aanschaf intercom

Bedankt Gman_2 ! Mooi artikel, er zou ook een verschil zijn tussen de geluidskwaliteit van LPD en PMR, maar volgens mij is dat ook kolder.
 
Het lijkt me erg vet om met z'n allen zo'n ding te hebben en te gaan rondcruisen!

En zeg maar "Gman" of George :) Gman is al in "gebruik" (volgens mij alleen geregged) helaas :(
 
Met z'n allen wordt je gek. Daarnaast is het simplex, dus de een lult en de rest kan alleen maar luisteren. Wel is het zo dat als een ander gaat lullen, die dichterbij is, het signaal overstemt als die gaat lullen, zodat je de persoon die verder weg is, niet kan horen lullen.

Wel kan je als het erg druk is op een kanaal dus CTCSS of DCS gebruiken. De porto gooit het speakertje dan alleen open als er iemand met dezelfde CTCSS of DCS code iets zegt.

DCS is op de Alan wat minder bruikbaar, door deze digitale codering gaat het kanaal zo'n 2 seconden later open en hoor je dus de eerste 2 seconden niet. Met CTCSS is het kanaal direct open.
Overigens ga ik er van uit dat alle andere PMR porto's ook het kanaal iets later open gooien met DCS.

Wegwerkers en mensen in de bouw gebruiken ook vaak PMR. Zo hoorde ik vandaag nog 'ja, hijsen maar.. kom maar'.
 
Laatst bewerkt:
Overigens leuk om te weten ;

Sommige McDonalds filialen maken gebruiken van PMR of LPD. De meesten nu infrarood, maar wel handig. Kan je met de motor je bestelling doen zonder je helm af te doen.

Daarnaast maken ze sommige klanten wel eens belachelijk over dezelfde soort frequenties (medewerkers onderling).. dan kan je mooi er wat van terugzeggen !
 
Naja op de auto accu kan je ze wel aansluiten via sigarettenaansteker. Volgens mij zit daar verder geen omvormer in van het voltage...
morgen weet ik hopelijk meer



en ????
ik heb er zo'n snoer bijgekocht en ik wilde eigenlijk de sigarettenaansteker - stekker eraf knippen... een stekkertje van de acculader er weer op en aansluiten en huppa..... altijd stroom........ ( heb aan de accu een snoertje voor de druppel lader....... )
dat zou niet kunnen ????????

Zet er wel een zweefzekering tussen!
 


Da's niks, LPD heeft veel te weinig vermogen. Kies een PMR setje, die zijn net zo duur. (scheelt althans verrekte weinig) (LPD = 10mW en PMR = 500mW)

Kijk eens naar: (conrad artikelnummers)
930178 - 89 1 stuks
930034 - 89 1 stuks
930035 - 89 1 stuks
930070 - 89 setje
930217 - 89 1 stuks
930216 - 89 1 stuks
 
Ik heb een ALAN 456 getest maar eigenlijk niet tevreden van.

Alles leek perfect te werken maar euh.....

Volume was ver te zoeken. We hebben andere batterijen geprobeerd,
maar ook dit zonder succes.

Tot 10-20 km/uur konden we elkaar verstaan. Hoger was een ramp, Je moest beginnen roepen zodat de micro een overstuur signaal doorgaf.

Het rare is dat er veel motorgebruikers dit toetstel de top vinden.

Vandaag kwamen er inde winkel nieuwe binnen.
Effe gaan zien en testen.

Bio,

ps: Deze winkel heeft een mooie prijs jongens!!!
http://www.ers.be/html_nl/pmr.htm#alan1

85 € voor het toestel, 33 voor de headset.

Voordeel: hetis een intercom en zender in 1, mooi meegenomen.
 
Op zaterdag 02 november 2002 09:40 schreef LCB het volgende:
Gisteren in een zaak geweest. Volgens de verkoper was het met een Kenwood set tot 120 km goed te doen.
Snelweg wat minder geloof ik, bij die snelheid.

Wat dan 120 km. op het fietspad????? :9
 
Hoi Dutchie!
Ik heb net een kwartier naar je mooie foto's aan het turen geweest maar ik kom er nog niet uit.Ik zoek naar een geschikte headset voor een SYTEEMHELM(die ik mij nog moet aanschaffen).
Aangezien ik alleen nog maar setjes heb gezien die hetzij voor een INTEGRAALHELM ,hetzij voor een OPEN HELM voorzien zijn vroeg ik mij al af hoe dat nu moet met een systeemhelm.
Ik zat mij te bedenken dat als je in een systeemhelm een setje van het type "integraalhelm" monteert alles misschien wel goed gaat zolang de syteemhelm dichtblijft,maar als hij op een mooie lentedag eens open mag bengelt die microfoon zowat ter hoogte van je voorhoofd, of niet? Omgekeerd lijkt mij een met een zuignap opzij aan de buitenkant van de helm bevestigde microfoon van het "open helm"-type heel nuttig met een openstaande systeemhelm,maar eenmaal het kindeel naar beneden geklapt "hoort" die microfoon natuurlijk niets meer.
Kan je mij vertellen hoe je die microfoon hebt bevestigd en of hij ook netjes op zijn plaats blijft zitten ongeacht de positie van het kindeel van je helm?
Thanks!
 
Een oplossing zou zijn om niet met een open systeem helm gaan rijden. Veeeel te gevaarlijk. Verder kan ik je helaas niet helpen.
 
Op zaterdag 09 november 2002 15:47 schreef JK het volgende:
Een Alan 456R set (zonder helmset) is 159,95 euro bij www.mega-com.nl (goedkoper kan niet in NL voor de 456 !)
..bij ABé in Rotterdam, 130,- euro per set ;)

Een helmset kost per stuk 50,- euro voor de HS100 (..of 60 euro HS300..) Verschil tussen 100 en 300 is dat de 300 een mic aan een stokkie heeft. Das voor systeemhelmen enz..
..in duitsland besteld voor 34,95 euro ;)
Doe je voordeel *D
 
om gezeur over UTFS te vermijden, maar ff een oud topic omhoog schoppen..

http://www.louis.de/_10371a7f8730280b401eef45c3eb261bc4/shop/shop_dispatch.php?article_context=detail&grwgr=590&wgr=910&total=17&anzeige=0&back_url=.%25252Fshop_dispatch.php%25253Farticle_context%25253Dsearchlist%252526grwgr%25253D590%252526wgr%25253D910%252526page%25253D0&artnr_gr=10001281

full



8 PMR- und 69 LPD-Kanäle
VOX-Sprachsteuerung mit 2 Empfindlichkeitsstufen (somit ideal zur Babyüberwachung)
LCD Kanalanzeige mit blauer Beleuchtung
Scanfunktion
38 CTCSS Kennungstöne
Vibrationsalarm
Ladebuchse und Ladekontakte für Standladegerät
Gürtelclip und Trageschlaufe
Maße: 40 x 85 x 19 mm
Bis zu 5 km Reichweite

Lijkt me niet duur, twee van die dingen voor dat geld (139,95 Euri)

Weet iemand of dit wat is?
 
Onze toerexperts zeggen; goedkoop = duurkoop.

Ik heb voordat ik een wat duurdere set kocht even goed rondgeneusd op vooral Duitse en Nederlandse fora. En eigenlijk iedereen was het er wel over eens dat de goedkope setjes redelijk zijn tot zo'n 80 km p/u (of zelfs nog lager). Een hoop van de discussies die ik gevolgd heb gingen zo'n beetje als volgt; zoek een intercom setje-->schrikt van de prijs van een goede intercomset--->koopt dus een goedkoop setje---> probeert het een tijdje en baalt dat het niet goed werkt---> koopt dan alsnog een duur setje.

Probleem is natuurlijk de prijs van de betere intercom systemen (Autocom, Baehr, Velltec), en je kunt ze niet even proberen zoals met een GPS die je kunt huren. Daarom is het niet eens zo'n slecht idee om toch maar voor een goedkoop setje te gaan, dan weet je in ieder geval of het wat voor je is. Wil je na een jaartje proberen toch nog communiceren met je duo/ andere rijder/ muziek luisteren, dan kun je alsnog een rib uit je lijf spenderen. Bevalt het niet dan ben je iig. geen 1.000 of meer kwijt.

Het is net als met gereedschap, iets wat je vaak gebruikt *moet* van een goede kwaliteit zijn anders heb je er alleen maar ellende van.
 
Thanx, heb ook al even na lopen zoeken en vragen en ben tot de conclusie gekomen dat je er altijd later nog een autocom bij kunt kopen voor de ruisonderdrukking etc..

Belangrijkste schijnt toch wel de kabels en de kwaliteit van de speakers te zijn. Die zou ik dan denk ik even opnieuw laten solderen met dikke DIN pluggen er aan.

Onze toerexperts zeggen; goedkoop = duurkoop.

Ik heb voordat ik een wat duurdere set kocht even goed rondgeneusd op vooral Duitse en Nederlandse fora. En eigenlijk iedereen was het er wel over eens dat de goedkope setjes redelijk zijn tot zo'n 80 km p/u (of zelfs nog lager). Een hoop van de discussies die ik gevolgd heb gingen zo'n beetje als volgt; zoek een intercom setje-->schrikt van de prijs van een goede intercomset--->koopt dus een goedkoop setje---> probeert het een tijdje en baalt dat het niet goed werkt---> koopt dan alsnog een duur setje.

Probleem is natuurlijk de prijs van de betere intercom systemen (Autocom, Baehr, Velltec), en je kunt ze niet even proberen zoals met een GPS die je kunt huren. Daarom is het niet eens zo'n slecht idee om toch maar voor een goedkoop setje te gaan, dan weet je in ieder geval of het wat voor je is. Wil je na een jaartje proberen toch nog communiceren met je duo/ andere rijder/ muziek luisteren, dan kun je alsnog een rib uit je lijf spenderen. Bevalt het niet dan ben je iig. geen 1.000 of meer kwijt.

Het is net als met gereedschap, iets wat je vaak gebruikt *moet* van een goede kwaliteit zijn anders heb je er alleen maar ellende van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan