Shadow VT500
MF'er
Ik ga volgende week zaterdag 29/06/2002 waarschijnlijk naar Duitsland om een FZR600 op te halen. Ik heb er meerdere op het oog maar wat zijn nu de specifieke punten waar je bij een FZR600 uit 1991 en 1993 op moet letten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zo is dat, niet alle Duitsers zijn hetzelfde. Hier kan je net zo goed een uitgewoonde fiets kopen. Gewoon op mobile.de een paar FZR'en uitzoeken, contact opnemen en langs gaan. Zie je al dat ie er niet uit ziet, dan weet je meestal genoeg.
Ik kan je niet helpen aan specifieke zwakke punten van de FZR (behalve dan het contactslot zoals bij elke Yamaha), maar de standaard controle punten zijn altijd handig (heb ff geen link, kom net uit bed rollen)
Ja heb er ook verschillende via mobile.de. En de prijzen zijn daar behoorlijk lager als hier voor deze fietsen en de totale import kosten + kenteken komt zo rond de 200 Euro.
Ja ze kosten echt niet zoveel. Maar geloof dat je dan wel wat verder Duitsland in moet. De grensstreek schijnt al leeggeroofd te zijn
Belgie is overigens ook niet duur. O&O Moto zit NET over de grens van Nederland, zo'n 10km ofzo. Ook goedkope motoren. Ik wilde ook naar Duitsland maar kon voor zo'n laag bedrag mijn GSXF kopen, dat ik 'm maar hier heb gekocht. In Duitsland was ik meer geld kwijt met reiskosten en importkosten.
Anders was ik dus nu aan het zoeken in Duitsland..
Heb jij wat links voor Belgie (Het liefst particuliere sites!)
Een FZR600R Uiteraard . Heb al 6 motoren in Duitsland die ik ga bekijken zaterdag waarvan er 3 in de grensstreek staan.
Netjes Nou veel suc6 en is het nix, dan kan je belgie nog proberen dus (maar Duitsland is nog ietsje goedkoper).
FZR600R.. mooi ding.... ouwe is trouwens ook leuk, maar daar betaal je ook nog 3500 euro voor in NL
Ik vind het model 1991 heel mooi! En daar betaal je rond de 1500 a 2000 Euro voor in Duitsland.
Hoe zit het dan eigenlijk met die invoerrechten en kenteken/verzekeringgedoe?
Ik woon hier op 10 min. van belgische grens af en wil ook daar kijken voor een occasion.
Maar ik weet helemaal niet hoe het zit met extra kosten (zoals invoer), waar en hoe je dit moet regelen.
Is het dat ik gewoon een motor koop in belgie, dan hier in nederland bij postkantoor de motor laat overzetten en zo alle kosten (ook voor invoeren) moet dokken?
Je zou beter eens kunnen gaan kijken op de campings rond het circuit in Assen.
Als je ziet hoe die Duitsers hun motor behandelen koop je nooit meer een motor uit Duitsland.
Crawl
>> Sport
Ik vind het model 1991 heel mooi! En daar betaal je rond de 1500 a 2000 Euro voor in Duitsland.
Dit model (91) is geen FZR-R, maar een gewone FZR.
De R versie was pas verkrijgbaar vanaf '93.
Het model vanaf '95 heeft een betere en volledig instelbare voorvork