aanschaf Gsx-r 1100

Heavyr

MF veteraan
17 dec 2004
1.766
3
Limmen
Hoi

Ik ben aan rond kijken voor een motor om een streetfighter te maken. Nou kwam ik laats bij iemand een schade gsx-r 1100 tegen. De motor had duidelijk te zien aan wat schaaf plekken een schuiver gemaakt. Aan de rechter kant het rem pedaal is verbogen en stuur deels geschaaft ( geen probleem opzicht wordt vernieuwd). Maar waar zou ik als je zo'n schade fiets wil komen ong. op moeten letten. En zijn er bekende kwalen bekend van zo'n fiets? Alvast bedankt.

Grtz Rob
 
Hoi

Ik ben aan rond kijken voor een motor om een streetfighter te maken. Nou kwam ik laats bij iemand een schade gsx-r 1100 tegen. De motor had duidelijk te zien aan wat schaaf plekken een schuiver gemaakt. Aan de rechter kant het rem pedaal is verbogen en stuur deels geschaaft ( geen probleem opzicht wordt vernieuwd). Maar waar zou ik als je zo'n schade fiets wil komen ong. op moeten letten. En zijn er bekende kwalen bekend van zo'n fiets? Alvast bedankt.

Grtz Rob
Hoi

je zou kunnen vragen met met wat voor snelheid hij op zijn bek gegaan is

ook even kijken of hij overmatig zweet tussen de cil en de kop...klein beetje hoeft niet erg te zijn...maar liever niks...

en kijken of hij goed spoort dus even met losse handen rijden,een 1100 krijg makkelijk op zijn vermogen op zijn achterwiel,dus een paar sprintjes maken ,weet niet of het een oliecooler of een W-type is,als het een W-type is evt kijken hoe heet hij wordt...

als je er weer heen gaat even opletten dat het blok echt koud is,dus niet naar smoesjes luisteren van dat hij even met die motor weg moest want dan klopt er iets niet ;) en dan starten met de choke helemaal uit en starten zonder gas te geven,dan zou hij met verhoogt stationair moeten lopen,dan goed luisteren hoe het blok klingt en dan een stukje gaan rijden...

als het een goede GSXR1100 is het de ideale motor om een streetfighter van te maken,en heb je er nog jaren veel plezier van :)

succes :)

oh ja,en als je hem koopt veel foto's posten hier van het ombouw proces natuurlijk :9


gr Ron.
 
Laatst bewerkt:
Informeer even, of íe op z'n kant nog lang gedraaid heeft....
Je big-end-lager houdt er niet van als íe geen olie om zich heen heeft.....
Wordt íe blauw van. ;(


SoeF!
 
Heb nog een bijna-afgebouwde gsxr1100 staan: oliekoeler van 1991.
Korte achterbrug met beugel (750), RF900 wielen, achterframe aangepast voor andere zit (916 of NSR500) waarbij de onderste buizen uit het zicht verplaatst zijn, Laser 4 in 1, stuurkuipje Walter Products, USD voorvork met nieuwe binnenpoten en nieuwe simmerringen, motorblok helemaal nieuw gelagerd (moet dus ingereden worden). De motor moet alleen gespoten worden en afgemonteerd.
Als je interesse hebt, kun je me mailen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan