FZRene
MF veteraan
BMW Boxers en versnellingsbakken.....
Iets met lagers geloof ik.
Iets met lagers geloof ik.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wat heeft dat hele verhaal over verzwegen schades en oplichting van km standen nou specifiek met Harley te maken?
Het is makkelijk om de boel op te lichten bij import van een motor als deze van buiten Europa komt, én het loont de moeite wat meer als het een dure motor betreft.
Beide categorieëen zijn van toepassing op een Harley, dat is waar. Maar dat kan je Harley toch niet verwijten? Dit zou ook gebeuren bij iedere andere dure motor uit het buitenland.
Heb je geen last van honden die in je helm pissen?heb ook jappen gehad nu mijn 3de harley 1ste heb ik 15jaar gehad nooit problemen behalve naar cz te rijden claxoncover verloren,nu een v-rod 10 jaar nu ,ieder moet voor zijn eigen weten wat ie wil en waar ie zich goed op voelt ,maar ga bij een dealer goed informeren doe een testrit ,die ene foto is toch een v-max en geen v-rod,dit is mijn v rod
Zolang het maar US inch gereedschap is, iig tot je alle boutjes en moertjes naar metrisch hebt 'opgewaardeerd'. . . dat je het meeste zelf kunt doen zonder speciaal gereedschap . . .
Zolang het maar US inch gereedschap is, iig tot je alle boutjes en moertjes naar metrisch hebt 'opgewaardeerd'
Duidelijk , Maar er is echt wel wat voorhanden, Er zijn tig dealers, service punten en sloperijen en via internet is er nog veel meer te krijgen. Brengt ook wel een beetje charme wat mij betreft.@Fastatje gaat er mij niet om wat beter/slechter is maar om wat beschikbaar is. Gereedschap is best wel te koop hier in Nederland/EU maar een simpele vervanging van een willekeurig boutje (die je net ff verkeerd weggelegd hebt) wordt wat lastiger, vandaar dat ik 'opgewaardeerd' met aanhalingstekens schreef.
Gelul. Elke boutenwinkel zoals fabory verkoopt UNC en UNF en heeft het op voorraad. Er zijn talloze online shops in NL waar je per stuk of assortiments dozen kunt kopen. Wat jij thuis hebt liggen is je eigen schuld.@Fastatje gaat er mij niet om wat beter/slechter is maar om wat beschikbaar is. Gereedschap is best wel te koop hier in Nederland/EU maar een simpele vervanging van een willekeurig boutje (die je net ff verkeerd weggelegd hebt) wordt wat lastiger, vandaar dat ik 'opgewaardeerd' met aanhalingstekens schreef.
In mijn geval bepaald niet, ik rij niet als squid rond en mijn gereedschapskist ben ik gewoon aan het uitbreiden met het juiste spul. Nu is mijn Harley net een paar maanden oud dus valt er nog niet veel te sleutelen behoudens wat accesoires maar ik doe graag wat zelf (behalve dat injectie/tuning, daar begrijp ik geen hol van).Dit riekt een beetje naar voor veel geld een nieuw speeltje kopen, en vervolgens niet (willen) investeren in gedegen kleding/helm/shit..
Tja, kun je triest vinden maar ik gebruik wat ik heb liggen.Dit riekt een beetje naar voor veel geld een nieuw speeltje kopen, en vervolgens niet (willen) investeren in gedegen kleding/helm/shit..
Wanneer je van plan bent om een Hallie aan te schaffen (of oud engels), investeer dan in fatsoenlijk passend gereedschap.
Je komt er snel genoeg achter welk boutje of moertje veel gebruikt wordt, dus daar heb je er een paar van op voorraad...ook al ben je geen sleutelaar en ben je afhankelijk van de (merk-)dealer.
Ik ben al veel metrisch bevestigsmateriaal op amerikaans of oud engels tegengekomen...gewoon triest.
Ik heb een ratel setje op marktplaats gescoord voor vijf tientjes. En van schoon pa een handjevol ringsteek sleutels gekregen. Het gebrek aan variatie wat overigens dus echt geen gemis is zorgt ervoor dat ik alles wel los krijg.Toen ik mijn EVO kocht heb ik er een koffer met inch spul bij HBM gehaald, samen met een gereedschapskar en inlets, 2 middagen knutselen en ik heb een gevulde gereedschapskar. Jammer dat de set die ik kocht wel metrische sleutels had, maar met wat lief lachen en een beetje Oh en de sleutels kunnen ruilen voor inch.
Zeer uitgebreide set, eigenlijk teveel voor een EVO want daar zit maar weinig variatie qua maten op, maar ga echt niets naar metrisch zetten (tenzij het een noodreparatie betteft wat toh veranderd moet worden). Nu weet ik dat er hier "techneuten"zijn die pissen op alles wat niet van SnapOn, Gedore of wat voor supermerk dan ook, maar voor een hobbyist, die niet wekelijks een totale revisie uitvoert, levert HBM prima sleutelgereedschap. Idd ik moet mijn "emmer"met metrische bouten, moeren etc leegkieperen en beginnen met verzamelen van inch spul, maar och, setje hier, handjevol daar, beetje netwerken bij onze externe servicediensten waar ook HD rijders bijzijn, komt dat echt wel goed.
Maar behalve het jaarlijks onderhoud en het wat veranderen, cq vervangen vanverfraaings onderdelen, heb ik nog niet veel geslleuteld aan die ouwe brommer, rij er gewoon liever mee en dat gaat echt goed, de laatste 2 ritten zelfs geen tassen en magneet mee hoeven nemen, alles blijft gewoon zitten.