Aanschaf kleding

JMBruh

MF veteraan
7 sep 2008
2.144
1
Jaja, nog een kledingtopic :+

Ik ben vast wat aan het rondkijken, aangezien ik binnenkort ga beginnen met theorie en lessen. Ik wil zodra ik bezig ben met lessen kleding aanschaffen maar heb wel een budget. Nu was mijn oog gevallen op: Probiker PRX-4:
http://www.motozoom.nl/webshop/meer...er=208007&SID=4758301&SToken=6C903FD1C04A7A99

Ziet er in mijn ogen goed uit, reacties zijn goed, mooi prijsje.. Maar de maat. Ik moet waarschijnlijk 46 hebben en kleiner dan 48 is er niet :N . Alleen Rev-it heeft maat 46, en dat is allemaal gelijk weer een stuk duurder.

Ik ben zelf niet zo'n shopper dus ik loop niet zo gauw een winkel in om te neuzen naar kleding, dus wil eerst wat via internet oriënteren.

Wie o wie kan mij hierin raad geven.
Ik ben trouwens ongeveer 1.65m-1.70m, vandaar.
Mijn broekmaat is geloof ik 28, maar die staat zelfs niet aangegeven bij de herenmaten :r

Vriend van mij kreeg bij de rijschool waar ik ook ga lessen een catalogus (weet niet meer waarvan) maar daar kon hij dan met zoveel % korting kleding bestellen. Misschien dat ik die ook nog krijg, anders zal ik wel even dat boekje vragen van hem. Misschien dat daar ook nog wat in staat.. Maar verder.

Help? :9
 
een vriend heeft de prx4, ze vallen wel redelijk klein uit.
ik heb de grootste maat gehad en hij zat me veel te strak, deed gewoon pijn :P

dus wellicht dat hij je gewoon past.

btw, de prx2 heeft dikker leer en voelt wat steviger aan.
 
Tsja jongen... Je zal toch moeten gaan shoppen.. Leuk dat bestellen uit een boekje, maar het moet gewoon goed zitten. Geen pak is hetzelfde, en wat bij de een heerlijk zit, kan de ander nog geen 5 minuten aanhouden...

Dus met je luie reet van die computerstoel afkomen en een zaak opzoeken met een zooitje van die pakken en passen maar... ;)
 
och, toen ik zo oud was als jij had ik die maat ook (tot mn 25ste zo geweest).
heb altijd in textiel gereden en zit nu wel over een leren broek na te denken.
Heb nu ook wel wat meer breedte om de heupen (32 ongeveer).
Dus gelijk wat meer keus :)

Dus heb geen haast, in textiel kun je tenminste nog wat groeien, zou zonde van het geld zijn als je een leren broek na een paar jaar niet meer aan kan.
 
trouwens lessen met leren motorkleding is niet aan te raden.
zit wat strakker, zeker in het begin dat het leer nog aan je lichaamsvormen moet aanpassen.
en als je dondert heb je meteen je pak naar de kloten.

beter gewoon lessen met je eigen helm (wel zo fris)
 
Waarom haal je niet eerst een textielpak? Dan kun je tenminste heel het jaar rijden.

Leer kun je altijd nog kopen.
Omdatt.... Geen idee.
Leer trekt me meer. En voorlopig is het toch nog geen winter. Indien nodig kan ik tegen die tijd ook wel weer textiel kopen.

een vriend heeft de prx4, ze vallen wel redelijk klein uit.
ik heb de grootste maat gehad en hij zat me veel te strak, deed gewoon pijn :P

dus wellicht dat hij je gewoon past.

btw, de prx2 heeft dikker leer en voelt wat steviger aan.
Als ze klein uitvallen is het misschien nog een mogelijkheid.
Weet niet hoe dat zit met Motozoom, maar kan je daar zonder problemen terugsturen enzo? Zolang je het niet echt gebruikt hebt..

Kan trouwens niks vinden over Prx2. Staat alleen 3 4 en 5 op. Is dat ook zo'n combi?
Tsja jongen... Je zal toch moeten gaan shoppen.. Leuk dat bestellen uit een boekje, maar het moet gewoon goed zitten. Geen pak is hetzelfde, en wat bij de een heerlijk zit, kan de ander nog geen 5 minuten aanhouden...

Dus met je luie reet van die computerstoel afkomen en een zaak opzoeken met een zooitje van die pakken en passen maar... ;)
Je hebt wel gelijk natuurlijk.. Maar beetje oriënteren kan toch geen kwaad. Heb hier Motofit zitten dus misschien dat ik daar een keertje binnenwandel. Ben alleen nooit zo van dat passen enzo. Weigerde vroeger al toen ik met paps en mams kleertjes en schoentjes uit ging zoeken. :+
och, toen ik zo oud was als jij had ik die maat ook (tot mn 25ste zo geweest).
heb altijd in textiel gereden en zit nu wel over een leren broek na te denken.
Heb nu ook wel wat meer breedte om de heupen (32 ongeveer).
Dus gelijk wat meer keus :)

Dus heb geen haast, in textiel kun je tenminste nog wat groeien, zou zonde van het geld zijn als je een leren broek na een paar jaar niet meer aan kan.
Ik denk niet dat ik er snel uit groei, dat is wel zo'n beetje op bij mij vrees ik.
Draag al een paar jaar dezelfde gewone broek, m'n kisten heb ik ook al 2,5 jaar. Heb 3 jaar met dezelfde jas gelopen dus om de maat hoef ik een pak niet zo te laten denk ik..

trouwens lessen met leren motorkleding is niet aan te raden.
zit wat strakker, zeker in het begin dat het leer nog aan je lichaamsvormen moet aanpassen.
en als je dondert heb je meteen je pak naar de kloten.

beter gewoon lessen met je eigen helm (wel zo fris)
Das ook wel weer waar ja. Eerste lessen wil ik sowieso niet met eigen pak, dan lijkt de kans mij het grootst dat ik val? Maar bij enige gewenning, kan het dan nog kwaad?

Helm heb ik wel, een Lazer Vertigo. Toendertijd (2,5 jaar geleden) gekocht bij fiets/brommerzaak, maar zag hem ook op Motozoom staan. Ga er dus van uit dat die helm voldoet?


Wel een boel reacties gelijk zeg :+
Niet wat ik gewend ben _O-
 
Laatst bewerkt:
Naar de winkel!

Een motorpak koop je niet uit een boekje of via het internet, zeker een leren pak niet. Zo'n ding moet goed strak zitten maar niet knellen, de protectoren moeten prettig en op de juiste plaats zitten en niet gaan schuiven, je moet ermee op een motor kunnen zitten, de pijpen moeten lang genoeg zijn, maar niet te lang, etc. Elk pak valt anders, zelfs tussen 2 exemplaren van hetzelfde pak van hetzelfde merk in dezelfde maat kan een wereld van verschil aan pasvorm zitten.

Teveel naar het prijskaartje kijken is ook niet handig. Natuurlijk hoef je niet meteen de duurste pakken te gaan proberen, maar je kunt beter even doorsparen en een goed pak kopen waar je jaren plezier van hebt, dan een 'net-niet-helemaal' pak dat je na een halfjaar gefrustreerd wegdoet. Het kan natuurlijk dat een goedkoop pak perfect zit (altijd fijn), maar anders zou ik vooral doorgaan met passen tot je iets hebt waar je blij van wordt, in plaats van genoegen nemen met minder.

Kortom: zet je over je winkelangst heen, en ga (liefst op een doordeweekse dag, zodat personeel tijd voor je heeft) eens een paar zaken langs. Overigens zijn motorkledingzaken een stuk relaxter dan de gemiddelde kledingzaak.
 
Laatst bewerkt:
Naar de winkel!

Een motorpak koop je niet uit een boekje of via het internet, zeker een leren pak niet. Zo'n ding moet goed strak zitten maar niet knellen, de protectoren moeten prettig en op de juiste plaats zitten en niet gaan schuiven, je moet ermee op een motor kunnen zitten, de pijpen moeten lang genoeg zijn, maar niet te lang, etc. Elk pak valt anders, zelfs tussen 2 exemplaren van hetzelfde pak van hetzelfde merk in dezelfde maat kan een wereld van verschil aan pasvorm zitten.

Teveel naar het prijskaartje kijken is ook niet handig. Natuurlijk hoef je niet meteen de duurste pakken te gaan proberen, maar je kunt beter even doorsparen en een goed pak kopen waar je jaren plezier van hebt, dan een 'net-niet-helemaal' pak dat je na een halfjaar gefrustreerd wegdoet. Het kan natuurlijk dat een goedkoop pak perfect zit (altijd fijn), maar anders zou ik vooral doorgaan met passen tot je iets hebt waar je blij van wordt, in plaats van genoegen nemen met minder.

Kortom: zet je over je winkelangst heen, en ga (liefst op een doordeweekse dag, zodat personeel tijd voor je heeft) eens een paar zaken langs. Overigens zijn motorkledingzaken een stuk relaxter dan de gemiddelde kledingzaak.
:^
 
...

Kortom: zet je over je winkelangst heen, en ga (liefst op een doordeweekse dag, zodat personeel tijd voor je heeft) eens een paar zaken langs. Overigens zijn motorkledingzaken een stuk relaxter dan de gemiddelde kledingzaak.
:^

Een beetje motorzaak is inderdaad gewoon relaxed. Niet van die 15 jarige pubers die lopen rond te rennen en overal wat van vinden en mee doen... :N

Gewoon goed advies, de tijd om even rustig te passen, wennen aan het aantrekken (!!), en even voelen hoe het zit. Bakkie koffie/thee erbij, een motor erbij om even proef te zitten (erg balengrijk!). Neem er even de tijd voor, trek een stuk of wat van die pakken aan, en voel de verschillen..
 
:') ?

@Rhonus,
Zal wel eens kijken of Motofit wat interessants heeft hangen.
Wat ik me alleen altijd afvraag, wat draag je onder een leren pak? :+
 
Laatst bewerkt:
Ik raad je aan om eens te kijken op www.louis.de, die verkopen ook Pro Biker en zijn een stuk goedkoper. Desnoods even passen bij Motozoom en dan de goede maat bestellen bij Louis als het te ver rijden is. Weet niet waar je woont.
 
Ik woon in Veenendaal ( 3 mei :} )
Weet niet waar Louis zit.. Maar misschien is het de moeite waard.
Volgens mij (niet meer zeker) was het pak waar ik een link van gaf niet goedkoper bij Louis.
Maar daar zal ik ook even research doen natuurlijk.

Thermo kleding ;) ik wel iig
Ok, weet ik dat ook weer. :)
 
Laatst bewerkt:
Veenendaal!

Ga naar Termaat! In Nijmegen :}

kwaliteit én kwaliteitshulp in allerlei prijsgroepen :Y
 
Laatst bewerkt:
Onder je leren pak?? Niets natuurlijk ;)

Zonder dollen: zo min mogelijk... Je leren pak moet als "een tweede huid" zitten.. Dus in principe gewoon in je boxer en een (strak) shirt. Als het kouder is trek ik er nog wel eens een thermo-pak onder aan, als het heel erg warm is kan dat ook prettig zijn om hem weer makkelijker uit te trekken.

Maar ga niet proberen om er een dikke broek of trui oid onder aan te doen, dan is het hele principe van je leren combi weg...
 
Ik woon in Veenendaal ( 3 mei :} )
Weet niet waar Louis zit.. Maar misschien is het de moeite waard.
Volgens mij (niet meer zeker) was het pak waar ik een link van gaf niet goedkoper bij Louis.
Maar daar zal ik ook even research doen natuurlijk.Ok, weet ik dat ook weer. :)

De Louis waar ik ga ligt in Aachen maar ze hebben meerdere filialen in Duitskand en een onlineshop. Zie idd nu dat ze bij Louis ook vanaf €199,99 gaan. Normaal zijn ze wel goedkoper..
 
Hmm Aachen is wel nog een eintje tuffen.
Dan moet ik wel echt iets op het oog hebben. Maar in zo'n geval kan ik beter langs bij Motozoom (heeft toch ook winkels?). En als de prijs niet te veel verschilt, natuurlijk.

Onder je leren pak?? Niets natuurlijk ;)

Zonder dollen: zo min mogelijk... Je leren pak moet als "een tweede huid" zitten.. Dus in principe gewoon in je boxer en een (strak) shirt. Als het kouder is trek ik er nog wel eens een thermo-pak onder aan, als het heel erg warm is kan dat ook prettig zijn om hem weer makkelijker uit te trekken.

Maar ga niet proberen om er een dikke broek of trui oid onder aan te doen, dan is het hele principe van je leren combi weg...

Ok. Ik vroeg het me echt af, maar als het op die manier werkt dan verklaart dat een hoop.
Tegen de tijd dat ik met de motor naar school moet, wordt het wel wat anders denk ik :+
 
Laatst bewerkt:
Ok. Ik vroeg het me echt af, maar als het op die manier werkt dan verklaart dat een hoop.
Tegen de tijd dat ik met de motor naar school moet, wordt het wel wat anders denk ik :+
Vragen mag, daar is 't forum voor ;)

Inderdaad, als je nog andere dingen te doen hebt, is een leren pak niet altijd het meest handig. Ik ben ook begonnen met textiel, daar kan je inderdaad wel gewoon normale kleren onder doen. Als je dan op de plaats van bestemming bent: Pak uit en je bent weer het mannetje ;)
Leer gebruik ik dan als ik echt lekker ga rijden, en niet een hele dag in pak rond hoef te lopen. Want het rijd wel lekkerder in leer dan in textiel *O*
 
Maar in zo'n geval kan ik beter langs bij Motozoom (heeft toch ook winkels?). En als de prijs niet te veel verschilt, natuurlijk.

...

Tegen de tijd dat ik met de motor naar school moet, wordt het wel wat anders denk ik :+

motozoom zit in utrecht aan de westkant. Dus dat is niet zo ver.
Termaat is ook een erg goede zaak.

Gewoon beide een keer bezoeken, motozoom is ook altijd wat langer open dus kun je er in de vroege avond nog terecht.

Het voordeel van Textiel is dat je je gewone (korte) broek er nog onder aan kan, dus niet hoeft om te kleden. En het ademt ook (als het niet te vuil is geworden).
Ik las hier ook dat leer toch wel warm wordt in de zomer, maar je schuift er minder mee op je zadel dan met een textiele broek. (ik heb zelf nog geen ervaring met leer behalve een keer passen en op de motor zitten, rijd wel met een textiele pak het hele jaar door).
 
Terug
Bovenaan Onderaan