Aanschaf Honda NX 250

Polite

MF'er
29 nov 2006
248
0
Hallo een ieder,

Voor mijn dochter wil ik graag een Honda kopen. Ze vindt zelf het model transalp geweldig. Maar aangezien ze nog maar een lichte motorfiets mag rijden. (lees 25 KW) zat ik te zoeken naar een Honda NX 250 dominator. Heb inmiddels gelezen dat de blokjes vrij onverwoestbaar zijn. CDI unit wil het nog wel eens begeven. Nou heb ik er eentje gezien van bouwjaar '88. Dus 20 jaar oud. Motor ziet er verder prima uit. Heeft uiteraard wel gebruikerssporen na 20 jaar. Maar dat mag ook wel. heeft 50.000 km gelopen. Verder hoor ik graag van jullie bij eventuelen aanschaf van deze motorfiets, waar op te letten. Vraagprijs 1000 Euro.


Mijn vraag is dan ook wat mag zoiets gaan kosten?

Ik hoor graag van jullie.
 
Laatst bewerkt:
tja ik denk dat je zoiezo op de standaart dingen moet letten
koppeling
blok droog
ketting/tandwielen
remmerij

voor de specifieke dingen van nx kan iemand anders je denk ik helpen
trouwens een transalp kun je ook op 25 kw krijgen
mvg shandor
 
Let erop dat de uitlaat niet te roestig/doorgeroest is. Ik meen dat de uitlaat nogal moeilijk verkrijgbaar is. De CDI unit kan het inderdaad nog wel eens begeven. Verder leuke motor om mee te beginnen. :)
 
ik zou zeggen, transalp op 25 kw. Als ze eindelijk van de beperking af is kan ze voor bijna geen geld de 25kw modificatie eraf halen en dan kan ze met dezelfde motor weer een aantal jaartjes door zonder te gaan vervelen :)
 
Tralps zijn toch prima te begrenzen? Ikzelf heb zelfs zijn grote broer (Africa Twin) op 25KW, en hoewel het niet vaak voorkomt is het prima te doen.

Puntje voor een transalp:

De aandrijving voor de kilometeras is een zwak punt: op een punt in zijn leven zal het verkeerd ontworpen kreng het begeven en je hebt dan twee keuzes:

1. reviseren van de oude behuizing: twee monteursuren á €120 plus 30 euro onderdelen
2. gehele assy vervangen: 120 aan materiaal en 30 euro aan monteurskosten.

keuze 2 elimineert de kans dat er een stukje van het plastic tandwiel achterblijft waardoor de nieuwe onderdelen opnieuw voortijdig in de soep lopen: doen dus
 
Tralps zijn toch prima te begrenzen? Ikzelf heb zelfs zijn grote broer (Africa Twin) op 25KW, en hoewel het niet vaak voorkomt is het prima te doen.

Puntje voor een transalp:

De aandrijving voor de kilometeras is een zwak punt: op een punt in zijn leven zal het verkeerd ontworpen kreng het begeven en je hebt dan twee keuzes:

1. reviseren van de oude behuizing: twee monteursuren á €120 plus 30 euro onderdelen
2. gehele assy vervangen: 120 aan materiaal en 30 euro aan monteurskosten.

keuze 2 elimineert de kans dat er een stukje van het plastic tandwiel achterblijft waardoor de nieuwe onderdelen opnieuw voortijdig in de soep lopen: doen dus
Oh ik rij zelf al jaren een transalp. Weet uit ervaring dat het probleemloze motoren zijn. Maar om mijn eigen motor te gaan afknijpen lijkt me geen optie, Dus een Dominator erbij voor dochter, lijkt me de beste optie. Maar wat mag zoiets gaan kosten?
 
Lijkt me niet dat je dan later als ze van de beperking af is jou motor gaat delen dan toch? Ik snap het denk ik nog steeds niet helemaal, maar dat kan ook aan de tijd liggen ;)
 
Oh ik rij zelf al jaren een transalp. Weet uit ervaring dat het probleemloze motoren zijn. Maar om mijn eigen motor te gaan afknijpen lijkt me geen optie, Dus een Dominator erbij voor dochter, lijkt me de beste optie. Maar wat mag zoiets gaan kosten?
omdat jij een transalp hebt koop je liever een dominator erbij? Je kunt ook gewoon je vrouw vragen of je eentje erbij mag ;) Of een ideaal moment om zelf een andere motor te kopen :)

overigens lijkt me een transalp wat lekkerder zitten voor de lange ritten. maargoed dat is persoonlijk.
 
Laatst bewerkt:
omdat jij een transalp hebt koop je liever een dominator erbij? Je kunt ook gewoon je vrouw vragen of je eentje erbij mag ;) Of een ideaal moment om zelf een andere motor te kopen :)

overigens lijkt me een transalp wat lekkerder zitten voor de lange ritten. maargoed dat is persoonlijk.
Eh???Ik persoonlijk eentje erbij??? Denk van niet. Die heb heb ik al een CBR 600 F. De Dominator is puur voor mijn dochter!! Maar Wat mag een NX 250 van 20 jaar oud nog kosten?? Dat is met name mijn vraag.
 
ik denk niet dat ik de enige ben die geen snars begrijp van de hele issue.

Iedereen vind de NX een betrekkelijke motor, en zegt als het ware beter koop je een transalp op 25 kw, zeg je nee die heb ik zelf al??

zegt iemand dat je er een dominator bij wil kopen, zeg je nee ik heb er al een cbr bij ? :?

En dan wil je voor je dochter, die dus heel graag een transalp wil (begrijp ik uit je verhaal) dus geen transalp kopen omdat je die zelf hebt, maar uiteindelijk wil je alleen weten wat een dominator kost? Bel eens wat dealers of ze er een hebben staan, of zoals in bovenstaande post google, was de 2e result ofzo ;)

Succes met de aanschaf van een motor voor je dochter in ieder geval! :Y
 
Laatst bewerkt:
ik denk niet dat ik de enige ben die geen snars begrijp van de hele issue.

Iedereen vind de NX een betrekkelijke motor, en zegt als het ware beter koop je een transalp op 25 kw, zeg je nee die heb ik zelf al??

zegt iemand dat je er een dominator bij wil kopen, zeg je nee ik heb er al een cbr bij ? :?

En dan wil je voor je dochter, die dus heel graag een transalp wil (begrijp ik uit je verhaal) dus geen transalp kopen omdat je die zelf hebt, maar uiteindelijk wil je alleen weten wat een dominator kost? Bel eens wat dealers of ze er een hebben staan, of zoals in bovenstaande post google, was de 2e result ofzo ;)

Succes met de aanschaf van een motor voor je dochter in ieder geval! :Y
Dan heb je het inderdaad niet helemaal begrepen. :) Ik ben inderdaad in het bezit van 2 motoren een transalp en een CBR 600 F. Maar dat doet verder niet terzake. Voor mijn dochter zoek ik een motor waar zei op mag rijden. Nou zag ik een dominator 250 staan. van bouwjaar '88 . En het enige wat ik mij af vraag wat mag zoiets kosten. Is het zo wat duidelijker??? :)
 
Laatst bewerkt:
type enduro
jaar 1991
cilinderinhoud 650 cc
kilometers 41000 km
kleur rood
aantal cilinders 1
prijs €800
opties
topcase
autozone-code 2A621C
http://www.autozone.be/auto_j2ee/moto/pag/m_detailpagina.jsp?locale=nl_BE&pZoekId=2777628&pKlantType=&pPartner=autozone&pActief=mot&locale=nl_BE (Dé referentie voor tweedehands auto's in België - Autovlan.be, dé referentie voor autozoekertjes)

Zal zo tussen de 750 en 1000 euro liggen

(bovenstaande = een 650cc)
 
Laatst bewerkt:
Sjonge zeg... een normaal antwoord op een normale vraag is kennelijk heel moeilijk hier... |(
Komen ze weer aanzetten met "ik zou dit" "waarom niet dat"... de man vraagt gewoon wat zo'n ding mag kosten, de rest is dus net zo zinnig als aangeven dat het nu buiten licht begint te worden...

Zo'n NX250 is een leuk fietsje om mee te beginnen... en die mag rond de 1000 pleuro kosten, afhankelijk van de staat waarin deze verkeerd. Maar dat begrijp jezelf ook wel... ;)

ps... deze is er ook: Het Honda NX 250 topic
 
Sjonge zeg... een normaal antwoord op een normale vraag is kennelijk heel moeilijk hier... |(
Komen ze weer aanzetten met "ik zou dit" "waarom niet dat"... de man vraagt gewoon wat zo'n ding mag kosten, de rest is dus net zo zinnig als aangeven dat het nu buiten licht begint te worden...

Zo'n NX250 is een leuk fietsje om mee te beginnen... en die mag rond de 1000 pleuro kosten, afhankelijk van de staat waarin deze verkeerd. Maar dat begrijp jezelf ook wel... ;)

ps... deze is er ook: Het Honda NX 250 topic


kom zeg, het is óf dit, óf je krijgt iets van : ja UTFS, of ehhh der zijn al 10 van dit soort topics, of ehh "google of marktplaats" ...

Als iedereen hier een topic opent als: "wat kost die motor" , en "wat kost die uitlaat", dan komen we nog eens ergens... :+

Niet omdat ik het vervelend vind ofzo, maar omdat het gewoon zo is.
 
Komen ze weer aanzetten met "ik zou dit" "waarom niet dat"... de man vraagt gewoon wat zo'n ding mag kosten, de rest is dus net zo zinnig als aangeven dat het nu buiten licht begint te worden...

licht buiten? :N

NX 250 heb je tussen de 500 en 1500 euro.
Meer dan 1200 (zou ik er niet voor over hebben), moet dat ding in topstaat zijn :+

500 euro mag er vanalles aan vervangen worden.

Beetje redelijk ding in redelijke staat 800-1000.

zoek eens op veilingkijker enz, meer referentiepunten.
Onderhoudsgeschiedenis is wel handig om te weten ;)
 
ga er in elk geval van uit dat als je 1 koopt voor pak hem beet voor duizend piek.
dat je echt nog wel een paar of meer pleuries kwijt bent voor div dingen.
stel nieuwe bandjes ketting misschiem tandwiel grote beurt enz enzz.
maar dan kan je ook weer (ze) jaren tuffen.
 
Die ene die ik had gevonden o speurders voor 1200 zag er toch erg netjes uit? Ik heb er niet heel veel verstand van, maar iig beter als die op google. :)
 
kom zeg, het is óf dit, óf je krijgt iets van : ja UTFS, of ehhh der zijn al 10 van dit soort topics, of ehh "google of marktplaats" ...

Als iedereen hier een topic opent als: "wat kost die motor" , en "wat kost die uitlaat", dan komen we nog eens ergens... :+

Niet omdat ik het vervelend vind ofzo, maar omdat het gewoon zo is.

Ze openen hier toch ook steeds weer een topic omdat ze een boete gekregen hebben, of omdat oom agent ze weer eens staande hield... ;)

Bovendien vind ik het leuker om UTFS te posten... :+
 
Jongens, jongens rustig aan. Het is bijna kerst. (vrede op aarde enzo).

Een aantal hebben gelijk met UTFS. Maar kon niet direct vinden wat ik zocht.

En 50.000 voor een 1 pitter 250cc vindt ik nogal veel. En vroeg me daarom af wat zoiets nog mag kosten.

Maar zal mij beteren en volgend jaar beter de search gebruiken.
 
Jongens, jongens rustig aan. Het is bijna kerst. (vrede op aarde enzo).

Een aantal hebben gelijk met UTFS. Maar kon niet direct vinden wat ik zocht.

En 50.000 voor een 1 pitter 250cc vindt ik nogal veel. En vroeg me daarom af wat zoiets nog mag kosten.

Maar zal mij beteren en volgend jaar beter de search gebruiken.


Had je er zelf echt een op het oog dan?
 
Had je er zelf echt een op het oog dan?

Ja deze http://link.marktplaats.nl/214397466 Ziet er verder wel aardig uit. Maar de ketting is al bijna op het einde ingesteld. Maar schijnt een nieuwe te zijn. Aldus de advertentie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan