Aanschaf r6

Wildfire

Die hard MF'er
13 mrt 2002
307
0
Elst (gld)
O.k. Ik heb het licht gezien. Ik heb dit weekend gereden met een R6 :} . In een woord geweldig. Wat een machine. Echt tien keer beter dan m'n eigen fietsje.

En nou wil ik er dus zelf ook een.

Mijn vraag is eigenlijk dit: Zijn er nog belangrijke verschillen tussen de modeljaren behalven de andere achterlichten.
 
O.k laat ik mijn vraag beter formuleren . Is de meerprijs voor een 2001 model gerechtvaardigd of is het verschil met een ouder model zo klein dat het eigenlijk geen drol uitmaakt (technisch gesproken)

Zou je uit kunnen vinden op Internet.
Ik las net op de plee 8-) de promotor van Hellraiser, sorry jungske voor de vegen als je hem terug krijgt }) , dat de afgelopen vier versies van de R1 op veel punten verbeterd zijn.
Dit zal dus ook wel gelden voor de R6.

En een nieuwer model schrijft nog steeds meer af dan een ouder model.
De keus is aan jou en je portomonee ;)
 
Met zeer veel plezier rij ik op een 99-er.
Ik vind die grijze wielen wel mooi...
Verder maakt het weinig uit, en idd op internet kan je de verschillen zien.
De nieuwere types zijn wat lichter, en er zijn wat kleine aanpassingen gedaan.
Qua rijplezier, maakt het volgens mij geen reet uit, misschien dat je op het circuit een klein verschil kan merken.
 
een 2002 scheelt toch wel veel qua uiterlijk in vergelijking met vorige jaren. Ook het frame is nu zwart. Wat techniek betreft denk ik niet dat er veel is gewijzigd.
 
De nieuwere types zijn wat lichter, en er zijn wat kleine aanpassingen gedaan.

FF wat typewerk voor deze jongen :9

"Drie versies in vier jaar. Bij Yamaha volgen de ontwikkelingen elkaar in rap tempo op. De YZF-R1 van 1998 werd in 2000 op maar liefst 268 punten aangepakt."

Zal mij dus echt niet verbazen dat dit ook wel bij de R6 is gebeurd....
 
Effe geduld hebben en volgend jaar de totaal herziene R6 met een styling ala R1 en injectie kopen. Althans als ik de bladen mag geloven komt die eraan.
 
Effe geduld hebben en volgend jaar de totaal herziene R6 met een styling ala R1 en injectie kopen. Althans als ik de bladen mag geloven komt die eraan.

Dat is inderdaad ook nog een optie. Hmmm ik zal er eens over na denken.

Weet iemand al een intro datum trouwens??
 
Dat is inderdaad ook nog een optie. Hmmm ik zal er eens over na denken.

Weet iemand al een intro datum trouwens??
Zal nog wel even duren lijkt mij, nog wel een jaartje denk ik.

Net als die Gilera 600cc ofzo? Dat ding wat er allang had moeten zijn... :z
 
Zal nog wel even duren lijkt mij, nog wel een jaartje denk ik.

Net als die Gilera 600cc ofzo? Dat ding wat er allang had moeten zijn... :z

Nou wil ik yamaha niet vergelijken met gilera qua stipheid..... Bij italianen gaat alles 3 slagen langzamer (behalven als ze eenmaal rijden natuurlijk.)
 
O.k. Ik heb het licht gezien. Ik heb dit weekend gereden met een R6 :} . In een woord geweldig. Wat een machine. Echt tien keer beter dan m'n eigen fietsje.
Altijd goed om eens een andere fiets te proberen.

Maarre.. :? Wat vind je dan 10 x beter :?
Denk niet dat jij zo'n slechte fiets hebt momenteel.. :]
 
Dat is het ook niet. Ik heb me gewoon een beetje verslikt met het kopen van een fiets. Het is m'n eerste. En hij is me gewoon wat te heftigen vooral te zwaar. (nog steeds wel verliefd op dat ding)
 
Laatst bewerkt:
Yess. Vanmiddag even langs Jan van Dam in oosterhout gereden. En die had net een r6 binnen gekregen. 2000 model met leovince uitlaat en stuurdemper. Had maar 5000km gelopen en ik kreeg ook nog eens een goed bod voor m'n blade. Dus ik ben als het goed is volgende week de trotse eigenaar van een R6 (even ter info)
 
Dat is het ook niet. Ik heb me gewoon een beetje verslikt met het kopen van een fiets. Het is m'n eerste. En hij is me gewoon wat te heftigen vooral te zwaar. (nog steeds wel verliefd op dat ding)
Ben dit weekend verliefd geraakt op een 900RR uit '99 groen, rood en oranje. In het echt zijn ze echt veel mooier, zeker als je er een heel weekend achter aan mag rijden. Onze voorrijder had er een...

Op donderdag 16 mei 2002 23:00 schreef Wildfire het volgende:
Yess. Vanmiddag even langs Jan van Dam in oosterhout gereden. En die had net een r6 binnen gekregen. 2000 model met leovince uitlaat en stuurdemper. Had maar 5000km gelopen en ik kreeg ook nog eens een goed bod voor m'n blade. Dus ik ben als het goed is volgende week de trotse eigenaar van een R6 (even ter info)
Een Honda inruilen voor een Yamaha?! :?
 
Op vrijdag 17 mei 2002 00:31 schreef Kubiekdriehoekje het volgende:Ben dit weekend verliefd geraakt op een 900RR uit '99 groen, rood en oranje. In het echt zijn ze echt veel mooier, zeker als je er een heel weekend achter aan mag rijden. Onze voorrijder had er een...
Gatver :r Ben jij verliefd op mijn motor :) :)

Succes met de aanschaf van de R6. Zal zeer zeker ook een hele goede fiets zijn.
 
Gatver :r Ben jij verliefd op mijn motor :) :)

Succes met de aanschaf van de R6. Zal zeer zeker ook een hele goede fiets zijn.
Geloof niet dat ik achter jou heb aangereden dit weekend...
Misschien is die Yamaha best een goeie fiets, maar feit blijft dat de 900RR zonder problemen de wereld is rond gegaan en die R1 nu al een engine rebuild gehad heeft...
 
Laat ik het zo zeggen. Als ik rijervaring genoeg had zou ik die blade nooit en te nimmer wegdoen. Maarja ik voel me fijner op een 600 en dus toch een r6 (vind ik persoonlijk veel mooier dan de cbr600)
 
Aangezien ik niet van plan ben om de wereld rond te gaan, voorzie ik geen problemen met mijn R1 :+

Ajo, gewoon die r1 aan een van die hardpoints van je vogeltje en het moet makkelijk te doen zijn (wel een paar keer in de lucht bijtanken natuurlijk)
 
Terug
Bovenaan Onderaan