aanschaf koffers/tanktas

Tusele

Die hard MF'er
13 feb 2005
260
0
Alkmaar
Hallo allemaal,

Als bijna-beginnend motorrijder heb ik wat vragen over koffers waarbij de ervaren rijders hier mij vast bij kunnen helpen (slijm slijm...)

- Wat voor merken zijn er? -> waar kan je online info vinden?
- waarop moet je letten bij aanschaf?
- Wat is handiger/prettiger een zijkoffer of een topkoffer?

En over tanktassen
- Wat voor merken zijn er? -> waar kan je online info vinden?
- waarop moet je letten bij aanschaf?

Alvast bedankt!!

Tusele
 
Moet eerst nog VD halen + motor kopen en kijken wat daar evt bijzit..

Wil alleen beetje weten wat ik van mijn budget moet reservereren als ik zelf nog tanktas/koffers moet kopen..

Tusele
 
Hallo allemaal,

Als bijna-beginnend motorrijder heb ik wat vragen over koffers waarbij de ervaren rijders hier mij vast bij kunnen helpen (slijm slijm...)

- Wat voor merken zijn er? -> waar kan je online info vinden?
- waarop moet je letten bij aanschaf?
- Wat is handiger/prettiger een zijkoffer of een topkoffer?

En over tanktassen
- Wat voor merken zijn er? -> waar kan je online info vinden?
- waarop moet je letten bij aanschaf?

Alvast bedankt!!

Tusele

Heleboel vragen, met nog meer antwoorden :)
- Wat voor merken zijn er?
-> vele, bekendste is denk ik GIVI, ik zelf heb Hepco & Becker koffers.
- waarop moet je letten bij aanschaf?
-> Tja, allereest passen ze op je motor. Wat kan er in? Wat wil je er in doen? (bij tweedehands) sluiten ze nog goed, geen overdreven schades/lekkages?
-Wat is handiger/prettiger een zijkoffer of een topkoffer?
Zonder twijfel een topkoffer. Meeste zijkoffers past bijv geen helm in. Ook maken ze je motor breder, waardoor je moeilijker door verkeer heen kan bijv. Een nadeel van een topkoffer is dat je zwaartepunt omhoog gaat.
-Wat voor merken zijn er?
Bekendste is ook weer GIVI denk ik, maar ook hier is de keuze eindeloos (eindelozer als bij koffers zelfs) Tip: kijk bij je lokale motordealer en vraag na welke merken zij verkopen, dan heb je vaak al genoeg keus..
-Waarop moet je letten bij aanschaf?
Tweedehands is er niet zo veel (goed) aanbod, dus zou ik nieuw kopen. En in dit geval moet je kijken naar de bevestiging (kun je een magneet tas kopen of moet je een andere oplossing; zuignap, haken). Verder moet je kijken of die niet te veel uitsteekt op je motor zodat het tenkoste gaat van je zicht en/of zitpositie..

Verder over de websites; GOOGLE!!


Ps. voordat ik het vergeet UTFS :z
 
als ik alleen op de motor weg ga dan heb ik het liefst een bagagerol mee evt in combinatie met tanktas, als we met z'n tweeen op vakantie gaan dan wordt het automatische de kofferset (topkoffer en zijkoffers) en tanktas het tussen de file doorrijden valt dan wel mee er is meestal ruimte genoeg.
het nadeel van alleen rijden met topkoffer is vooral de vervelend wervelingen
die ontstaan doordat de wind achter je neer daalt en dan gaat draaien doordat
het niet wegkan langs de topkoffer, misschien licht het aan de combinatie van motor en koffer maar ga vooral kijken bij meerdere motorzaken vooral in tanktassen is heel veel keus
 
Ik twee weken terug een tanktas van oxford gekocht.

tankbag05.jpg


Ben er tot nu toe erg tevreden mee.
 
Heb zelf een paar jaartjes terug een Timberwolf tanktas gekocht. Superding. Zeer sterke magneten, 3 componenten (kaartleesvak/bevestiging, 2 afritsbare tassen, 3 zijvakjes).

Gaat nu als handbagage mee naar India, is namelijk ook nog 's als rugzak te gebruiken. Kostte iets van 70 guldentjes ofzo, en is al 5 jaar oud en nog geen slijtage!

Verder heb ik een bagagerol en overweeg ik de Oxford Panniers aan te schaffen, al vind ik die wel erg prijzig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan