Aanschaf R6 2004.... enekel probleempjes

Ik heb ergens een R6 uit 2004 zien staan. De motor heeft 10.800km gereden volgens de teller en is geimporteerd uit Duitsland. Alle boekjes en sleutels e.d. zitten erbij. Nu ben ik mar de motor naar een andere dealer gegaan voor een aankoopkeuring. Er kwamen een aantal dingen uit:

- Remblokken voor versleten

Geen punt, normale slijtage onderdelen en wanneer er een beetje sportief gereden is met de motor klopt dit al wel.

- Remolie verversen

Moet je regelmatig doen, remvloeistof trekt vocht aan en daardoor gaat het minder hard remmen.

hele lichte koelvloeistof lekkage (Hij kon zo niet zien waar het vandaan kwam)
- Er stonden 2 fout code's in; nummer 12 en 42.

12 Crankshaft position sensor failure
42 Vehicle speed sensor or neutral switch failure



Kan prima hoor, beetje sportief rijden (en afhankelijk van de band) slijt je makkelijk twee sets weg in 10.000 kilometer ;)

 
De gegevens van de vorige eigenaar die heb ik...maar die heeft die motor bij dezelfde zaak te koop staan waar die nu ook weer te koop staat. Dus die is misschien ook niet helemaal objectief.

Maar ik ga kijken ofdat ik via de boekjes erachter kan komen via welke dealer hij geleverd is in Duitsland, om zodoende wat meer info te verkrijgen.

Hoe kun je dan zien ofdat ie de eerst jaartjes als circuitmotor is gebruikt. Ik weet wel dat dan alle boutjes e.d. van de remmen geborgt moeten zijn maar daar is bij deze motor niks van te zien...

Hoeft niet hoor, gewoon vrij rijden mag zonder borgen ;)
 
Het is een fiets die voor het circuit is "gemaakt" en bij juiste behandeling is er NIETS aan de hand.
Je kunt beter een fiets kopen die op het circuit heeft gereden, als eentje waar veel wheelies en stoppies mee gemaakt zijn. Je kunt nu niks vinden van die fiets want je hebt hem niet werkelijk gezien of bereden, daar moet je je keuze mee bepalen niet wat op het MF geschreven word.

:^
 
Deze gegevens heb ik van VEW.nl

Wat houden ze precies in??

Kenteken


Datum eerste toelating 19-03-2004(5,9 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling 24-12-2008(1,1 jaar)
Datum eerste afgifte Nederland Niet geregistreerd(2,6 jaar)
Status kenteken Geldig
 
Ik moet er trouwens nog ff bij vermelden dat de relatie tussen die zaak waar die te koop staan en die zaak waar ik die aankoopkeuring heb laten doen niet echt goed is.

En de verkoper heeft mij vandaag nog gebeld en heeft mij aangeboden om nog een aankoopkeuring te laten doen op zijn kosten bij een dealer van mijn keuze....Klinkt opzich niet verkeerd allemaal toch....??
 
Dan liet ik hem effe bij een Yamaha Dealer neerzetten is kijken of hij dat ook wil :P :+

Ik heb hem bij een Yamaha dealer laten keuren in eerste instantie. Alleen die liggen elkaar dus niet zo erg goed. Zijn schijnbaar een aantal klanten overgelopen e.d. Maar die yamaha dealer heeft ook een aantal dingen gezegd die niet kloppen. Simpel voorbeeld de remvloeistof was s ochtens vernieuwd. En bij de keuring moest die ineens vernieuwd worden....terwijl dat dezelfde ochtend was gebeurd:S
 
Remco, kijk nou eens in je mailbox. Foto's zijn verstuurd!
Stap af van de keuze blauw en val voor deze rooie! :Y :Y

Compleet, mooi, goed onderhouden, geen gezeur of twijfel en dat voor maar 5000 Euro.
 
Remco, kijk nou eens in je mailbox. Foto's zijn verstuurd!
Stap af van de keuze blauw en val voor deze rooie! :Y :Y

Compleet, mooi, goed onderhouden, geen gezeur of twijfel en dat voor maar 5000 Euro.


haha:p Ik heb de fotos ontvangen, bedankt daarvoor;) Maar het is toch niet helemaal mijn motor. In het blauw vind ik m echt stukken mooier... maarja smaken verschillen he.

Succes met de verkoop iig
 
Laatst bewerkt:
ik ben het met de meeste hier eens: niet doen en verder kijken

dat je hier die vraag stelt geeft al genoeg aan. Als je het zeker wist, een goed gevoel had, reed je er al op ipv hier zoeken naar antwoorden
 
Laatst bewerkt:
Het enige waar ik over twijfel is de km-stand. Dit komt niet zozeer door de motor zelf maar mee door de dealer waar ik die aankoopkeuring heb laten uitvoeren....

En ik hoor overal tegenstrijdige dingen, de 1 zegt dat de remblokken wel aan vervanging toe zijn bij 10.000km de andere bij 20.000 dus daar wordt ik ook niet veel wijzer van..
 
Laatst bewerkt:
Met "normaal" weggedrag (en dan bedoel ik normaal gedrag voor een R6, niet voor een tourfiets) rijdt je met een setje standaard blokken ongeveer 20 duizend kilometer. Nou kán ik me voorstellen dat je die blokken liever bij aankoop van een fiets vervangt als ze half op zijn dan dat je ze achteraf nog een keer moet laten vervangen tegen eigen kosten. De mening van die "keurmonteur" is dus niet eens zó verkeerd wat dat betreft.

Als er écht meer sets blokken door gegaan zijn dan is dat ook aan de slijtage van de schijven te zien/af te meten, alleen krijg je dan de volgende vraag: Hóe orgineel zijn de schijven ;)
 
Met "normaal" weggedrag (en dan bedoel ik normaal gedrag voor een R6, niet voor een tourfiets) rijdt je met een setje standaard blokken ongeveer 20 duizend kilometer. Nou kán ik me voorstellen dat je die blokken liever bij aankoop van een fiets vervangt als ze half op zijn dan dat je ze achteraf nog een keer moet laten vervangen tegen eigen kosten. De mening van die "keurmonteur" is dus niet eens zó verkeerd wat dat betreft.

Als er écht meer sets blokken door gegaan zijn dan is dat ook aan de slijtage van de schijven te zien/af te meten, alleen krijg je dan de volgende vraag: Hóe orgineel zijn de schijven ;)

Ja en zo blijf je bezig:P
Maar er zit niet zo'n opstaand randje op de schijven....
 
bij welke yamaha dealer heb je de motor laten keuren
In berkel-enschot toevallig?

Ja inderdaad, bij klazen motoren.
Maar ben er inmiddels al achter dat het geen officiele Yamaha dealer meer is, en heb ook al wat minder positieve verhalen gehoord over dit bedrijf.

Maar waar ken jij dit bedrijf van?
 
Remco, stop nou met forummen hierzo.
Je wordt steeds gekker gemaakt door iedereen en je wordt er niet zekerder van.

Ik zou eens ergens anders bij een dealer gaan kijken.
Er staan zat blauwe te koop op Marktplaats bijv.
 
Die elecktronische storingen heb je eigenlijk geen last van. Volgens Yamaha NL kan dit ook aan te lage accu spanning liggen. Dit kan kloppen want de accu is ook aan vervanging toe. En de snelheidsmeter en de neutraal lampje werken gewoon goed.
En het koelsysteem is ook niet al te moeilijk lijkt mij.

Maar als die ''beste'' dealer die die aankoopkeuring heeft gedaan niet was begonnen met die onzin uitkramen over km-stand waarmee gerommeld is dan had ik afgelopen zaterdag gewoon die r6 gekocht. Maar door hem ben ik wel gaan twijfelen.... dit waarschijnlijk ten onrecht maar goed. Dit wordt mijn eerste motor dus ben nogal een leek op dit gebied.

Dat klinkt als een dealer die jou lievr een van zijn beestjes verkoopt jammer voor hem dat je nogmaals bij yamaha hebt gevraagd waar die foutcodes voor staan .
Ik zou hem daarmee confronteren en vragen hoe hij daar bij komt .
 
Dat klinkt als een dealer die jou lievr een van zijn beestjes verkoopt jammer voor hem dat je nogmaals bij yamaha hebt gevraagd waar die foutcodes voor staan .
Ik zou hem daarmee confronteren en vragen hoe hij daar bij komt .

Ik denk dat je beter even het hele verhaal kunt lezen en dan eens gaat kijken waarom er bepaalde opmerkingen gemaakt worden.

Als TS die fiets graag wil kopen en er een objectieve keuring op wil hebben dan rijdt 'ie even naar Made óf naar den Bosch nadat 'ie een afspraak gemaakt heeft.
 
Klazen is gewoon een DROL ..............nog niet eens een yamaha dealer ......tenzij je een scooter wil kopen.

Laat die fiets nou eens door Van Meel in de Made checken, en je hebt een goed plaatje wat er aan is en wat echt Moet gebeuren .
 
Terug
Bovenaan Onderaan