aanschaf motor

Iemand meenemen die er verstand van heeft is altijd een goed idee, heb ik bij mijn auto gedaan, en ook bij mijn motor... Motor was ook meer noodzaak, omdat ik er zelf nog niet op mag rijden (nog geen rijbewijs) dus even aan mijn rij-instructeur gevraagd of die er is een blik op wilde werpen en er een stukje op wilde rijden.. Dus die heeft even proefgereden en ook niets geconstateerd.. Dus toen maar gekocht..

Dus ja, moraal, staat je niet blind en neem iemand mee die niet alles door een roze bril ziet... :)

Ja die roze bril hè :) . iemand meenemen die er verstand van heeft en nog eens bevriend mee zijn ook ken ik gewoonweg niet! ben best een aardig persoon hóór!
 
:^
En vergeet niet roest in de tank te controleren.

En staar je eigen niet blind op de eerste de beste, die fout hebben vele voor je al gemaakt.
Het (particuliere) aanbod is momenteel gigantisch, doe daar je voordeel mee.

Tank heb ik gecontroleerd totaal geen roest!

Over dat particuliere aanbod dat klopt!

Ik denk dat ik ook maar eens verder ga kijken!
 
Ja, maar als zo'n blok niet loopt, gaat de boel roesten/vastzitten etc. Lang niet gebruiken is dus ook weer niet goed... Benzine (al weet ik niet hoe erg dat is) gaat ook 'uitelkaar vallen' waardoor dat ook kan verstoppen waardoor je caburateurs niet goed meer werken etc.

Mwja na 50 jaar misschien :P zal zoon vaart niet lopen.
 
Voor een fiets van ruim 21 jaar vind ik 1500 euro veel geld. Ik loop niet weg voor een hoge kilometer stand. Integendeel... Een fiets met 80.000 op de teller, goed van zn plek komt zonder bij geluiden en geen achterstallig onderhoud (zien baar) duid meestal op een eigenaar die er goed mee om is gegaan.
In mijn ogen is de fiets waar TS het over heeft een keer 1000 euro waard (particulier). Die 1500 euro is meer een dealer prijs met evt. 3 maand garantie.
 
Laatst bewerkt:
Zal wel voor de volledigheid even bijmelden dat ik voor die 1400 euro ook nog een paddockstand, motorhoes, druppellader, tanktas en een goed slot kreeg... :)
 
voor de goede orde!

De berijder heeft momenteel 2 kids, waar ik meen een drukke baan en heeft de motor bij de dealer gekocht (Arie Molenaar). In theorie zou zijn verhaal kunnen kloppen.

Ik hoorde ook geen gekke bijgeluiden op de LASER uitlaat na dan. Jesuz.....wat een pokkieherrie maakt ie ...wel leuk ;-)

Tsja het leek mij niet een rijder die zijn motor dagelijks staat te wassen
 
voor de goede orde!

De berijder heeft momenteel 2 kids, waar ik meen een drukke baan en heeft de motor bij de dealer gekocht (Arie Molenaar). In theorie zou zijn verhaal kunnen kloppen.

Ik hoorde ook geen gekke bijgeluiden op de LASER uitlaat na dan. Jesuz.....wat een pokkieherrie maakt ie ...wel leuk ;-)

Tsja het leek mij niet een rijder die zijn motor dagelijks staat te wassen



als er geen "lekken" in je blok zitten waardoor eventueel roestvorming zou kunnen optreden valt het met die roest en oude benzine allemaal wel mee.

benzine kan sowieso een behoorlijke tijd goed blijven.


als die motor echt lang stil gestaan heeft zou ik wel even de volgende dingen checken;

olie even checken op benzinegeur bij oliepeilgat/carter
koude start met choke,
warm draaien van het blok, wordt ie goed warm en pakt ie goed op
[dan weet je ook gelijk of de carbs niet ultrasoon gereinigd hoeven te worden]

versheid van je carterolie, wanneer is die vervangen en oliefilter etc.
banden controleren op dotcode en BAR's.

vraag ff hoe de motor heeft stilgestaan een lange tijd, [en dat is een jaar of langer, een paar maandjes maakt niet zoveel uit] :$
op de yiffie :$ :N
of zoals het hoort op de paddockstand(s) :} *O*

het enige wat echt te lijden heeft met echt lang stilstaan zijn de voorvorkkeerringen/platte banden [met vlak stukje erin] , maar deze komen meestal pas aan het licht bij een paar honderd kilometer.


verder; gewoon rijden met dat hok.
en als ie echt niet lekker rijdt merk je dat wel tijdens de proefrit. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja wat is goedkoop...? € 1500,- is de vraagprijs. Maar ik heb dan ook niet erg veel te besteden, maar wil wel ervoor zorgen dat ik veilig rij!

De motor ziet er redelijk netjes uit! Geen schad, roest of e.d.

Te duur.

Als ie al zolang geen onderhoud heeft gehad, mag je wel een beurtje laten geven. Banden die ook op leeftijd zijn lijkt me ook niet al te veilig en zijn ook zo goed als op. Dat kost je ook wel een paar honderd euro.

Al met al komt je dan al snel richting 2000 euro. Daar koop je een recentere voor die wel netjes en actueel onderhouden is.
 
Bied gewoon 1000,- Euro. Met zo'n km-stand, ding is net ingereden. Klein beurtje, en huppakee, rijden met die hap.
 
Kom op zeg, het is een Honda, die valt gerust niet uit elkaar als er weinig op gereden wordt. Geen enkel probleem.

Wat je wel even in de gaten moet houden: Als je hem naar een motorzaak brengt met de woorden: "Ik heb hem net gekocht voor weinig, kijk hem even na", dan ben je echt aan de beurt, want dan vinden ze altijd een waslijst met gebreken.

Gewoon kopen voor weinig en lekker gaan rijden. Geen algehele checkup laten doen maar gewoon zijn beurtje.
 
Bedankt voor de tips mede-forummers!

Waar ik nog een beetje mee zit is het naar mijn mening zwaar stuurgedrag in de bochten.

Wat als de balhoofdlagers aan de beurt zijn iemand enig idee van de kosten?

Ga zoiezo de dealer bellen, maar misschien hebben jullie een idee van de kosten?
 
Bedankt voor de tips mede-forummers!

Waar ik nog een beetje mee zit is het naar mijn mening zwaar stuurgedrag in de bochten.

Wat als de balhoofdlagers aan de beurt zijn iemand enig idee van de kosten?

Ga zoiezo de dealer bellen, maar misschien hebben jullie een idee van de kosten?
Waag er 150 euri aan en laat hem keuren door Erik van Lent Kijk maar eens op zijn site
 
Bedankt voor de tips mede-forummers!

Waar ik nog een beetje mee zit is het naar mijn mening zwaar stuurgedrag in de bochten.

Wat als de balhoofdlagers aan de beurt zijn iemand enig idee van de kosten?

Ga zoiezo de dealer bellen, maar misschien hebben jullie een idee van de kosten?

Ik denk zelf de banden, maar je kunt het beste iemand die er kijk op heeft naar laten kijken.
 
Wat is er tegen een motor met wijnig kilometers over een lange tijd als deze altijd netjes is onderhouden en niet alleen ministukjes heeft gereden?

Wat er hier boven allemaal opgenoemd is.
En zoals TS zelf al aangaf zit er aan deze motor wel achterstallig onderhoud.
 
Zelf heb ik een X11 van 2002 met nog net geen 19000 op de teller is dat dan ook te wijnig, of waar ligt de grens?
 
Kilometerstand zegt vrijwel niks. Ik rij op een Z750 uit 2008 en heb er momenteel meer dan 20.000 km op staan. Rij hem altijd netjes warm en hij krijgt elk jaar z'n beurt. Ketting netjes invetten, schoonmaken na 2/3 keer rijden en onderdelen vervangen als ze kapot zijn (niet uitstellen).
Zo kan het ook zijn met de motor waar de TS een oogje op heeft. Overigens, die man weet toch wel wanneer hij voor het laatst gereden heeft? 3 maanden geleden/een jaar/2jaar?
Je kan altijd met een motorzaak bij jou of hem in de buurt een afspraak maken dat je even langs komt op het moment dat je een proefrit maakt. Of ze hem even na willen kijken voor een X bedrag.

Soort van keuring zeg maar.

1500 euro is die sowieso niet waard.
Tijden zijn moeilijk, veel mensen willen hun motor kwijt (of huis of auto etc) en bijna niemand koopt echt iets meer.

Zet vooral je emoties opzij, want kopen op emotie is een boosdoener.

Je kan een bod uitbrengen van 950/1000 euro en daar ook bij blijven. Hij zal waarschijnlijk zakken tot 1250. Gewoon je poot stijf houden en bij 1000 euro blijven. Zo niet, dan niet. Genoeg motoren te koop, het seizoen is zowat voorbij (op enkele mooie herfstdagen na, mits je de motor gaat gebruiken voor woon/werk verkeer).
In de winter zakken de prijzen nog iets, niet veel, maar doe er je voordeel mee.

2,5mm is niet veel, dus aan nieuwe bandjes ben je sowieso toe met deze motor. (je kan ze dan dit 'seizoen' nog oprijden, maar reken erop dat je volgend jaar aan de beurt bent.)

Wat betreft het onderhoud en het verhaal dat hij kids heeft etc etc, absoluut niet je emoties de gang laten gaan.
Balhoofd kan je zelf even testen door hem te draaien en voelen of er een 'knik' ergens in zit.
Is dat zo, dan zijn de lagers verrot.
Ook even de voorrem inknijpen en het stuur licht naar voor en achter bewegen. Hierbij mag je geen speling voelen (op de vering van de voorvork na).

Als het je die +- 1000 euro waard is, zou ik lekker naar een motorzaak rijden en vragen of ze hem even snel op kritieke punten willen checken. En de eventuele bandjes/reparaties voor lief nemen.

Veel succes met de aankoop van deze of een andere motor!

(wel even showen hier hè!!) :W
 
Kilometerstand zegt vrijwel niks. Ik rij op een Z750 uit 2008 en heb er momenteel meer dan 20.000 km op staan. Rij hem altijd netjes warm en hij krijgt elk jaar z'n beurt. Ketting netjes invetten, schoonmaken na 2/3 keer rijden en onderdelen vervangen als ze kapot zijn (niet uitstellen).
Zo kan het ook zijn met de motor waar de TS een oogje op heeft. Overigens, die man weet toch wel wanneer hij voor het laatst gereden heeft? 3 maanden geleden/een jaar/2jaar?
Je kan altijd met een motorzaak bij jou of hem in de buurt een afspraak maken dat je even langs komt op het moment dat je een proefrit maakt. Of ze hem even na willen kijken voor een X bedrag.

Soort van keuring zeg maar.

1500 euro is die sowieso niet waard.
Tijden zijn moeilijk, veel mensen willen hun motor kwijt (of huis of auto etc) en bijna niemand koopt echt iets meer.

Zet vooral je emoties opzij, want kopen op emotie is een boosdoener.

Je kan een bod uitbrengen van 950/1000 euro en daar ook bij blijven. Hij zal waarschijnlijk zakken tot 1250. Gewoon je poot stijf houden en bij 1000 euro blijven. Zo niet, dan niet. Genoeg motoren te koop, het seizoen is zowat voorbij (op enkele mooie herfstdagen na, mits je de motor gaat gebruiken voor woon/werk verkeer).
In de winter zakken de prijzen nog iets, niet veel, maar doe er je voordeel mee.

2,5mm is niet veel, dus aan nieuwe bandjes ben je sowieso toe met deze motor. (je kan ze dan dit 'seizoen' nog oprijden, maar reken erop dat je volgend jaar aan de beurt bent.)

Wat betreft het onderhoud en het verhaal dat hij kids heeft etc etc, absoluut niet je emoties de gang laten gaan.
Balhoofd kan je zelf even testen door hem te draaien en voelen of er een 'knik' ergens in zit.
Is dat zo, dan zijn de lagers verrot.
Ook even de voorrem inknijpen en het stuur licht naar voor en achter bewegen. Hierbij mag je geen speling voelen (op de vering van de voorvork na).

Als het je die +- 1000 euro waard is, zou ik lekker naar een motorzaak rijden en vragen of ze hem even snel op kritieke punten willen checken. En de eventuele bandjes/reparaties voor lief nemen.

Veel succes met de aankoop van deze of een andere motor!

(wel even showen hier hè!!) :W


TOP REACTIE! Hier kan ik wat mee....................

Ik ga morgen een bod uitbrengen van € 1000,- en houd mijn poot stijf!

Ik denk niet dat ie gelijk zal toehappen, maar laat mijn telefoonnummer achter wie weet!

Ik houd jullie op de hoogte!
 
Als hij er1500 voor wil en jij dat te veel vind moet je verder gaan zoeken en niet maar 2/3 bieden.
Een bod moet wel reëel zijn en enigszins overbrugbaar.
 
Als hij er1500 voor wil en jij dat te veel vind moet je verder gaan zoeken en niet maar 2/3 bieden.
Een bod moet wel reëel zijn en enigszins overbrugbaar.
:^

Sowieso, 1000eurie bieden en dan geld uitgeven om een bevestiging te krijgen dat er -vanallesennogwat- aan de motor mankeert. :X
Op een motor van 21 jaar is altijd wel wat te vinden, daarbij zal de dealer liever hebben dat je een motor bij hem koopt.

Overigens stijgen de prijzen in het voorjaar weer omdat het nieuwe seizoen dan van start gaat.
of dat ding nu 21 of 22 jaar oud is maakt op de vraagprijs weinig uit.
 
Laatst bewerkt:
Als hij er1500 voor wil en jij dat te veel vind moet je verder gaan zoeken en niet maar 2/3 bieden.
Een bod moet wel reëel zijn en enigszins overbrugbaar.

-O-
Ik ga mijn motor aan jou verkopen! Sommige vraagprijzen zijn bewust 1/3 hoger geplaatst om meer te vangen dan iets waard is... Juist in deze tijd laag bieden anders ben je een dief van eigen portomonee. Accepteerd verkoper het bod niet dan gaan jullie beide opweg naar een nieuwe deal. Accepteerd 'ie wel dan is dat blijkbaar voldoende en zijn beide happy.

Het is TS denk ik wel duidelijk; 21 jarige motor voor 1000euro proberen te scoren en die overige 500 knikkers bewaren voor onderhoud :Y

Je hebt al jaren niet meer gereden, wat langer zoeken naar een mooie aanschaf kan je dan ook nog wel leije toch ;) Je zal merken als je twee weekjes actief op internet zoekt er BERGEN motoren te koop staan. Van schandalige wrakken voor woekerprijzen tot pareltjes voor een schijntje. Geduld hebben en veel zoeken maar vooral veel proefrijden! Een ritje en IRL gesprek met de eigenaar vertelt vele malen meer dan advertenties en emails!
 
Laatst bewerkt:
Als hij er1500 voor wil en jij dat te veel vind moet je verder gaan zoeken en niet maar 2/3 bieden.
Een bod moet wel reëel zijn en enigszins overbrugbaar.
Zo zijn er mensen die wél handelsgeest hebben :)
Als ik 20.000 euro vraag voor mijn Z750, dan is een bod van 7000 euro dus niet reëel?
Die 1500 euro aan vraagprijs voor die motor is gewoon te veel. Niks mis mee, die vent mag vragen wat die wilt, maar de TS kan beter 1000 euro bieden en inderdaad de overige 500 besteden aan een set nieuwe banden en een eventuele reparatie, zodat hij weer leuk kan motor rijden voor zijn budget, namelijk 1500 euro.

En ja wat is reëel? Ook zoiets, "geen onzinnige biedingen". _O-
Wees blij dat er uberhaupt interesse is in je spullen wat je te koop hebt staan op het moment.

@TS, laat even weten wat het geworden is, ben zeer benieuwd!
 
Terug
Bovenaan Onderaan