieder geval succes ermee, het is tenslotte een prachtige fiets!

(En mocht je twijfels hebben.............dan heb ik ook een speciale FZR1000 '91 te koop, waarvan de prijs je nog wel 's flink zou kunnen meevallen :X )


Hou ons op de hoogte :]
 
Ik heb zelf een '90er gehad, een schitterende blauwe, en kan zeggen dat het superfiets was. Ik heb er zo'n 60.000 km opgezet voordat ik 'm total los heb gereden. Het klopt dat de modellen daarna een USD vork kregen, maar die hebben geen beste reputatie. Over het oliegebruik kan ik het volgende zeggen. Als je er redelijk rustig mee rijdt is dat nihil, echter bij zware belasting (oa langdurig hoge snelheden op de autobahn) loopt dat flink op. De Yamaha's hebben echter geen oliedruk, maar olieniveau lampje en dat is echt perfect. Gewoon doorblazen tot het lampje gaat branden en dan kan je nog gewoon een heel eind doorrijden.

Ik heb zelf zo'n 30.000 km met m'n voorschijven gedaan maar dat wijt ik aan de FERODO sinterblokken. Ik heb er praktisch geen problemen mee gehad, alleen gingen de lampjes niet zo lang mee. De wegligging is zeer stabiel vooral op hoge snelheid, in de bochten merk je wel dat je met een zware fiets (215 kg droog) nderweg bent. Wat me het meest is bijgebleven is de hoge topsnelheid, op de teller liep ie 300, en hij bleef de ZZR1100 van m'n maatje makkelijk voor! Ik heb daarna een Ace gekocht (en die heb ik nu nog) en ik zweer je dat die ouwe FZR een stuk harder liep!

Wat typische Yamaha 1000 eigenaardigheden zijn: als je met hele lage toeren accelereert wil je de nokkenasketting soms een beetje horen (klinkt een beetje als een ratelslang...shhrrr) en bij volgas accelereren wil de koppeling als je 'm laat slippen wel eens happen (beter is koppeling geheel op laten komen en dan vol het gas erop). Over de hoge onderhoudskosten waar sommigen het over hebben kan ik het alleen maar oneens zijn. Het is een beresterke fiets dus als je stevig doorrijdt gaan de bandjes niet zo gek lang mee dat mag duidelijk zijn, maar wat denk je van kleppen stellen om de 42000 km? Dat doen niet veel andere fietsen 'm na, verder is het vergelijkbaar met alle andere zware jongens.

Over de prijs denk ik dat als een motor een bepaalde leeftijd heeft bereikt (een jaar of 12 en ouder) het bouwjaar niet meer zo belangrijk is, maar vooral de staat waarin hij verkeert. De km stand komt mij idd erg laag over, mijn Ace heeft nu nog geen 20000 km op de klok en die heb ik in '96 nieuw gekocht dus het kan wel maar ik zou dan wel wat boekjes met stempeltjes willen zien...
 
Heb zelf ook een FZR 1000 gehad, super fiets !!! :}
maar waar je wel even op moet letten is dat de koppeling wel es aan vervanging toe kan zijn. (dit komt denk ik mede ook door de belachelijke hoeveelheid pk's voor die tijd) dit kan je tijdens een proefrit wel even checken door als ie warm is even te kijken of de koppeling slipt. in z'n 3 of 4 helemaal opentrekken (trouwens elke versnelling kan je dat wel zien maar de mijne deed het vooral in 3 en 4) O-)

succes

ja en die olie ??? gewoon af en toe beetje bijvullen no problem
 
Nou ik ben eruit.

Ik heb proef gereden op deze motor en het wordt hem niet. Er waren toch een paar dingen die ik in eerste instantie niet kon zien op de foto maar waar ik me toch aan ergerde en iet echt over te spreken was. :(

Maar goed ik heb alle tijd nog. :)

IK heb inmiddels al wel weer 2 andere motoren op het oog.

Een cbr 1000f uit 91/92 en een vfr 750 uit 1993. Dus dat wordt weer proefrijden :]
 
Vergeet je er niet een?



(Te koop: FZR1000 '91 6-speed)


VRAAGprijs 2995,- een paar leuke accessoires, en garantie bespreekbaar. :]
 
hahaha |(

ZAt weer te slapen :z

Thanks voor de remainder, maar dat is een beetje boven mijn budget.


Dat hangt er vanaf hoe hoog je budget is. Als jij naar een motor van 2700 euro gaat kijken met de intentie deze te kopen, en die van mij ligt nu al onder de 3000 euro, komen we daar misschien best wel uit. Een prijsverschil van 300 euro is best op te lossen dacht ik zo.


(O ja, ik hoef er alleen geen auto bij *D )
 
Oké qua prijs zouden we er dan misschien wel uitkomen.


Alleen zolang ik mijn auto heb word het dus niks '(

Jammer. Maar het motorseizoen is bijna ten einde dus zoveel haast heb ik nu ook weer niet.
 
Als je nu slim bent koop je mijn FZR 1000 Genesis. Bj 1991 en 16000 km gelopen. 10 jaar van dezelfde eigenaar geweest. Ik ben de tweede eigenaar en heb de motor bij een off. Yamaha dealer gekocht. De motor is in org. staat. Er zit als optie bij een Laser pro racing, maar de org. demper is onbeschadigd aanwezig. Hij verkeerd verder gewoon in een nieuwstaat.
Kijk op markplaza. Het is de zwarte...

Zien = Kopen

Verder hebben mij voorgangers wijs gesproken.

Markiemark.

De VFR was van mijn vrouw (foto)

Bijlage: fzr.small.jpg
 
Nou morgen is het dan zover.

DAn haal ik mijn motor op *D . Tis een Honda, een cbr1000f welteverstaan. :9~

Komend weekend lekker :]

Nu maar hopen dat t droog blijft.

Foto van de motor volgt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan