Aanschaf R6/R1 waarop te letten!

baco_gix600

MF'er
20 mrt 2003
80
0
Alkmaar
Ik ben dus helemaal gek van de R6 geworden na afgelopen weekend en zit er nu serieus over te denken een R6 of R1 aan te schaffen. Nu heb ik een paar puntjes.

1. kenmerken van een R1/R6 Bj 99 t/m 01
2. gebreken van een R1/R6 Bj 99 t/m 01
3. indicatie prijzen? want het is een wildgroei in prijzen en haal hem zeker in Duitsland.

Alvast weer bedankt voor de medewerking en super adviezen.
 
Genoeg hits via zoekopdracht.


:? Had ik dus ook gedaan en kreeg er niks uit |( .

Dit zijn niet de dingen die ik wil weten. Wil echt specifieke eigenschappen weten van deze motoren. weet wel dat een R1 van bj98 vaak een olie lekkage probleem heeft (tenminste van horen zeggen)
 
:? Had ik dus ook gedaan en kreeg er niks uit |( .

Dit zijn niet de dingen die ik wil weten. Wil echt specifieke eigenschappen weten van deze motoren. weet wel dat een R1 van bj98 vaak een olie lekkage probleem heeft (tenminste van horen zeggen)

voor specifieke antwoorden zal je ook specifieke vragen moeten stellen.. :?

Ik kan je er iig niet mee verder helpen...solly.. :P
 
Op dinsdag 25 maart 2003 13:24 schreef baco_gix600 het volgende:
3. indicatie prijzen? want het is een wildgroei in prijzen en haal hem zeker in Duitsland.


scheeld da zo veel in prijs als ge in duitsland uw maschien haalt :?
 
"waarop te letten?"
Dat je nickname dan niet klopt natuurlijk.
Verder zal ik vanwege mijn ondeskundigheid op dit gebied :X
 
Ik denk ook niet dat de R6 snel zal vervelen, het verschil in optrekken begint toch pas echt een rol te spelen ver boven de illegale snelheden! Voor de topsnelheid zou ik ook niet voor de R1 kiezen, de topsnelheid rijd je toch praktisch nooit.
Een goede reden voor het kiezen van een R1 kan zijn omdat je onderin meer vermogen & koppel wilt, dat is wel zo praktisch binnen de bebouwde kom. Alhoewel ik het vermogen van de R6 onderin ook niet vind tegenvallen maar het is natuurlijk wel een bak minder dan bij de R1.
Zelf kan ik niet echt oordelen omdat ik nog nooit op een R1 heb gereden maar maak gewoon ´s een proefritje.

Voor het gemak 2 grafieken:
De 2001 R6:
yamaha_r6_2001_vc.gif


De 2002 R1:
yamaha_r1_2002_vc.gif


Je ziet dat de R6 op 5000 RPM zo'n 65PK en iets over de 25Nm heeft.
De R1 heeft bij de 5000 RPM al over de 100PK en al zo'n 60Nm.
 
Laatst bewerkt:
maar de kick die je krijgt op een r6 als je boven de 9000 touren gaat rijden is erg lekker!!

En hij zal echt niet gaan vervelen. Ik vind het beide mooie fietsen, en ook qua rijstijl beide lekker, maar ik heb toch voor de r6 gekozen voor de prijs, de verzekering en voor het gevoel wat ik bij de motor heb en had.

Het blijft een schitterende fiets, ook na 2 jaar!
 
Kijk dit zijn gegevens waar ik wat aan heb. Zoals ik dit nu zie denk ik toch wel (heb al op een R6 gereden zie topic een R6 tot me beschikking) dat het een R6 zal worden.
 
Als je misschien dan toch voor een R1 kiest,let dan op de tweede versnelling.Dit is toch wel een zwak punt ( overmatige wheelies incombinatie met een kleinere tandwiel )kannie niet echt tegen.En de spiegels,klappen wel eens dubbel bij hogere snelheden.En check de balhoofdlagers op speling,is behoorlijk slijtage gevoelig.
Voor de rest 12 KG aan trekkracht en plentie paarden onder je :} :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan