Aanschaf FZR600

Shadow VT500

MF'er
4 jun 2002
92
0
47
Obdam
Ik ga volgende week zaterdag 29/06/2002 waarschijnlijk naar Duitsland om een FZR600 op te halen. Ik heb er meerdere op het oog maar wat zijn nu de specifieke punten waar je bij een FZR600 uit 1991 en 1993 op moet letten?
 

Crawl

MF veteraan
13 jan 2002
9.537
21
56
Haarlemmermeer
Je zou beter eens kunnen gaan kijken op de campings rond het circuit in Assen.
Als je ziet hoe die Duitsers hun motor behandelen koop je nooit meer een motor uit Duitsland.
Crawl
 

Shadow VT500

MF'er
4 jun 2002
92
0
47
Obdam
Ja maar kijk eens naar nederlanders die hun motor afraggen. Ik noem bijvoorbeeld Fastnappie! Geen offense Nappie. Maar die loopt er ook mee te raggen. Als zo'n fiets goed onderhouden is ja dan kan er weinig fout gaan lijkt me?
 

Monomuis

MF veteraan
Donateur
11 jul 2001
22.078
419
Nederland
www.startersmotor.nl
Zo is dat, niet alle Duitsers zijn hetzelfde. Hier kan je net zo goed een uitgewoonde fiets kopen. Gewoon op mobile.de een paar FZR'en uitzoeken, contact opnemen en langs gaan. Zie je al dat ie er niet uit ziet, dan weet je meestal genoeg.

Ik kan je niet helpen aan specifieke zwakke punten van de FZR (behalve dan het contactslot zoals bij elke Yamaha), maar de standaard controle punten zijn altijd handig (heb ff geen link, kom net uit bed rollen)
 

Shadow VT500

MF'er
4 jun 2002
92
0
47
Obdam
Zo is dat, niet alle Duitsers zijn hetzelfde. Hier kan je net zo goed een uitgewoonde fiets kopen. Gewoon op mobile.de een paar FZR'en uitzoeken, contact opnemen en langs gaan. Zie je al dat ie er niet uit ziet, dan weet je meestal genoeg.

Ik kan je niet helpen aan specifieke zwakke punten van de FZR (behalve dan het contactslot zoals bij elke Yamaha), maar de standaard controle punten zijn altijd handig (heb ff geen link, kom net uit bed rollen)
Ja heb er ook verschillende via mobile.de. En de prijzen zijn daar behoorlijk lager als hier voor deze fietsen en de totale import kosten + kenteken komt zo rond de 200 Euro.
 

Monomuis

MF veteraan
Donateur
11 jul 2001
22.078
419
Nederland
www.startersmotor.nl
Ja heb er ook verschillende via mobile.de. En de prijzen zijn daar behoorlijk lager als hier voor deze fietsen en de totale import kosten + kenteken komt zo rond de 200 Euro.
Ja ze kosten echt niet zoveel. Maar geloof dat je dan wel wat verder Duitsland in moet. De grensstreek schijnt al leeggeroofd te zijn ;)

Belgie is overigens ook niet duur. O&O Moto zit NET over de grens van Nederland, zo'n 10km ofzo. Ook goedkope motoren. Ik wilde ook naar Duitsland maar kon voor zo'n laag bedrag mijn GSXF kopen, dat ik 'm maar hier heb gekocht. In Duitsland was ik meer geld kwijt met reiskosten en importkosten.
Anders was ik dus nu aan het zoeken in Duitsland..
 

Shadow VT500

MF'er
4 jun 2002
92
0
47
Obdam
Ja ze kosten echt niet zoveel. Maar geloof dat je dan wel wat verder Duitsland in moet. De grensstreek schijnt al leeggeroofd te zijn ;)

Belgie is overigens ook niet duur. O&O Moto zit NET over de grens van Nederland, zo'n 10km ofzo. Ook goedkope motoren. Ik wilde ook naar Duitsland maar kon voor zo'n laag bedrag mijn GSXF kopen, dat ik 'm maar hier heb gekocht. In Duitsland was ik meer geld kwijt met reiskosten en importkosten.
Anders was ik dus nu aan het zoeken in Duitsland..
Heb jij wat links voor Belgie (Het liefst particuliere sites!)
 

Monomuis

MF veteraan
Donateur
11 jul 2001
22.078
419
Nederland
www.startersmotor.nl
Heb jij wat links voor Belgie (Het liefst particuliere sites!)
Particuliere sites zijn er bijna niet. Heb Poohbeer al eens ziekgevraagd ;) Er zijn er een paar (die ik inmiddels vergeten ben) maar daar staan echt weinig motoren op. En vaak zijn de advertenties al van een tijd terug.

Neem nu bijv. bij http://www.oomoto.be deze YZF750.

Heeft 14000km gelopen en ze vragen 4100 euro. Denk niet dat je dat in NL kan krijgen voor dat bedrag.



of

Suzuki RF600R (Rijd erg lekker moet ik zeggen!)
1994, 21000km, 3300 euro.





De prijzen vallen allemaal mee.
Wat wil je kopen, een FZR600 of een FZR600R ?


EDIT: WIl je geen garantie dan gaat er nog wat van de prijs af! Anders heb je gewoon een jaar garantie op je motor (maar heb je niet zoveel aan als je in NL woont denk ik. Eindje rijden)
 

Shadow VT500

MF'er
4 jun 2002
92
0
47
Obdam
Een FZR600R Uiteraard *D . Heb al 6 motoren in Duitsland die ik ga bekijken zaterdag waarvan er 3 in de grensstreek staan.
 

Shadow VT500

MF'er
4 jun 2002
92
0
47
Obdam
Netjes ;) Nou veel suc6 en is het nix, dan kan je belgie nog proberen dus (maar Duitsland is nog ietsje goedkoper).
FZR600R.. mooi ding.... ouwe is trouwens ook leuk, maar daar betaal je ook nog 3500 euro voor in NL :)
Ik vind het model 1991 heel mooi! En daar betaal je rond de 1500 a 2000 Euro voor in Duitsland.
 

Tensive

MF veteraan
14 okt 2001
5.754
0
44
Arnhem
www.tensive.nl
Hoe zit het dan eigenlijk met die invoerrechten en kenteken/verzekeringgedoe?

Ik woon hier op 10 min. van belgische grens af en wil ook daar kijken voor een occasion.
Maar ik weet helemaal niet hoe het zit met extra kosten (zoals invoer), waar en hoe je dit moet regelen.

Is het dat ik gewoon een motor koop in belgie, dan hier in nederland bij postkantoor de motor laat overzetten en zo alle kosten (ook voor invoeren) moet dokken?
 

Shadow VT500

MF'er
4 jun 2002
92
0
47
Obdam
Hoe zit het dan eigenlijk met die invoerrechten en kenteken/verzekeringgedoe?

Ik woon hier op 10 min. van belgische grens af en wil ook daar kijken voor een occasion.
Maar ik weet helemaal niet hoe het zit met extra kosten (zoals invoer), waar en hoe je dit moet regelen.

Is het dat ik gewoon een motor koop in belgie, dan hier in nederland bij postkantoor de motor laat overzetten en zo alle kosten (ook voor invoeren) moet dokken?
Nee zo simpel werkt het niet. Maar hier heb ik mijn informatie ook vandaan en dit klopt allemaal redelijk!

http://www.motorimport.myweb.nl/
 

GSX-Radical

MF'er
28 mei 2002
164
0
Je zou beter eens kunnen gaan kijken op de campings rond het circuit in Assen.
Als je ziet hoe die Duitsers hun motor behandelen koop je nooit meer een motor uit Duitsland.
Crawl

MAAR... (ja, met hoofdletters)
In Duitsland worden de motoren wel elk jaar gekeurd (TÜV-Keuring), soort APK, dus ze worden er wel gedwongen om het onderhoud op peil te houden. Kan je in Nederland niet zeggen aangezien er hier géén jaarlijkse keuring voor motoren is...