Aanschaf nieuwe motor: Ducatie M900 Dark?

chriswolfs

Rookie
1 sep 2010
16
0
bathmen
Hallo motorfans,

Ik wil een nieuwe(eerste) motor kopen en ben aan het kijken daarvoor. Mijn voorkeur gaat naar een Ducati of Buell. Dit heeft meer met mijn onderbuik gevoel te maken en schoonheid is nog steeds iets subjectiefs. Ik ben iets leuks tegen gekomen namenlijk:

Ducati M900 Dark
Bouwjaar: 2000
Kilometerstand: 58.000 km
Motorinhoud: 900 cc

De motor is voorzien van vele opties o.a

-open vliegwiel deksel
-onderkuip
-koplamp kuipje
-seat cover
-nieuwe carbon ducati performance (remus) uitlaten
-olie temperatuur meter op het blok
-breed stuur

en nog meer diverse opties.

De motor is in zeer goede staat en goed onderhouden.
Het onderhoudsboekje is aanwezig.
Nieuwe ketting, tandwielen, banden en andere onderdelen resent vervangen.
Van de vervangen onderdelen zijn de originele onderdelen nog aanwezig,
en worden bij de motor meegeleverd.

Kortom een zeer mooie Ducati Monster .

Mijn vraag is dan ook is dit een goeie keuze? Waar moet ik op letten als ik deze machine ga bekijken/rijden/aanschaffen? Of zou ik toch naar een andere monster moeten kijken? Een lichtere?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
full


Prijs: €4500,-
 
Laatst bewerkt:
Heel kort om je wat stof te geven om over na te denken,

Een motor met meer dan 40.000km is bijna niet meer te verkopen tegenwoordig.

Als je hier dus mee gaat rijden moet je rekening houden met de afschrijving, en het feit dat het best eens een tijdje kan gaan duren voordat je hem ooit kwijt bent (als dat ooit aan de orde is.)
 
Laatst bewerkt:
Hallo motorfans,

Ik wil een nieuwe(eerste) motor kopen en ben aan het kijken daarvoor. Mijn voorkeur gaat naar een Ducati of Buell. Dit heeft meer met mijn onderbuik gevoel te maken en schoonheid is nog steeds iets subjectiefs. Ik ben iets leuks tegen gekomen namenlijk:

Ducati M900 Dark
Bouwjaar: 2000
Kilometerstand: 58.000 km
Motorinhoud: 900 cc

De motor is voorzien van vele opties o.a

-open vliegwiel deksel
-onderkuip
-koplamp kuipje
-seat cover
-nieuwe carbon ducati performance (remus) uitlaten
-olie temperatuur meter op het blok
-breed stuur

en nog meer diverse opties.

De motor is in zeer goede staat en goed onderhouden.
Het onderhoudsboekje is aanwezig.
Nieuwe ketting, tandwielen, banden en andere onderdelen resent vervangen.
Van de vervangen onderdelen zijn de originele onderdelen nog aanwezig,
en worden bij de motor meegeleverd.

Kortom een zeer mooie Ducati Monster .

Mijn vraag is dan ook is dit een goeie keuze? Waar moet ik op letten als ik deze machine ga bekijken/rijden/aanschaffen? Of zou ik toch naar een andere monster moeten kijken? Een lichtere?

Alvast bedankt voor jullie reacties.[afbeelding]

Hoop het niet voor je want zonder olie loopt ie niet lang..... :N

Maar buiten dat, waarom eentje met zoveel km's? Gaat het puur om het geld; laat ik 1 ding voorop stellen; koop nooit een Duc om goedkoop uit te zijn ! Geloof me spaar dan wat langer door en koop een jongere of eentje met minder km's(een Duc kan ook een ton draaien hoor, zijn legio voorbeelden van) maar een motor met veel km's verkoopt nu eenmaal slecht. Ding moet ook weer een grote beurt hebben(om de 20 k) dus er komen nog kosten aan....en wie weet wat ze dan tegenkomen _O-.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie tips. Een motor met zoveel km's op de teller is inderdaad een slechte koop. Dus ik zal deze voorbij laten schieten. Kunnen jullie nog tips geven of weten jullie toevallig een leuke ducati monster die te koop staat? Eentje met minder km's rond de €4500,-?
 
Terug
Bovenaan Onderaan