aanschaf motor

Als hij er1500 voor wil en jij dat te veel vind moet je verder gaan zoeken en niet maar 2/3 bieden.
Een bod moet wel reëel zijn en enigszins overbrugbaar.

Een vraagprijs moet ook reëel zijn, het ding is die 1500 gewoon niet waard.
1000 euro is mijn inziens een reëel bod.
Voor 1500 kun je hem ook bij een motorzaak kopen met een setje nieuwe banden erop.
 
En ja wat is reëel? Ook zoiets, "geen onzinnige biedingen". _O-
Wees blij dat er uberhaupt interesse is in je spullen wat je te koop hebt staan op het moment.

@TS, laat even weten wat het geworden is, ben zeer benieuwd!

dus als jij iets te koop hebt staan wat eigenlijk de vraagprijs al waard is (je hebt gekeken naar vergelijkbare modellen en van dealerprijzen trek je iets af voor goed vergelijk) en je krijgt een bod wat maar 60% is van die vraagprijs vind jij dat normaal?
dat valt voor mij onder onzin biedingen :Y

wil niet zeggen dat de bieder niet serieus is, ik heb met de verkoop van mijn motor al eens een bod gehad van 2000, vraagprijs was toen 5250 of 5000. VEEL te weinig natuurlijk. volgens dit forum was mijn motor de vraagprijs waard.
ik heb hem toen een bericht gestuurd, uur voor de lol eigenlijk, dat het niet genoeg was.
3000...
weer een mail, nee daar verkoop ik hem echt niet voor.
3500 en niet meer!
wat wil je dat ik van de motor afhaal? :9

uiteingelijk bood hij 4500 (had ik dat maar aangenomen |( ) waar hij begon op 2000

het is een onzin bod maar het kan wel ergens toe lijden :)
 
dus als jij iets te koop hebt staan wat eigenlijk de vraagprijs al waard is (je hebt gekeken naar vergelijkbare modellen en van dealerprijzen trek je iets af voor goed vergelijk) en je krijgt een bod wat maar 60% is van die vraagprijs vind jij dat normaal?
dat valt voor mij onder onzin biedingen :Y

wil niet zeggen dat de bieder niet serieus is, ik heb met de verkoop van mijn motor al eens een bod gehad van 2000, vraagprijs was toen 5250 of 5000. VEEL te weinig natuurlijk. volgens dit forum was mijn motor de vraagprijs waard.
ik heb hem toen een bericht gestuurd, uur voor de lol eigenlijk, dat het niet genoeg was.
3000...
weer een mail, nee daar verkoop ik hem echt niet voor.
3500 en niet meer!
wat wil je dat ik van de motor afhaal? :9

uiteingelijk bood hij 4500 (had ik dat maar aangenomen |( ) waar hij begon op 2000

het is een onzin bod maar het kan wel ergens toe lijden :)
Hij heeft er uiteindelijk toch 750 euro afgekregen, doel bereikt.
Zo merk je gauw genoeg of iemand echt geinteresseerd is of niet.
Maar wat versta je dan onder een onzinnig bod, dat is bij jou anders, bij mij anders en bij eigenlijk iedereen anders. Zet dan neer dat de vraagprijs de prijs is die de motor waard is na taxatie/overleg met een aantal motorzaken/etc en vervolgens dat de prijs na eventueel overleg aan te passen is.

Altijd als je neerzet "geen onzinnige biedingen", dan krijg je juist van die lage biedingen, alsof mensen intypen bij zoekterm: "geen onzinnige biedingen" |( })

Maar je hebt ook wel weer gelijk dat 2000 op een fiets van 5250 veel te weinig is, maar dan is het maar aan de verkoper (jij dus) om er op in te gaan ja/nee.
Als je had gezegt dat het een onzinnig bod was, was de koper er misschien wel vandoor gegaan.
 
Nee, dat was het puntje, motor is onderhouden bij een bevriende garage dus is niet gedocumenteerd/gefactureerd... Maar de verkoper kwam betrouwbaar over, motor liep goed, en volgens de RDW al 7 jaar van meneer in bezit, dus als hij koud meteen start en mooi loopt dan moet je er wel iets van onderhoud aan hebben gedaan, want anders kan hij nooit zo goed lopen... Dus ja, was een gokje, mag er nog niet op rijden, maar toevallig van de week nog ff tijdje laten lopen en klonk allemaal goed..

Ik heb er wel een liter olie bij moeten gooien, en tijdens peilen is de olie nog niet eens verkleurd, dus olie is nog redelijk nieuw.. Had de verkoper nog gevraagd wanneer dat voor het laatst gebeurd was, anders zou ik zelf meteen de olie verversen, maar dat was dus niet nodig omdat dat vorig jaar al gedaan was en sindsdien maar weinig mee gereden was.. Verhaal klopte dus ook met hoe de olie eruit zag..

Voor zover ik weet, heeft de motor dus wel altijd zijn beurtjes gehad..

Of het was een verschrikkelijke bende in dat blok en hij heeft er snel nieuwe olie in gegooid zodat jij hem meer geld geeft voor een miskoop :+
 
Of het was een verschrikkelijke bende in dat blok en hij heeft er snel nieuwe olie in gegooid zodat jij hem meer geld geeft voor een miskoop :+

Ja, dat zou kunnen :+ Maar mijn instructeur heeft er ff op gereden, en die vond hem ook goed.. En paar dagen daarvoor was ik ook al bij de verkoper, en toen startte hij ook feilloos.. En van de week in de tuin ook en liep ook goed (voor zover ik kon horen/er verstand van heb) dus ik ben er niet zo bang voor :P
 
heb twee keer gebeld vandaag maar meneer neemt niet op!

probeer het later op de avond nog wel een keer!

Nou lees ik dat het in 1 keer starten van de motor tevens een goed blok betekent.

Deze motor moest volledig in de choke, maar had dan ook al een tijd stil gestaan.

ik heb er even op gereden, minuut of 10 en de motor en de choke moest nog steeds volledig openstaan anders sloeg deze af.

Is dit iets dan om zorgen over te maken. Dit gebeurd toch wel vaker met een motor die een tijd stil heeft gestaan?
 
Laatst bewerkt:
heb twee keer gebeld vandaag maar meneer neemt niet op!

probeer het later op de avond nog wel een keer!

Nou lees ik dat het in 1 keer starten van de motor tevens een goed blok betekent.

Deze motor moest volledig in de choke, maar had dan ook al een tijd stil gestaan.

ik heb er even op gereden, minuut of 10 en de motor en de choke moest nog steeds volledig openstaan anders sloeg deze af.

Is dit iets dan om zorgen over te maken. Dit gebeurd toch wel vaker met een motor die een tijd stil heeft gestaan?

Nou, dat is wel erg kort door de bocht... Als een blok koud goed start geeft dat aan dat de accu etc. nog in orde is en het blok opzich ook nog.. Als de motor koud is wordt de meeste slijtage veroorzaakt.. Omdat dan de olie ook nog niet overal zit om te smeren etc.

Dus een goed startend en lopend blok dat koud is, is een goede indicatie dat het blok goed is, maar zeker weten doe je het nooit... Als een motor warm is kan het ook zijn dat je bepaalde rateltjes of tikjes niet meer hoort, dus als een verkoper slim is, laat hij de motor warmlopen voordat jij als koper komt, jij start hem en dan ratelt hij niet.. Koopt de motor en later start je hem koud en dan ratelt hij ineens.. Dus ja, zo makkelijk is het ook weer niet om te stellen dat goed koud starten een goed blok betekend...

Mijn motor moet ook de eerste paar (5-10) minuten stationair draaien op de choke, anders slaat hij inderdaad af. Dus dat is niet zo vreemd... Mijn motor had denk ik 1,5 maand niet meer gedraaid, en moest toen wel ff een tijdje de startmotor laten rondgaan voordat hij aansloeg, benzine moest nog ff in de caburateurs vloeien etc. Dus op zich ook niets om je zorgen over te maken.. Zet ik daarna de motor uit en start ik hem bijvoorbeeld 2 minuten later weer, start hij wel vrijwel direct... :)
 
heb twee keer gebeld vandaag maar meneer neemt niet op!

probeer het later op de avond nog wel een keer!

Nou lees ik dat het in 1 keer starten van de motor tevens een goed blok betekent.

Deze motor moest volledig in de choke, maar had dan ook al een tijd stil gestaan.

ik heb er even op gereden, minuut of 10 en de motor en de choke moest nog steeds volledig openstaan anders sloeg deze af.

Is dit iets dan om zorgen over te maken. Dit gebeurd toch wel vaker met een motor die een tijd stil heeft gestaan?



minuut of 10 is veel te lang, als ik de mijne start en naar het stoplicht rijdt [de hoek om] dan is de motor al zo warm dat de choke eraf kan.
laat ik hem toch erop staan wordt het mengsel al te rijk en wil ie afslaan... :]


de motor wordt het snelste warm door meteen te gaan rijden, 10 min en dan nog steeds vol choken [met warm blok] wil mij zeggen dat die veel te arm staat.
of dat je carbs verstopt zijn.




of is er hier iemand die het tegendeel bewijst :] ;)
 
Nou, dat is wel erg kort door de bocht... Als een blok koud goed start geeft dat aan dat de accu etc. nog in orde is en het blok opzich ook nog.. Als de motor koud is wordt de meeste slijtage veroorzaakt.. Omdat dan de olie ook nog niet overal zit om te smeren etc.

Dus een goed startend en lopend blok dat koud is, is een goede indicatie dat het blok goed is, maar zeker weten doe je het nooit... Als een motor warm is kan het ook zijn dat je bepaalde rateltjes of tikjes niet meer hoort, dus als een verkoper slim is, laat hij de motor warmlopen voordat jij als koper komt, jij start hem en dan ratelt hij niet.. Koopt de motor en later start je hem koud en dan ratelt hij ineens.. Dus ja, zo makkelijk is het ook weer niet om te stellen dat goed koud starten een goed blok betekend...

Mijn motor moet ook de eerste paar (5-10) minuten stationair draaien op de choke, anders slaat hij inderdaad af. Dus dat is niet zo vreemd... Mijn motor had denk ik 1,5 maand niet meer gedraaid, en moest toen wel ff een tijdje de startmotor laten rondgaan voordat hij aansloeg, benzine moest nog ff in de caburateurs vloeien etc. Dus op zich ook niets om je zorgen over te maken.. Zet ik daarna de motor uit en start ik hem bijvoorbeeld 2 minuten later weer, start hij wel vrijwel direct... :)

ff het blok voelen voordat je hem "koud start" voorkomt dit. O-)


da's logisch als je niet rijdt en hem stationair laat lopen,

echter als je gaat rijden kan de choke er binnen de kilometer al af, 8-)






en teveel starten en weer uit zetten en weer herhalen zorgt er uiteindelijk voor dat je bougies vet slaan en dan start ie helemaal niet meer, bovendien krijg je condens [vocht] in je olie omdat je blok geen kans krijgt om goed warm te lopen... :] :W

niet te vaak doen dus
 
Laatst bewerkt:
da's logisch als je niet rijdt en hem stationair laat lopen,

echter als je gaat rijden kan de choke er binnen de kilometer al af, 8-)

en teveel starten en weer uit zetten en weer herhalen zorgt er uiteindelijk voor dat je bougies vet slaan en dan start ie helemaal niet meer, bovendien krijg je condens [vocht] in je olie omdat je blok geen kans krijgt om goed warm te lopen... :] :W

niet te vaak doen dus

Ja, ik mag er nog niet op rijden, motor staat al 3 maanden in de tuin, dus ik dacht vorige week, ik laat hem ff warmdraaien, zodat het blok iig weer ff gedraaid heeft... Maar mag er dus niet op gaan rijden, dus moest hem wel stationair laten opwarmen, dus moest de choke er lang op... Als ik straks ga rijden, dan kan ik je vertellen of hij er al sneller vanaf kan, ga ik wel vanuit...

Starten en uitzetten doe ik niet vaak, was meer gewoon om het blok weer ff te laten draaien... En ff kijken en luisteren of hij ook netjes loopt en blijft lopen... Sinds ik hem kocht de motor nooit zo lang aangehad, dus ik dacht, met een beetje geluk mag ik er over 2,5 week eindelijk op rijden, dus ff kijken of hij nog loopt :P Ben me er iig van bewust dat vaak (koud) starten en snel weer uitzetten niet goed is voor een blok :)
 
Ja, ik mag er nog niet op rijden, motor staat al 3 maanden in de tuin, dus ik dacht vorige week, ik laat hem ff warmdraaien, zodat het blok iig weer ff gedraaid heeft... Maar mag er dus niet op gaan rijden, dus moest hem wel stationair laten opwarmen, dus moest de choke er lang op... Als ik straks ga rijden, dan kan ik je vertellen of hij er al sneller vanaf kan, ga ik wel vanuit...

Starten en uitzetten doe ik niet vaak, was meer gewoon om het blok weer ff te laten draaien... En ff kijken en luisteren of hij ook netjes loopt en blijft lopen... Sinds ik hem kocht de motor nooit zo lang aangehad, dus ik dacht, met een beetje geluk mag ik er over 2,5 week eindelijk op rijden, dus ff kijken of hij nog loopt :P Ben me er iig van bewust dat vaak (koud) starten en snel weer uitzetten niet goed is voor een blok :)
Stationair warm laten draaien is niet echt goed voor een motorblok, alles draait namelijk onbelast.
Lekker laten staan aankomende 2,5 week en dan als je je rijbewijs hebt een flink stuk gaan rijden.
 
@TS: 10 minuten shoke is teveel. Mocht de motor echt 2 jaar hebben stilgestaan kan er nog wel het 1 en ander vies zijn/verstopt zitten.
 
Ja, ik mag er nog niet op rijden, motor staat al 3 maanden in de tuin, dus ik dacht vorige week, ik laat hem ff warmdraaien, zodat het blok iig weer ff gedraaid heeft... Maar mag er dus niet op gaan rijden, dus moest hem wel stationair laten opwarmen, dus moest de choke er lang op... Als ik straks ga rijden, dan kan ik je vertellen of hij er al sneller vanaf kan, ga ik wel vanuit...

Starten en uitzetten doe ik niet vaak, was meer gewoon om het blok weer ff te laten draaien... En ff kijken en luisteren of hij ook netjes loopt en blijft lopen... Sinds ik hem kocht de motor nooit zo lang aangehad, dus ik dacht, met een beetje geluk mag ik er over 2,5 week eindelijk op rijden, dus ff kijken of hij nog loopt :P Ben me er iig van bewust dat vaak (koud) starten en snel weer uitzetten niet goed is voor een blok :)

het achter mekaar starten,


je bougies slaan er snel vet van, een maat van me heeft dat laatst nog gehad.
ik had hem gewaarschuwd, maar zou zo'n vaart allemaal niet lopen zei ie...




een keertje starten in de paar weken/maanden doe ik zelf ook om de accu een beetje op te laden,
maar dan vooral in de winter. :]



[staat altijd buiten zonder electra etc dus moet wel hé]
 
Laatst bewerkt:
Stationair warm laten draaien is niet echt goed voor een motorblok, alles draait namelijk onbelast.
Lekker laten staan aankomende 2,5 week en dan als je je rijbewijs hebt een flink stuk gaan rijden.

I know, I know.. :P Maar blok had al 1,5 maand niet meer gedraaid oid, en al ruim 3 maanden niet meer warm geweest/mee gereden, dus ik dacht ik laat hem nu ff goed warmdraaien en ff luisteren of ik rare geluiden hoor en gewoon of hij nog lekker loopt :) Maar laat hem nu ook staan hoor, is niet zo dat ik hem elke week laat draaien, ik weet dat het stationair draaien van zo'n ding ook niet goed is.. Enige goede manier is eigenlijk starten, wegrijden en rustig aan doen totdat het blok warm is en hem dan gewoon gebruiken...

Enne, als ik mijn rijbewijs heb, gaat hij zeker nog ff goed gebruikt worden... }) Mits het weer het toelaat uiteraard...
 
het achter mekaar starten,

je bougies slaan er snel vet van, een maat van me heeft dat laatst nog gehad.
ik had hem gewaarschuwd, maar zou zo'n vaart allemaal niet lopen zei ie...

een keertje starten in de paar weken/maanden doe ik zelf ook om de accu een beetje op te laden,
maar dan vooral in de winter. :]

[staat altijd buiten zonder electra etc dus moet wel hé]

Ah oke, nah, was toen meer dat ik hem gestart had, ff kwartiertje had laten lopen, ik toen ff 10 minuutjes weg was en daarna nog ff aangehad... Dus niet een paar keer starten snel achter elkaar iig.. iig thanks voor de waarschuwing.. :)

Die van mij moet helaas ook buiten staan in de winter (wel afgedekt), maar ik denk dat het dan beter is om de accu eruit te halen en die lekker binnen te zetten...
 
dus als jij iets te koop hebt staan wat eigenlijk de vraagprijs al waard is (je hebt gekeken naar vergelijkbare modellen en van dealerprijzen trek je iets af voor goed vergelijk) en je krijgt een bod wat maar 60% is van die vraagprijs vind jij dat normaal?
dat valt voor mij onder onzin biedingen :Y

wil niet zeggen dat de bieder niet serieus is, ik heb met de verkoop van mijn motor al eens een bod gehad van 2000, vraagprijs was toen 5250 of 5000. VEEL te weinig natuurlijk. volgens dit forum was mijn motor de vraagprijs waard.
ik heb hem toen een bericht gestuurd, uur voor de lol eigenlijk, dat het niet genoeg was.
3000...
weer een mail, nee daar verkoop ik hem echt niet voor.
3500 en niet meer!
wat wil je dat ik van de motor afhaal? :9

uiteingelijk bood hij 4500 (had ik dat maar aangenomen |( ) waar hij begon op 2000

het is een onzin bod maar het kan wel ergens toe lijden :)

En jij denkt dat dat bod van 4500 euro ook echt echt was?

Denk eerder dat ie als jij had gezegd: 4500 euro is goed.. dat ie alsnog met een smoesje af zou haken.
 
Gisteren zag ik op een advertentiesite een motor staan, een Suzuki GS500E met 49.000 kilometer op de teller. Er stond bij: bieden vanaf 500 euro. Dus ik bood 501, en zette er bij dat ik graag wilde komen kijken. Binnen een uur had ik een mailtje terug, nogal kortaf van toon. 750 euro was zijn vaste prijs, take it or leave it.
Ik heb maar terug gemaild dat ik het vreemd vond dat er dan bij stond dat ik mocht bieden, en dat het voor mij over ging.
Vanavond zag ik de advertentie weer staan, met nog steeds de mogelijkheid tot bieden. Echter nu staat er in de kopregel dat de motor 750 euro moet kosten.
Jammer.
 
Oké niks ernstig dus! Ik heb hem zonet een mailtje gestuurd.

Afwachten nu maar dus!

Heb een budget van max. € 1500,- voor de motor (moet ook nog een helm aanschaffen), jas en broek heb ik nog van 10 jaar terug, ziet er nog uit als nieuw!
 
Hij heeft er uiteindelijk toch 750 euro afgekregen, doel bereikt.
Zo merk je gauw genoeg of iemand echt geinteresseerd is of niet.
Maar wat versta je dan onder een onzinnig bod, dat is bij jou anders, bij mij anders en bij eigenlijk iedereen anders. Zet dan neer dat de vraagprijs de prijs is die de motor waard is na taxatie/overleg met een aantal motorzaken/etc en vervolgens dat de prijs na eventueel overleg aan te passen is.

Altijd als je neerzet "geen onzinnige biedingen", dan krijg je juist van die lage biedingen, alsof mensen intypen bij zoekterm: "geen onzinnige biedingen" |( })

Maar je hebt ook wel weer gelijk dat 2000 op een fiets van 5250 veel te weinig is, maar dan is het maar aan de verkoper (jij dus) om er op in te gaan ja/nee.
Als je had gezegt dat het een onzinnig bod was, was de koper er misschien wel vandoor gegaan.

hij heeft de motor niet gekocht maar stopte bij vraagprijs min 750 inderdaad.
dus dat doel is berreikt voor hem. mijn punt is alleen dat dit ook was gelukt als hij op 3500 was begonnen, dat is bij een startprijs van 5250 al een stukje meer in de richting...

je moet ook altijd op onzin bieding ingaan. je weet maar nooit (heb ik toen geleerd)

en je hebt gelijk, voor iedereen is een onzinnig bod iets anders. dit in de ad zetten is ook zinloos zoals je al zegt.
en ik denk niet dat hij was gestopt als ik had gezegd dat het een onzin bod was.
hij bleef ook terug reageren toen ik vroeg welk deel ik dan van de motor af moest halen als hij bij zijn prijs bleef.


En jij denkt dat dat bod van 4500 euro ook echt echt was?

Denk eerder dat ie als jij had gezegd: 4500 euro is goed.. dat ie alsnog met een smoesje af zou haken.

die vraag kun je altijd stellen bij internet contact... heb je wel eens iets verkocht via internet?
als je antwoord ja is, is er toen ook iemand geweest die een bod deed op je product?

ik weet zeker dat het antwoord op vraag 2 ja is, als de eerste dat ook is.
je weet het pas zeker als je het op de rekening/in je hand hebt.

maar ik had wel het idee dat hij serieus was. nu ben ik al licht paranoia over dat soort dingen dus ik denk wel dat hij het ook echt was.
 
In de vergelijkende testen van die tijd tussen de cbr/thundercat/zzr kwam de cbr als winnaar uit de bus. Persoonlijk vind ik de CBR een fijne fiets op de andere heb ik nooit gereden.
 
Forummers,

Vraagje! Ik heb een goed ogende motor op het oog maar wat wil nu bij het starten hoor je een beetje een ratelend geluid, tijdens het rijden niet meer. De verkoper zegt dat het komt dat de nokasketting aanloopt en dit alleen gebeurd tijdens het starten verders geen kwaad kan. Ik hoor het inderdaad niet tijdens het rijden. betreft cbr 600 f 1993

is dit zo en is dit euvel een prijzig iets om te laten repareren?

groet, greg
 
Forummers,

Vraagje! Ik heb een goed ogende motor op het oog maar wat wil nu bij het starten hoor je een beetje een ratelend geluid, tijdens het rijden niet meer. De verkoper zegt dat het komt dat de nokasketting aanloopt en dit alleen gebeurd tijdens het starten verders geen kwaad kan. Ik hoor het inderdaad niet tijdens het rijden. betreft cbr 600 f 1993

is dit zo en is dit euvel een prijzig iets om te laten repareren?

groet, greg

Dat is het bekende probleem bij de CBR600F'jes... Dat is de NAKS, NokkenAsKettingSpanner. Deze houdt de ketting op spanning, als deze verslechterd dan gaat hij ratelen, is geloof niet direct schadelijk, maar het geratel zal wel verergeren dacht ik... Wat het kost om dat te fixen weet ik zo niet, ik heb mijn fiets ook pas net en hopelijk maandag mijn rijbewijs...
 
Terug
Bovenaan Onderaan