Aanschaf piaggio Beverly 500

bwest

Rookie
3 aug 2021
1
0
Beste Forum-leden,

Ben zelf een beetje op marktplaats aan het rondkijken voor een piaggio Beverly 500, deze valt binnen mijn budget, is redelijk snel (van wat ik heb gezien) en naar mijn mening handig in de stad. Ik vroeg mij echter af of er iemand met ervaring misschien nog motor typische eigenschappen (die vaak stuk zijn/gaan) zijn waarop ik moet letten bij de aankoop?
 
Kan dacht ik geen euro 95 in.

Ik zou letten op onderhoud historie, als die goed is, is eentje met 50000 op de teller geen probleem.
 
Ik heb er begin dit jaar eentje gekocht om naar het werk te rijden. (28 km enkel) Hij bevalt mij goed en is inderdaad best snel.
Ik heb uitsluitend euro 95 getankt, daar loopt hij goed op. Geen idee of hij er officieel tegen kan en wat er dan kapot zou moeten gaan. Ik test het graag uit :+ De mijne is uit 2004 en heeft 24.000 op de teller.
Ik heb toch al een paar dingen kapot gehad:
- Spanningsregelaar (te hoge laadspanning)
- waterpomp lek. (nieuwe dichting + as zuiver geschuurd want was ingevreten)
- knipperlichtschakelaar
- gaskabel

Geen idee of dit typisch is voor deze modellen.
 
Ik heb nog nooit een Beverly 500 in levende lijve gezien maar in NL worden er blijkbaar toch verschillende te koop aangeboden, en voor inderdaad interessante prijzen.
Je ziet dat het een Beverly is, een generatie ouder dan mijn Beverly van 2012, en ik begrijp jouw keuze helemaal. 50pk in een scooter, dat zal best goed vooruit gaan.
 
Ik heb meest voor mijn scarabeo elke 12 a 15000 km een nieuwe knipperlicht schakelaar nodig, maar zelf in zetten is niet moelijk en ze kosten iets van 12,95.
 
Dat is bijna net zo vaak als een grote beurt, dat vind ik wel erg snel. Dan kan ik er beter eentje op voorraad leggen.
Inzetten is inderdaad niet moeilijk.
 
alles staat en valt bij onderhoud en historie import uit bijvoorbeeld frankrijk heeft geen onderhoud gehad en zijn meestal af geragged
 
Terug
Bovenaan Onderaan