Aanschaf R6/R1 waarop te letten!

Als je misschien dan toch voor een R1 kiest,let dan op de tweede versnelling.Dit is toch wel een zwak punt ( overmatige wheelies incombinatie met een kleinere tandwiel )kannie niet echt tegen.En de spiegels,klappen wel eens dubbel bij hogere snelheden.En check de balhoofdlagers op speling,is behoorlijk slijtage gevoelig.
Voor de rest 12 KG aan trekkracht en plentie paarden onder je :} :} :}

Kijk hier komen de goede antwoorden waar ik op wacht... Maar denk toch wel dat het een R6 wordt.
 
Ik had laatst al zo'n discussie in me eigen post met Denser, daarom even die opmerking. Denser is nog niet wakker denk ik..

En ach ja over smaak (of gebrek aan :9 ) valt natuurlijk niet echt te twisten

Dens sliep nog na een lang weekend motorrijden.... ;)

Blauw en een R6??? neeeejjjj....Rood!!!!..... :+
 
Als je lol wilt hebben op een R6 moet je hoog in toeren en rij je al snel heel hard.
Op een R1 is het veel relaxter rijden,mijn vriendin zweert erbij!
Velen vinden het raar,maar als beginner rij je fijner op een R1.Veel betere gascontrole/reactie.
Sturen is wel wat zwaarder.
Ik zou zeggen eerst een R1 en leer rijden,daarna een R6...is sneller als je het kan!
Ik heb ze allebei dus.......
 
Tot hij denkt dat ie het gas erop kan gooien en dan eens lekker de bocht uitaccelereerd waarbij je het wegcontact met je voorwiel niet helemaal toppie meer is.(gaat snel met een R1)
Maar het rijd inderdaad wel lekker omdat je op je koppel kan rijden onderin.(en nog vlot ook)
 
Als je misschien dan toch voor een R1 kiest,let dan op de tweede versnelling.Dit is toch wel een zwak punt ( overmatige wheelies incombinatie met een kleinere tandwiel )kannie niet echt tegen.En de spiegels,klappen wel eens dubbel bij hogere snelheden.En check de balhoofdlagers op speling,is behoorlijk slijtage gevoelig.
Voor de rest 12 KG aan trekkracht en plentie paarden onder je :} :} :}
Versnellingsbak schijnt bij een R6 ook nog wel eens voor te komen. Ben er in ieder geval al een aantal keer voor gewaarschuwd (wheelies).
 
Tot hij denkt dat ie het gas erop kan gooien en dan eens lekker de bocht uitaccelereerd waarbij je het wegcontact met je voorwiel niet helemaal toppie meer is.(gaat snel met een R1)
Maar het rijd inderdaad wel lekker omdat je op je koppel kan rijden onderin.(en nog vlot ook)

Ja ok maar dit gaat net zo makkelijk met een R6. Dat is natuurlijk wel een beetje in je eigen hand vind ik. Heb wel al op een R1 gereden hoor! vond hem inderdaad wel een beetje zenuwachtig overkomen op het voorwiel.
 
Tot hij denkt dat ie het gas erop kan gooien en dan eens lekker de bocht uitaccelereerd waarbij je het wegcontact met je voorwiel niet helemaal toppie meer is.(gaat snel met een R1)
Maar het rijd inderdaad wel lekker omdat je op je koppel kan rijden onderin.(en nog vlot ook)
Als hij zoveel lef heeft zal hij ook merken dat dat ook kan,de bocht om met voorwiel in de lucht!
Je stuurt echt niet altijd met het voorwiel hoor.
 
Dat snapt mij neus ook nog wel.
Maar het kan ook verkeerd aflopen en dan mischien nog op een plek waar hij het nou net niet wil.
Maar inderdaad,zonder voorwiel ga je vaak naar de plek waar je heenkijkt,en dan is het maar te hopen dat ie niet is afgeleid en de verkeerde richting uitkijkt.
Bij dit soort dingen is het belangrijkste dat je niet in paniek raakt,dan gaat het vaak goed.
Maar het gebeurt vaak genoeg dat mensen ik paniek raken,en dat zijn er veel.
 
Dat snapt mij neus ook nog wel.
Maar het kan ook verkeerd aflopen en dan mischien nog op een plek waar hij het nou net niet wil.
Maar inderdaad,zonder voorwiel ga je vaak naar de plek waar je heenkijkt,en dan is het maar te hopen dat ie niet is afgeleid en de verkeerde richting uitkijkt.
Bij dit soort dingen is het belangrijkste dat je niet in paniek raakt,dan gaat het vaak goed.
Maar het gebeurt vaak genoeg dat mensen ik paniek raken,en dat zijn er veel.

Ahhh wat zijn jullie lief O-) . Maar rij al enige jaren hoor jongens.
 
Gewoon R6 nemen Barry, mooie fiets gaat je geen spijt van krijgen.

Flame man
12 april rijden he! met Napo, rutger,roland... ik ga waarschijnlijk mee (als mijn zoon niet bij me is) en de dame gaat mee. Als ik nog geen R6 heb dan mag ik weer op die van haar. Mits zij kan natuurlijk maar dat hoor ik nog.
 
Of de R1 nu zoveel meer toevoegd op de openbare weg op een R6. Ipv alleen een hogere prijs en iets meer koppel en pk's uiteraard.


Het leuke van een R1 tov een 600 is niet het BEETJE, maar een BOEL meer pk's en koppel.
Ik denk persoonlijk nooit meer terug te gaan naar minder dan 1000, juist om dat koppel, waar je juist op straat wat aan heb.
Wel denk ik dat je op een 600 net zo veel fun kan hebben, alleen een hoop koppel werkt verslavend.
PS: ben nog wel steeds van plan er een SM bij te kopen, dus nooit minder dan 1000cc is een beetje verkeerd, maar denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel.
Maar ga gewoon eens proefrijden.
 
Ja i know :} . Ben alleen bang als ik een R6 koop dat ik op een gegeven moment zoiets heb van pffff waarom nu geen R1 genomen.

een r1 98 is ook wat anders dan een r1 2002... De oude r1 is veel agressiever. En wat al gezegd werd, een r6 gaat echt NIET vervelen... die motor kan zoveel meer dan wat jij kan...

ik weet ook niet waar je nu op rijdt, als je al een 600 gewend bent en je wilt "meer" dan zou ik toch een r1 kiezen... ik heb voor m`n eigen veiligheid een r6 gehaald :)
 
een r1 98 is ook wat anders dan een r1 2002... De oude r1 is veel agressiever. En wat al gezegd werd, een r6 gaat echt NIET vervelen... die motor kan zoveel meer dan wat jij kan...

ik weet ook niet waar je nu op rijdt, als je al een 600 gewend bent en je wilt "meer" dan zou ik toch een r1 kiezen... ik heb voor m`n eigen veiligheid een r6 gehaald :)

Dat besluit was er al voor mezelf een R6.
 
Ik heb nog nooit op een R1 gereden, maar kan uit R6 ervaring vertellen dat deze niet snel verveelt! Dit is mijn eerste motor en ik heb afgelopen week met iemand op een andere R6 meegereden, die nog veel harder dan mij ging. Er valt nog zoveel te verkennen met het zesje..... Denk dat ik nooit op de limiet van de motor zal rijden, deze motor kan zoveel!

succes met de keuze, die je volgens mij al gemaakt hebt?
 
Ik heb nog nooit op een R1 gereden, maar kan uit R6 ervaring vertellen dat deze niet snel verveelt! Dit is mijn eerste motor en ik heb afgelopen week met iemand op een andere R6 meegereden, die nog veel harder dan mij ging. Er valt nog zoveel te verkennen met het zesje..... Denk dat ik nooit op de limiet van de motor zal rijden, deze motor kan zoveel!

succes met de keuze, die je volgens mij al gemaakt hebt?

Dank je dank je.
Nu blijft alleen me vraag nog staan wat er nog meer mis mee kan zijn vanaf 99 t/m 01 modellen behalve de 2de versnelling?
 
zou hem in het zilver nemen veel mooier dan Rood of blauw ;)

en die versnellinsbak valt best mee, alleen bij veelvuldig met de koppeling wheelien kan ie stuk gaan, hoeft dus niet.

Verder is het gewoon een hele fijne motor..
 
zou hem in het zilver nemen veel mooier dan Rood of blauw ;)

en die versnellinsbak valt best mee, alleen bij veelvuldig met de koppeling wheelien kan ie stuk gaan, hoeft dus niet.

Verder is het gewoon een hele fijne motor..

Ben bezig met een 99 model zilver. Hier een paar piccies.

full



full



full



full


 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan