Aanschaf harley davidson fxd Dyna uit 2002

Ik moet eerlijk zeggen dat HBM toch echt geen spul uit de 5 eurobak is hoor, en met Gedore kan je ook aardig je hand kneuzen als de sleutel opeens wegglijdt, dat weet ik uit ervaring
 
09EEFC97-5702-47AE-8C27-9744A8E3D1EF.jpeg

het is geen “vul in duur merk” maar het voldoet prima.
 
Zoiets heb ik ook, aangevuld met een setje ring/steeksleutels en grote doppen van tengtools.
En met alles in usa maten van de overleden buurman die een buell had.
Kan je alles mee doen. (Wat sleutelen aan een harley betreft)
 
Dit setje heb ik

En nu standaard met inch sleutels

Andere zaken zoals tangen, schroevendraaiers etc had ik uiteraard al
Wel een tap/snijsetje voor inch (UNF-en die andere :) ) aangeschaft
 
Nou! de keuze is gemaakt. Tenminste voor een proefrit. Volgende week ga ik proefrijden op een dyna fxd uit 2002.
Deze staat bij een harley dealer, km stand is ongeveer 44.000. (km teller ontbreekt maar is te zien in de historie)

Zijn er dingen waar ik extra op moet letten? Sorry voor de algemene vraag, dit wordt mijn eerste motor zelf dus ik ben een beetje op zoek naar houvast. Daarnaast heb ik niet veel bekenden met motorkennis of ervaring vandaar dat ik deze vraag hier nog een keer stel.
Ik zou de herkomst proberen te achterhalen als het een import is. Veel Harleys komen naar Europa als wrak/schademotor.
Dr is zo'n site waar je met het VIN-nummer de historie kan checken.
 
Ik zou de herkomst proberen te achterhalen als het een import is. Veel Harleys komen naar Europa als wrak/schademotor.
Dr is zo'n site waar je met het VIN-nummer de historie kan checken.
De meeste vrees ik , ik rij wel eens door Ureterp .. Daar staan er genoeg ;) ..
 
Ik zou de herkomst proberen te achterhalen als het een import is. Veel Harleys komen naar Europa als wrak/schademotor.
Dr is zo'n site waar je met het VIN-nummer de historie kan checken.

Tik ik op een zoeker: 'salvage + framenummer'

Geldt voor alle import vanuit US/Canada, dus niet alleen Hallies
 
Tik ik op een zoeker: 'salvage + framenummer'

Geldt voor alle import vanuit US/Canada, dus niet alleen Hallies
Carfax, die site bedoelde ik. Maar googlen kan ook. Als je geluk hebt, vind je 'm terug als ie idd uit Amerika komt en daar total loss is verklaard.
 
Carfax, die site bedoelde ik. Maar googlen kan ook. Als je geluk hebt, vind je 'm terug als ie idd uit Amerika komt en daar total loss is verklaard.
Je schrijft het op alsof dat een probleem is. Is dat zo? Als de RDW er geen probleem mee heeft is er toch niets aan de hand?
Er zijn veel redenen waarom een voertuig totall loss verklaard wordt maar de meest verkomende is economisch: dagwaarde minder dan de prijs van de te vervangen delen. Lijkt me geen enkel probleem.
 
Je schrijft het op alsof dat een probleem is. Is dat zo? Als de RDW er geen probleem mee heeft is er toch niets aan de hand?
Er zijn veel redenen waarom een voertuig totall loss verklaard wordt maar de meest verkomende is economisch: dagwaarde minder dan de prijs van de te vervangen delen. Lijkt me geen enkel probleem.
Als jij graag de hoofdprijs betaalt voor een opgelapte schadefiets heb ik daar geen probleem mee ;)

En hetzelfde gelt als jij dat wilt betalen voor een motor met een onjuiste tellerstand.

De ene schade is de andere niet, maar het feit dat veel schadefietsen geexporteerd uit Amerika worden zal een reden hebben. En een opgelapte schadefiets hoeft niet slecht te zijn, maar het is wel zuur als je een bak geld uitgeeft aan een harley en het ding blijkt onderhuids opgelapt te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Carfax, die site bedoelde ik. Maar googlen kan ook. Als je geluk hebt, vind je 'm terug als ie idd uit Amerika komt en daar total loss is verklaard.
Moet je daar voor inloggen, want hij vind mijn vin nr niet. Of is deze site enkel voor auto's?
 
Bijvoorbeeld een gescheurd frame lassen of samenstellen en lassen, slijptolletje eroverheen zodat je het niet meer ziet…;. maar wel een hele kwetsbare plek. Vier drempels en hij ligt in tweeën (als je mazzel hebt)
 
Heel vreemd, zou er mee gerommeld zijn?
Weet het niet, hij komt van Amerika via de Uk naar Belgie. Ik voel er niks verkeerd aan dus maakt het me eigenlijk niet uit. Hij heeft ongeveer een jaar of 10 bij mijn schoonvader stil gestaan, op wat starten na werd er niks meegedaan, waarn ik hem vorig jaar overgepakt heb. Had ongeveer 17000 mijl erop staan. Hij is van 2003 en dat vind ik aanvaardbaar.
 
Weet het niet, hij komt van Amerika via de Uk naar Belgie. Ik voel er niks verkeerd aan dus maakt het me eigenlijk niet uit. Hij heeft ongeveer een jaar of 10 bij mijn schoonvader stil gestaan, op wat starten na werd er niks meegedaan, waarn ik hem vorig jaar overgepakt heb. Had ongeveer 17000 mijl erop staan. Hij is van 2003 en dat vind ik aanvaardbaar.
Gewoon lekker rijden en genieten. Jouw type HD zijn zeer comfortabel en sturen goed. Je gaat veel lekkere kilometers tegemoet.
 
Als jij graag de hoofdprijs betaalt voor een opgelapte schadefiets heb ik daar geen probleem mee ;)
Ik heb nog nooit de hoofdprijs voor een motorfiets betaald en dat is hier ook niet aan de orde
En hetzelfde gelt als jij dat wilt betalen voor een motor met een onjuiste tellerstand.
Een tellerstand zegt niets over de conditie of toestand van een motorfiets. Het is schijnzekerheid voor bange mensen.
De ene schade is de andere niet, maar het feit dat veel schadefietsen geexporteerd uit Amerika worden zal een reden hebben. En een opgelapte schadefiets hoeft niet slecht te zijn, maar het is wel zuur als je een bak geld uitgeeft aan een harley en het ding blijkt onderhuids opgelapt te zijn.
De reden is simpel: geld. Schade Harley's zijn relatief goedkoop. Ze worden in USA snel (economisch) totall loss verklaard. De handige handelaar of particulier doet daar zijn voordeel mee. Ik ben met een totall loss Harley uit de USA naar de RDW testbaan in Lelystad geweest. De Harley had een verklaring van de RDW uit de USA dat deze noot meer hersteld mocht worden maar alleen nog maar voor onderdelen gebruikt mocht worden. Er zat dus zelfs geen USA kenteken meer bij. Zonder iets te repareren door de RDW gekeurd en na de rij en rem test sprak de inspecteur: wat rijdt dat ding lekker zeg.

Tja zo kan het dus ook.
Oftwel: laat je niet bang maken, gebruik je hersens, pak je voordeel.

Oh ja en dan nog dit. De KM stand van die Harley was 80.000 km en hij was 5 jaar oud. Voor de USA niet vreemd. Ik heb hem bij mijn vaste monteur gebracht voor een bovenblok revisie. Twee dagen later belt 'ie op. Kom hem maar halen we gaan niks reviseren dat blok is prima. Kom over 50.000 km maar weer eens een keertje terug.
 
Weet het niet, hij komt van Amerika via de Uk naar Belgie. Ik voel er niks verkeerd aan dus maakt het me eigenlijk niet uit. Hij heeft ongeveer een jaar of 10 bij mijn schoonvader stil gestaan, op wat starten na werd er niks meegedaan, waarn ik hem vorig jaar overgepakt heb. Had ongeveer 17000 mijl erop staan. Hij is van 2003 en dat vind ik aanvaardbaar.
Dus de herkomst is redelijk bekend, kilometerstanden zeggen niks het onderhoud veel meer, bij goed onderhoud en gebruik gaan ze niet stuk en lopen gewoon een 100.000.
heel veel mooie kilometers gewenst…
 
Terug
Bovenaan Onderaan