Aanschaf occasion - zegt loslaten lak op velg iets over de staat van de motor?

Toy

MF'er
22 sep 2022
31
30
Goedemiddag,

Ik ben aan het kijken voor een motor en heb via marktplaats iets gevonden wat qua model en budget bij mij past.
De motor heeft valschade waardoor je aan 1 zijde schaafplekken hebt. Daar kan ik mee leven. Motorisch zou de motor in orde zijn.
Het enige wat mij verder opvalt is dat de lak van de velg op sommige plekken los laat. Ik kan er online maar weinig over vinden, behalve dan dat een spuiter dit kan repareren voor +- €100.
Het loslaten van de verf is op dit moment ook niet mijn grootste zorg, ik vraag me alleen af of dit iets zegt over de staat van de rest van de motor. Ik kan verder amper roest ontdekken op de motor.
Kan dit bijvoorbeeld betekenen dat er (veel) mee door pekel is gereden of dat hij niet binnen gestald is?

2022-09-22 15_46_13-https___www.marktplaats.nl.png
 
Echt wel.
Vroeger de velgen van de transalp.
Pekel werkte gewoon door.
En je spaken trokken dwars door de velg.
Beetje kaal krabben schuren laagje zwarte action verf en je kan weer rijden.

Als je één dag pekel hebt gereden en dat er niet afboent gaat het gewoon door.
En alu. Kan daar nu eenmaal niet zo goed tegen.
 
Echt wel.
Vroeger de velgen van de transalp.
Pekel werkte gewoon door.
En je spaken trokken dwars door de velg.
Beetje kaal krabben schuren laagje zwarte action verf en je kan weer rijden.

Als je één dag pekel hebt gereden en dat er niet afboent gaat het gewoon door.
En alu. Kan daar nu eenmaal niet zo goed tegen.
Ik zie dat je voor €6 een spuitbus velgenlak hebt voor motoren. Dus die plekjes zou je zo weg kunnen werken als je je daar aan stoort.
Maar ik vroeg me meer af of loslatende verf op de velg een teken is dat de motor niet zo netjes behandeld is en of het een voorbode is voor technische problemen met de motor.
 
Maar ik vroeg me meer af of loslatende verf op de velg een teken is dat de motor niet zo netjes behandeld is en of het een voorbode is voor technische problemen met de motor.
Een kale plek op de velg zegt niets over de technische staat van de motor.

Daarvoor zul je zelf moeten kijken, rijden, onderzoeken of het wat is.

Als je een linkje naar de betreffende motor erbij zet, kun je er al iets* meer over zeggen.

*en dan nog zeggen foto's niet veel.
 
Ik zie dat je voor €6 een spuitbus velgenlak hebt voor motoren. Dus die plekjes zou je zo weg kunnen werken als je je daar aan stoort.
Maar ik vroeg me meer af of loslatende verf op de velg een teken is dat de motor niet zo netjes behandeld is en of het een voorbode is voor technische problemen met de motor.
Het kan zijn dat er ooit een druppeltje remvloeistof op de velg is gedruppeld bij het verversen/ontluchten van de rem. Dat spul lost lak vrij snel en goed op. Ik zou daar niet zoveel over inzitten, ik zou eerder kijken of die valpartij geen verdere schade heeft veroorzaakt aan frame en balhoofd. vorkpoten. Een ander velg of desnoods laten poedercoaten kost je de kop niet.
 
En pas op dat optische schade ook kan betekenen dat er meer kapot is dan je denkt of kan zien met het blote oog.

Denk aan kromme poten, kroonplaat, radiateur. Zomaar wat dingen die bij mij naar de kloten waren nadat ikzelf niet oplette bij aanschaf. Motor was "bij stilstand omgevallen". Had beter moeten weten!
 
Daarom schreef ik ook als je één dag in de pekel hebt gereden en dat vergeet weg te poetsen.
Dat moet je echt zelf doen doet de dealer of garage niet voor je.
Kan zijn dat hij altijd netjes z.n beurtjes heeft gehad.
En hierboven vermeld zou meer aandacht schenken aan de valschade als aan een los blistertje lak
 
  • Leuk
Waarderingen: Toy
En pas op dat optische schade ook kan betekenen dat er meer kapot is dan je denkt of kan zien met het blote oog.

Denk aan kromme poten, kroonplaat, radiateur. Zomaar wat dingen die bij mij naar de kloten waren nadat ikzelf niet oplette bij aanschaf. Motor was "bij stilstand omgevallen". Had beter moeten weten!
Die was dus vlak bvoor die stilstond omgevallen,.. kijk inderdaad goed uit.
 
niets, want hij kan van 1995 of van 2015 zijn, is maar 20 jaar verschil ...
en de prijs ?
De vraagprijs is erg laag. Vraagprijs €1600.
Model uit 2003
Kmstand 60.0000

De kmstand is hoog maar behalve de schaaf schade en de velg zoals op de foto lijkt hij in orde. Het is de lage vraagprijs die mij zo laat twijfelen. Gek genoeg zou ik er een beter gevoel bij hebben als hij er €1000 meer voor vroeg.
 
De vraagprijs is erg laag. Vraagprijs €1600.
Model uit 2003
Kmstand 60.0000

De kmstand is hoog maar behalve de schaaf schade en de velg zoals op de foto lijkt hij in orde. Het is de lage vraagprijs die mij zo laat twijfelen. Gek genoeg zou ik er een beter gevoel bij hebben als hij er €1000 meer voor vroeg.
Kijk dan eens heel goed hoe de staat van de verslijtdelen zijn. Remschijven, ketting, banden enz. Als die allemaal op het randje zijn dan is dat samen met een beurt zomaar 1000 euro..
 
Kawasaki ZX-6R
€ 1.600,00
https://link.marktplaats.nl/m188739...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Deze dus? Choke is kapot, maar zou met een kabel op te lossen zijn. Tja, hij is op het eerste gezicht wel eerlijk over de dingen die mis zijn.

Mocht je besluiten hem te kopen, breng dat ding weg (of doe het zelf) laat een grote beurt uitvoeren en alles controleren. Dat kost wat, maar heb je ook weer een overzicht over het onderhoudt en welke staat dat ding is
 
Kawasaki ZX-6R
€ 1.600,00
https://link.marktplaats.nl/m188739...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Deze dus? Choke is kapot, maar zou met een kabel op te lossen zijn. Tja, hij is op het eerste gezicht wel eerlijk over de dingen die mis zijn.

Mocht je besluiten hem te kopen, breng dat ding weg (of doe het zelf) laat een grote beurt uitvoeren en alles controleren. Dat kost wat, maar heb je ook weer een overzicht over het onderhoudt en welke staat dat ding is
Nu al 1850.
 
  • Wow
Waarderingen: Brnk
Dan kun je 1 conclusie trekken...de verkoper zit op MF en leest mee :Y


Edit: wel raar hoor...zet je hem te koop voor 1600, om vervolgens te verhogen naar 1850.

De verkoper hoeft niet perse hier mee te lezen hoor.

Het gebeurd vaker dat bij voertuigen dat de prijs en/of advertentie 20 keer wijzigd voor het verkocht word.
 
Terug
Bovenaan Onderaan