Aanschaf R1 technische vragen

maxxyz

Rookie
8 jun 2006
4
0
Brunssum
Hallo allen forum bezoekers,

Ik ben nieuw op dit forum, mijn naam is Michel.

Ik ben van plan om een Yamaha YZF R1 aan te schaffen.
Het bouwjaar zal een 99-2000 worden denk ik.
Ik weet dat er veel verschil tussen het bouwjaar 99 en 2000 is,
maar toch wil ik jullie kennis raadplegen.

De grote vraag: Waar moet ik allemaal op letten bij de aanschaf? Waar zitten de knelpunten van de R1 van deze bouwjaren?

Laat de ervaring maar eens gaan!

Een aantal vraagjes alvast,

Waar moet ik op letten bij de remmen? Hoe dik moeten de schijven zijn?
Staat dat op de schijf gedrukt?

Hoe moet ik naar de ketting en tandwielen kijken?

Hoe kan ik de stuurinrichting controleren?

Waar kan ik specifiek aan zien of de motor schade heeft gehad? (achterbrug)(frame)?

Hoe kan ik het beste de koppelingsplaten na kijken? of slijten die zo goed als niet op de gemiddelde levensduur van een R1?


Alvast bedankt,

Michel
 
Welkom Michel! De R1 is een supermotor. Ik zie dat je nog geen antwoord hebt gehad op je vragen. Mijn tip is om ze te stellen in "het groot R1 topic" in de rubriek "Sport" >> http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/76760/

Daar zitten de R1-liefhebbers :)

Een aantal antwoorden kun je daar sowieso al vinden. Uitsgesproken zwakke punten heeft de R1 volgens mij niet. Soms is er sprake van een slippende koppeling. Verder even opletten op speling op het balhoofd, kan optreden na veel wheelies.
 
Ik heb mij laten vertellen dat sommige van dat type last hebben van tikkende kleppen. Ze willen ook nog wel eens wat olie gebruiken, laat tijdens een proefrit iemand achter je aan rijden om te kijken of hij ook "pluimt"
 
Terug
Bovenaan Onderaan