aanschaf intercom

Je porto lijkt in elk geval op een Alan.. stond er nix op de doos ofzo ? Of nam je 'm zo mee zonder doos & boekjes ? ;) Met die filtermogelijkheid : als het goed is heb je 38 CTCSS (analoog) en 83 DCS (digitaal) coderingen.

Scottie
Ik denk dat JK mijn foto bedoelt. En inderdaad is dat een Alan 456 met filtermogelijkheid.

*D
 
Scottie
Ik denk dat JK mijn foto bedoelt. En inderdaad is dat een Alan 456 met filtermogelijkheid.

*D

Oeps :) Haal inderdaad 2 mensen door elkaar. Nu betaal je nog voor een Alan 456 setje incl. helmsets zo'n 260 euro. 130 euro de man valt nog mee.. Bowtech ken ik wel van naam.. of er kwalitatief een verschil zit tussen Bowtech en Alan weet ik niet... voor hetzelfde geld is het binnenwerk precies hetzelfde ;)
 
Ik ga zaterdag ff kijken voor een PMR setje. Volgens mij heb ik er bij Beku in Uithoorn eentje zien liggen. Es ff kijken waar ik allemaal op moet letten.
VOX ja/nee
Oplader voor oplaadbare batterijen, of moet er een die je op de motor accu aan kan sluiten.
Bedieningsknop voor op het stuur. Kan je eigelijk 2 kanten op lullen net als een telefoon? Of is het 1 richtings verkeer?
In de Conrad gids staan er ook een heleboel. Heeft iemand hier ervaring mee, postorder, kan je er mee terug als het niet goed is? Zou dit helemaal compleet zijn?
 
Ik ga zaterdag ff kijken voor een PMR setje. Volgens mij heb ik er bij Beku in Uithoorn eentje zien liggen. Es ff kijken waar ik allemaal op moet letten.
VOX ja/nee
Oplader voor oplaadbare batterijen, of moet er een die je op de motor accu aan kan sluiten.
Bedieningsknop voor op het stuur. Kan je eigelijk 2 kanten op lullen net als een telefoon? Of is het 1 richtings verkeer?
In de Conrad gids staan er ook een heleboel. Heeft iemand hier ervaring mee, postorder, kan je er mee terug als het niet goed is? Zou dit helemaal compleet zijn?

VOX heb je niet nodig, dat werkt niet op de motor, dan blijft het kanaal de hele tijd open.
De porto werkt op batterijen, ik zou 'm niet op de accu aansluiten, 12 volt zonder omvormer kan ie waarschijnlijk niet aan ;)

Voor zover ik weet zijn de porto's simplex, dus 1-richting (en dan heb je dus ook nix aan VOX)

Als je slim bent neem je Alan 451 of 456, Alan (midland) is een heel goed merk wat al heel wat jaren in de telecommunicatie zit. Misschien ook nog wel bekend van de bakkies (27mc) van vroeger? :)


Ennuh als het goed is zit er een knop op je vinger, niet aan het stuur. Met je duim erop drukken en lullen.
 
Ik ga zaterdag ff kijken voor een PMR setje. Volgens mij heb ik er bij Beku in Uithoorn eentje zien liggen. Es ff kijken waar ik allemaal op moet letten.
VOX ja/nee
Oplader voor oplaadbare batterijen, of moet er een die je op de motor accu aan kan sluiten.
Bedieningsknop voor op het stuur. Kan je eigelijk 2 kanten op lullen net als een telefoon? Of is het 1 richtings verkeer?
In de Conrad gids staan er ook een heleboel. Heeft iemand hier ervaring mee, postorder, kan je er mee terug als het niet goed is? Zou dit helemaal compleet zijn?

Conrad is wel safe. Ik heb er vaker besteld. Een kameraad van me heeft ook spullen teruggestuurd vanwege onvrede. Ook defecte (lampen besteld, de eikel) werden vervangen door goede exemplaren.

Oplaadbare batterijen in zo'n ding vind ik een voordeel hebben t.o.v. accu's.
Een setje batterijen kan je zo kopen, accu's moet je maar zien of ze die nog hebben en de prijs niet in het heelal rijst.

Het werkt eenrichtingsverkeer. Je hebt maar 1 l*l kanaal. Dus om de beurt.
(single duplex)

Op de accu van de motor aansluiten zal best kunnen, maar met volle batterijen kan ik meer dan 1 dag rijden. En het tweede setje in de lader thuis of op zak. ('s avonds weer laden)
Lader gebruik ik ook meteen voor mijn fototoestel. Ideaal dus)

Vox, Nee
 
Op dinsdag 05 november 2002 20:05 schreef scottie het volgende:Het werkt eenrichtingsverkeer. Je hebt maar 1 l*l kanaal. Dus om de beurt.
(single duplex)

Op de accu van de motor aansluiten zal best kunnen, maar met volle batterijen kan ik meer dan 1 dag rijden. En het tweede setje in de lader thuis of op zak. ('s avonds weer laden)
Lader gebruik ik ook meteen voor mijn fototoestel. Ideaal dus)

Vox, Nee

single duplex? simplex dus :) duplex is namelijk dat je kan ontvangen en zenden tegelijk. Zijn die porto's 12 volt? Kan me nie voorstellen.. dus rechtstreeks op de accu lijkt me niet slim. Dan hoor je *poef*, ruik je viezigheid en zie je rook :P

Naja op de auto accu kan je ze wel aansluiten via sigarettenaansteker. Volgens mij zit daar verder geen omvormer in van het voltage...
morgen weet ik hopelijk meer ;)
 
single duplex? simplex dus :) duplex is namelijk dat je kan ontvangen en zenden tegelijk. Zijn die porto's 12 volt? Kan me nie voorstellen.. dus rechtstreeks op de accu lijkt me niet slim. Dan hoor je *poef*, ruik je viezigheid en zie je rook :P

Single duplex = nieuwe spelling.... hihihi 8-)
 
Ik gebruik in mijn set de oplaadbare NiMh accu's van GP , 1800 mAh
Deze gaan bij 'gewoon' gebruik ongeveer 4 dagen mee!
En geen geheugeneffect dus opladen wanneer het uitkomt.
Aanrader... :}
 
Ik heb nu ook zo'n Alan PMR 456R portofoonset met HS-300 helmkitje. Het is echt perfect zo'n set! Zelfs met 120 km/u is het nog te verstaan (wel iets meer ruis natuurlijk).

Gisteren heb ik de helmset ingebouwd, ging erg gemakkelijk.
Weet iemand nog sterke tape te koop om de losse draadjes vast te zetten? Anders weet ik het wel. Dan is het zo kapot.
 
Welke Alan kun je het beste aanschaffen + wat zijn de verschillen

* ALAN 507
* ALAN 456
* ALAN 451
* ALAN 441
* ALAN 503
 
Naja op de auto accu kan je ze wel aansluiten via sigarettenaansteker. Volgens mij zit daar verder geen omvormer in van het voltage...
morgen weet ik hopelijk meer



en ????
ik heb er zo'n snoer bijgekocht en ik wilde eigenlijk de sigarettenaansteker - stekker eraf knippen... een stekkertje van de acculader er weer op en aansluiten en huppa..... altijd stroom........ ( heb aan de accu een snoertje voor de druppel lader....... )
dat zou niet kunnen ????????
 
Nee, die 441 moet je niet nemen Hornet. Het bereik is minder goed dan van de 451 en 456. Daarnaast vraag ik me af wat voor helmset je krijgt.

Een Alan 456R SET zonder helmset is 159,95 euro bij www.mega-com.nl (goedkoper kan niet in NL voor de 456 !) Een helmset kost per stuk 50 (HS100) of 60 euro (HS300. Verschil tussen 100 en 300 is dat de 300 een mic aan een stokkie heeft. Das voor systeemhelmen enz..

Heb samen met -=Hugo=- (m'n jongere broer) een set gekocht.

Wat betreft de stekker voor in de auto : de portofoon stabiliseert het voltage. Dus gewoon erin douwen met 12v en de porto maakt er 9 volt van. Op de motor accu aansluiten kan dus ook, maarja dan zit je met draad en al vast aan je motor. Leuk als je wilt afstappen en het vergeet :+

Vanmiddag even een testje auto<->motor doen.

 
Ik ben altijd blij als ik op de fiets zit, dan heb ik tenminste geen geoh an mn kop. Dus voor mij en mijn vrouwtje geen intercom
 
Ik ben altijd blij als ik op de fiets zit, dan heb ik tenminste geen geoh an mn kop. Dus voor mij en mijn vrouwtje geen intercom

Dus als je niet op je motor zit en je bent met je vrouw, dan ben je niet blij :?
Als je d'r een avondje zat bent, kan je altijd nog in de kolkrijst een biertje pakken :P

Ach, het heeft z'n voor en z'n nadelen. Je hoeft natuurlijk niet te filosoferen of te discussieren over zaken in de wereld. Maar 'Hey lul, ik moet tanken' of 'je knipperlicht staat nog aan' of 'pas op er rijd een agent achter ons' is nooit mis.

Ik heb er in elk geval veel plezier van en weet zeker dat het op lange ritten erg makkelijk is.
 
Dus als je niet op je motor zit en je bent met je vrouw, dan ben je niet blij :?
Als je d'r een avondje zat bent, kan je altijd nog in de kolkrijst een biertje pakken :P

Ach, het heeft z'n voor en z'n nadelen. Je hoeft natuurlijk niet te filosoferen of te discussieren over zaken in de wereld. Maar 'Hey lul, ik moet tanken' of 'je knipperlicht staat nog aan' of 'pas op er rijd een agent achter ons' is nooit mis.

Ik heb er in elk geval veel plezier van en weet zeker dat het op lange ritten erg makkelijk is.

Je bent aardig op de hoogte van mijn persoontje. Met gebarentaal kom je ook een heel eind. En met de gemiddelde snelheden die wij rijden heb ik toch niets aan een intercom, want dan ben ik toch niet meer te verstaan. En als je een stuk gereden hebt en er is iets te zien geweest of gebeurt onderweg dan heb je met de koffiestop tenminste wat te lullen.
 
Je bent aardig op de hoogte van mijn persoontje. Met gebarentaal kom je ook een heel eind. En met de gemiddelde snelheden die wij rijden heb ik toch niets aan een intercom, want dan ben ik toch niet meer te verstaan. En als je een stuk gereden hebt en er is iets te zien geweest of gebeurt onderweg dan heb je met de koffiestop tenminste wat te lullen.

Boven de 120 is er nog wel wat te horen. Met 120 gaat het nog prima, daarboven wel wat minder, maar nog redelijk te verstaan.

Maar idd, als je wat onderweg ziet en met elkaar op dat moment praten kan niet, dan kan je er flink op los discussieren bij een koffiestop ;)
Het is ook meer een luxe he.. zo'n porto.. net als cruisecontrol ; niet echt nodig, maar wel makkelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan