aanschaf husqvarna sm 610 of 701

lange1990

Rookie
13 sep 2020
10
5
hallo allemaal,

ik wil een supermotard aanschaffen ik zit te twijfelen tussen een husqvarna 610 2006 tot 2010
of een husqvarna 2018 tot 2020
ik vind de 710 nog wat hooggeprijst

ik vroeg me af hoe het zit met onderhoud van deze motoren
moetje hier ook om de zoveel uur de zuiger van vervangen net als bij een 450 bijvoorbeeld of kan ik hier probleemloos 20000km mee rijden hoe zit het verder met olie en filters om de hoeveel km moet dit gedaan worden.
mvg
 
701 kost idd meer maar zal je bij verkoop ook weer veel meer opleveren. En een stuk minder onderhoudskosten. Dus al met al ben je financieel gezien nog wel voordeliger uit met een 701. Eerste types uit 2016 zijn niet zo duur.
 
Het zijn beide geen competitiemotoren (een 450 wel) en kunnen dus makkelijk veel km maken. Onderhoudsintervallen rond de 6000km.

Onderdelen voor de 610 worden echter schaars. Aftermarket was er al niet veel en KTM maakt niets meer voor de MV Agusta Husqvarna’s. Alleen Star Twin in Loenen heeft nog een redelijke voorraad onderdelen. Het hele dealernetwerk is ook overhoop gehaald, veel kennis verloren gegaan.

De 701 is dus de veiligste keuze, en dat is ook nog eens een veruit superieure machine. Als je het geld hebt voor een 701, zeker doen.
 
nieuwe aanwinst zeer mooie snelle machine ik ga nig een tekno bocht monteren yosimura eind demper en een ander filter
 

Bijlagen

  • 20200916_102203.jpg
    20200916_102203.jpg
    180,5 KB · Weergaven: 16
nieuwe aanwinst zeer mooie snelle machine ik ga nig een tekno bocht monteren yosimura eind demper en een ander filter
Gefeliciteerd met je aanwinst!
Een tekno voorbocht geeft niet heel veel winst qua vermogen.
Als je dus je volledige uitlaat en luchtfilter vervangt neem ik aan dat je ook je motor laat afstellen?
 
Gefeliciteerd met je aanwinst!
Een tekno voorbocht geeft niet heel veel winst qua vermogen.
Als je dus je volledige uitlaat en luchtfilter vervangt neem ik aan dat je ook je motor laat afstellen?
ik heb een andere filter besteld en een akrapovic einddemper.geluid is tog beter dan yosimura en dan.afstellen.dit zou rond de 70pk op.het wiel moeten leveren vanmiddag een flink stuk gereden niet aan de grond te houden zeer felle motor met een verbazingwekkende top snelheid voor een een cilinder zeer veel trekkracht en gaat lekker plat door de bocht
 
Terug
Bovenaan Onderaan