aanschaf silverwing 400

hier ben ik nog eens
ben,in afwachting van operatie, deze morgend gaan testrijden met een burgman 400, omdat dit de enige manier was om dichtbij mij het gevoel van een zwaardere motoscooter te proberen
nu ben ik om 10u vertrokken bij deze dealer in oostmalle richting zoersel om de autostrade op te
gaan en int volgende dorp was het al afgelopen;
ik rij rechtdoor een kruispunt over en een tegenligger slaat voor men neus linksaf
alles dichtgegooid, maar kwam tekort
auto geraakt en er afgevlogen op men zij
boos als ik was begin ik vloekende gebaren te maken tegen die chauffeur
maar zag dat hij even geschokt was als ik
deze mens heeft direct toegegeven dat hij in fout was,maar heb toch gevraagd de politie er bij
te halen daar dit toch over 3 partijen gaat ( ik,de tegenpartij en de verzekering van de testmoto)
daarna het heugelijke nieuws doorgebeld naar de verdeler en hij stond na 5 min terplaatse met de papieren
nu,niks dan lof over deze verdeler (hij heeft me later ook naar huis gedaan en me gesust dat dat allemaal wel in orde komt)
ik hou er zelf een pijnlijke elleboog, dijbeen,kapotte gsm, vest en broek aan over
maar nog altijd geen deftige testrit ( verdeler zei; als hij terug gemaakt is dan bel ik je wel om opnieuw te proberen)
de moto zelf: voorvork gebogen en kuipwerk vooraan zwaar beschadigt
ben er eigenlijk nog ni helemaal goe van
eerste crash in men leven en dan nog met een testmoto
groeten
tom
 
Allemensen Tom, het zit je niet mee. Nog een geluk dat je geen erger letsel hebt opgelopen. Daar wordt je niet blij van, van zulke voorvallen. En dan ook nog door een ander veroorzaakt.

Ik las ergens in een oud boek een gedenkwaardige zin:
Het is de mensen gezet eenmaal te sterven, en daarna het oordeel.

Bij zoiets wordt je daar wel even bij stilgezet.
Beterschap met je elleboog, ik hoop dat je snel over de schrik en de gevolgen heen bent!
 
Beterschap Tom en al een chance dat "Verboven" (dealer) ondanks alles dit toch nog voor je gedaan heeft. Een plus voor Herman Verboven. Ben er al vaak geweest en ondanks dat ik er nog nooit een motorfiets heb gekocht heb ik daar ook altijd de nodige uitleg en documentatie gekregen.

We horen wel hoe het nu verder gaat.
 
Wel allemensen, ze hebben het echt op jouw gemunt!
Een geluk bij een ongeluk dat het niet jouw fout is, dat je er geen zwaar letsel aan overhoud en dat de dealer het goed opgepakt heeft.
Het bewijs van een oprechte en goedgemeende dealer dus.
Ik heb dit alles 3 weken geleden ook meegemaakt met mijn Silverwing (die nog steeds niet hestelt is en heb ook nog geen geld van de verzekering); je vervloekt zowaar alle idioten die met oogkleppen op in het verkeer het leven van anderen in gevaar brengen.
Ook al is het niet opzettelijk, de pijn wordt er niet minder op...

Ik wens je een snel herstel, veel sterkte voor de operatie
(alsof dat niet nog niet genoeg is) en neem je tijd om te bekomen: bij mij is de "slag" pas 2 dagen later gekomen.

En op de vraag of ik nog durf scooterrijden:
nog meer dan vroeger, ik laat mij door pech niet tegenhouden/kleineren!

Ik wens jouw hetzelfde toe.
 
.... auto geraakt en er afgevlogen op men zij ...
Dat is geen leuk nieuws...
Heel verstandig om de politie te laten komen, kan een hoop ellende schelen. Denk er om dat je jouw lichamelijk letsel goed claimt bij de tegenpartij; dat schijnt belangrijk te kunnen zijn.

Zelf ben ik tweemaal door andermans schuld van de motor gereden, het is zeker verstandig om indien mogelijk snel weer op de (een andere) motor te stappen maar je blijft nog een hele tijd schrikkerig voor alle situaties die er op lijken.

Sterkte met de situatie en vooral veel beterschap. Laat je zeker niet ontmoedigen.
 
Laatst bewerkt:
ik dank jullie voor de steun
en ik ben zowieso niet ontmoedigt
allen wat wijzer geworden
nu, een dag later, kan ik beter recapituleren van wat er gisteren is gebeurd;
toen ik alles dichtgooide heb ik proberen uit te wijken naar rechts(al slippend op droog wegdek)
ik heb het gevoel dat ik mezelf heb onderuitgeremd voor dat ik hem raakte
conclusie; denk voorlopig aan een abs model, maar dewelke ben ik toch nog ni uit
eerst nog wa bekomen (vrouwke ook)
het zal in ieder geval ne japanner zijn
ik zal zowieso nog rijden
thanks
tom
ps: ga morgen men eigen moto halen bij dealer en zal dan fotos nemen van de moto
weet wel niet of me het lukt ze op dit forum te plaatsen, ga men best doen
 
Heel veel beterschap, gelukkig valt het nog enigsins mee met de verwondingen, da's toch het belangrijkste.
pfff, dat lijkt me supervervelend tijdens een proefrit. Gelukkig probeer je het positief te benaderen.
 
ik heb de fotos op men computer staan maar ik weet niet hoe ze op dit forum te zetten
iemand een idee?
daarstraks moto gaan halen
reed toch een heel pakje anders( lees: gestresseerd)
 
.... iemand een idee?...
Ik ben niet de aangewezen persoon hiervoor maar ik vind het niet netjes om jouw vraag te negeren; klik bovenaan deze pagina op "FAQ" en je vindt hopelijk wat je zoekt.
Zelf zou ik het handig vinden als de site de foto voor je op de juiste grootte aanpast, net als je avatar...



Vandaag weer even wezen kijken bij een grote motorzaak, er staan steeds meer scooters en nu voor het eerst ook de Silverwing 400 !
Mooi ding, ik kreeg acuut zin om de BMW in te ruilen; ook de prijs beviel me wel: € 6840 en € 700 extra voor ABS. [Edit: dit is blijkbaar niet juist]
Wat betreft kleuren zit je vast aan grijs; lichtgrijs of donkergrijs... Ach, het staat hem goed.

Heeft nog iemand een indicatie van het verbruik van deze SW400 ? Ik lees hier 1 op 20 tot 22. Dit omdat het verbruik de voornaamste reden was dat ik de SW600 al meermalen heb laten staan...
 
Laatst bewerkt:
bestanden van de fotos zijn te groot
ik heb hier niet de technische kennis voor om deze te verkleinen
zal ze wel eens doorsturen als er iemand op bezoek is die er wat meer van af weet
hybride: jij spreekt van een abs versie vd sw400
dat is dan toch niet in belgie?
na wat er gebeurd is, moet het voor mij een met abs zijn
maar een sw600 is te duur
ben spijtig genoeg aan het kijken richting sh300 of majesty400 in geval van nieuw
eventueel zelf tweedehands sw600 ,burgman 650 en sorry jongens, dauville abs
zolang er maar geen ketting aan te pas komt en betaalbaar is voor de dagdagelijkse omgang
ik ga toch zowieso de operatie afwachten en dan zien we wel
 
bestanden van de fotos zijn te groot
ik heb hier niet de technische kennis voor om deze te verkleinen
zal ze wel eens doorsturen als er iemand op bezoek is die er wat meer van af weet
Op www.resizer.com kun je een programma downloaden om de foto de juiste grootte te geven.... als je tenminste geen iMac hebt zoals ik...
hybride: jij spreekt van een abs versie vd sw400
dat is dan toch niet in belgie?
na wat er gebeurd is, moet het voor mij een met abs zijn
Fout van mij, ik heb het mis. Op deze pagina zag ik ABS staan.... maar dat is niet bij de SW400; die is blijkbaar toch niet leverbaar met ABS. Jammer inderdaad.
 
Laatst bewerkt:
hallo, hier ben ik nog eens
na verschillende consultaties en onderzoeken blijkt dat er 3 cystes in mijn pols zitten, zowel boven als onder
nu kunnen ze dit opereren, maar het komt toch terug( overbelasting vd pols)
dan hebben ze voorgesteld om een 3 maanden met een brace te werken en daardoor is er kans dat de cystes oftewel verdwijnen of verkleinen, hoedanook , het komt toch terug
ik heb voor dit laatste gekozen, maar indien het niets heeft geholpen, is het toch opereren
nu dat ik toch nog wat tijd heb gekregen, ga ik toch een scooter kopen
wel heb ik besloten dat na die testrit(crash) het een abs model moet zijn
de echt grote scooters ala sw600 en concurrentie zijn me te duur
blijft er over (enkel japanners); sh300 en majesty 400
ze hebben alletwee voor en nadelen
belangrijk voor mij zijn; wegligging, betrouwbaarheid en kosten,verbruik en komfort in deze volgorde
bij de honda zou ik een scherm moeten hebben waar ik over kan kijken en de yamaha is compleet
de honda heeft het voordeel van 16inch wielen en prijs, de yam het duidelijke comfort
welke van de 2? iemand?
groeten
tom
ps: dank voor de steun die dat ik ondertss al heb gekregen van de collega-rijders
 
... blijft er over (enkel japanners); sh300 en majesty 400 ...
... welke van de 2? iemand?...
Ik ken ze beide niet echt goed maar ze lijken me vooral heel verschillend.

De SH is vooral compact, spartaans, hard geveerd, minder praktisch vanwege de kleine bergruimte en watervlug.
De Majesty is groter, gerieflijker, heeft juist een heel grote bergruimte en is meer afgestemd op toergebruik.

Wat zoek je in een scooter... zeker hier bepaalt dat jouw keus; ze zijn immers zo verschillend...

Zoek je comfort en praktisch gebruiksgemak ga dan voor de Yamaha, zoek je een snelle maar stugge stadsfiets ga dan voor de Honda.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat ik het hier nooit zou beamen maar in jou geval. Ga maar zo groot mogelijk dus de Majesty 400. Toch nog een stuk sneller dan de SH300 en als je nu en dan echte tourritten wil gaan doen met het vrouwtje achterop dan is de keuze logisch en ga je voor de Majesty. Doe je vooral interstedelijk verkeer en dan nog in de stad dan zou ik de SH300 kiezen. Je kan daar ook een tourrit mee doen maar met de majesty is het dan veel comfortabeler. Ze zijn kwalitatief allebei goed. Heb zowel Honda als Yamaha gehad en van beiden nooit klachten gehad. Het stuurgedrag is anders met de wielen van de majesty en de SH maar laat je nu niets wijsmaken dat die "kleine" bandjes minder grip zouden hebben he. Is ronduit b*llshit. Stabiliteit kan mss wel dat weet ik dan zelfs niet maar qua grip. UHU no way.

Dus in jou geval ga voor de majesty. Heb je nog meer het beste van twee werelden en knipogend naar de echte groten. Je kan je voeten makkelijk verplaatsen waar dat op de SH niet kan, de opbergruimte standaard is enorm in vergelijking met de SH die het ondanks zijn standaard topkoffertje nog steeds niet voor elkaar krijgt om de bagagecapaciteit van de majesty bij te benen.

Succes met je keuze.
 
voor de honda zou ik bij meskens gaan omdat hij toch wel een deftige korting in huis heeft en voor de majesty ben ik nog niet gaan rondvragen voor prijzen
heeft er iemand een goed en deftig adresje in de buurt van antwerpen-mechelen?
 
nog iets aan wimper;
als je beide masschientjes heb gehad, kan je dan voor de beide wat informatie doorsturen
over de kosten van onderhoud,banden,remblooken ed?
dit gaat mee bepalen dewelke het gaat worden
qua uitzicht en comfort ga ik voor de yam
maar de rest is in het voordeel van de honda
voor eventuele toerritten zou het vrouwtje toch niet meegaan, dus het surplus aan vermogen
hoeft dus niet, zolang ik maar tegen 110-120 autostrade kan rijden zonder het blokje te pijnigen
ik mag natuurlijk niet gebroken van de moto stappen na een een uurtje
ik ga dit weekend nog rondkijken wat ik waar kan krijgen
mvg
tom
 
nog iets aan wimper;
als je beide masschientjes heb gehad, kan je dan voor de beide wat informatie doorsturen
over de kosten van onderhoud,banden,remblooken ed?
dit gaat mee bepalen dewelke het gaat worden
qua uitzicht en comfort ga ik voor de yam
maar de rest is in het voordeel van de honda
voor eventuele toerritten zou het vrouwtje toch niet meegaan, dus het surplus aan vermogen
hoeft dus niet, zolang ik maar tegen 110-120 autostrade kan rijden zonder het blokje te pijnigen
ik mag natuurlijk niet gebroken van de moto stappen na een een uurtje
ik ga dit weekend nog rondkijken wat ik waar kan krijgen
mvg
tom

Waarschijnlijk heb ik me dan iets of wat verkeerd uitgedrukt maar ik heb geen van beiden gehad. Ik heb wel de Burgman 400 gehad en die is vergelijkbaar met de Majesty.

Qua onderhoudskosten moet je je in geen van beiden gevallen zorgen maken. Ze zullen elkaar niet veel ontlopen qua kost. Bandenkost zal in beide gevallen ongeveer hetzelfde zijn. De Yamaha heeft een bredere slof achteraan en de Honda een grotere (high wheel remember)

De Honda SH300 komt de eerste keer binnen op 1000km en het daaropvolgende is op 6000km en 12000km enz enz. De yamaha zal ook zoiets zijn. Kan mss zijn dat het om de 5000km is maar dat moet je navragen.

Qua dealers ken ik enkel Meskens en heb daar al mijn nieuwe motorfietsen gekocht, OOK de Yamaha's die ik nieuw heb gekocht maar dat was in de tijd dat Meskens ook Yamaha verdeler was.

Mijn raad die ik je geef is. Indien mogelijk testrijden maar deze tijd van het jaar denk ik niet dat je al veel mogelijkheden hebt op demo (test) modellen, alhoewel dat het motorseizoen wel van start zal gaan.

Maar DE raad die ik je geef, volg je hart en tegelijkertijd ook waarvoor je de scooter wil gebruiken.

Als je in eerste instantie dacht aan een Honda Silverwing zou ik in die richting kijken en dus de Majesty of alsnog de Silverwing die niet zoveel duurder zal zijn (bij Meskens met de korting).
De hoeveelheid motorfietsen die ik al heb gehad leert me telkens hetzelfde. Als je een model kiest met je hart en je gaat uiteindelijk voor iets anders kom je daar naar verloop van tijd toch altijd op terug.

Bij Deschouwer | Motorcycle Megastore krijg je ook een goede prijs voor een Majesty 400. Bij de opening (einde 2007 dacht ik) stonden daar diverse Majesty's 400 voor 4800 euro. GloedNIEUW.

Ik heb mijn Burgman 400 daar occasie gekocht met 2500km's op. Ik was toen op zoek naar dergelijk type en de majesty 400 vond en vind ik nog steeds veel mooier maar mijne portemonnee niet echt.

Je moet natuurlijk qua onderhoudskosten naar je financiën kijken maar dat is bij alle Japanners ongeveer hetzelfde.

Straks word je nog zo'n twijfelaar als ik. _O-

Het is gewoon zo als je iets in gedachten hebt en je laat het wat aanslepen (de aankoop dus) dan kom je geheid wel andere modellen tegen die je aanspreken.

Ik was ook aan het twijfelen maar als ik dan even terugkeek naar mijn eerste keuze, de SH300.... Ik heb toen ook nog wat rondgekeken en ik kwam verdorie met een VFR800 naar huis |( . Een half jaar later spijt van mijn keuze en het mezelf beklaagt en nu is hij terug buiten maar ten eerste het weer en de gewenste kleur zijn nog niet verkrijgbaar dus heb ik me voorgenomen om het motorrijden maar even te laten voor wat het is en ik ga bewust niet meer kijken in al die motorwinkels en op occasie-websites.

Dus mijn verstand zegt nu dat ik nu maar eens naar mijn hart moet luisteren.

Hetzelfde voor jou. Laat je gevoel en verstand hand in hand de keuze maken en het is zeker een goede keuze. Zo niet heb je je laten leiden door andere factoren...

Ik zou zeggen. Als je eerste keuze een SW400 was spaar dan wat door en koop die SW400. Ik merk in je eerste post dat de SW400 het model is waar je een soort liefde voor koesterde en dat is het dan waard om voor te gaan. Is de SW400 beter dan de Majesty 400? Pfff, voor de één wel voor de ander niet.

Mocht ik bewust kiezen voor een 400cc dan kocht ik de SW400.

Succes met de keuze
 
mijn eerste keuze was inderdaad de sw400,maar deze is niet verkrijgbaar met abs
de yamaha kost ong evenveel, dus doorsparen is niet nodig
wat mij vooral speelt is dat ik maar 1 volwaardig inkomen heb en dat mijn vrouw maar 1/3werkt
(dit is onze eigen keuze) dus heb ik geen marge om na een jaar te zeggen;
hij is niet comfortabel genoeg of hij is te duur in gebruik, dus koop ik een andere
dit krijg ik thuis en bij mezelf niet verkocht
als ik er een koop,is dit voor jaren
waar dat het op neerkomt; de yam zou ik met het hart kopen(mooi) en de honda met verstand
(niet mooi,goedkoper in verbruik,verzekering en denkelijk ook in onderhoud,restwaarde)
het feit dat je aanhaalt van hoe langer men wacht,hoemeer keuze's gaat niet op bij mij omdat ik enkel ne japanner wil met abs voor max 6000. van die italiaanse modellen heb ik al genoeg gelezen over problemen met leveringstijden en electriek
en tweedehands is dit juist hetzelfde behalve dat ik dan minder wil uitgeven,maar ook met abs
in ieder geval, bedankt al voor de tips
 
mijn eerste keuze was inderdaad de sw400,maar deze is niet verkrijgbaar met abs
de yamaha kost ong evenveel, dus doorsparen is niet nodig
wat mij vooral speelt is dat ik maar 1 volwaardig inkomen heb en dat mijn vrouw maar 1/3werkt
(dit is onze eigen keuze) dus heb ik geen marge om na een jaar te zeggen;
hij is niet comfortabel genoeg of hij is te duur in gebruik, dus koop ik een andere
dit krijg ik thuis en bij mezelf niet verkocht
als ik er een koop,is dit voor jaren
waar dat het op neerkomt; de yam zou ik met het hart kopen(mooi) en de honda met verstand
(niet mooi,goedkoper in verbruik,verzekering en denkelijk ook in onderhoud,restwaarde)
het feit dat je aanhaalt van hoe langer men wacht,hoemeer keuze's gaat niet op bij mij omdat ik enkel ne japanner wil met abs voor max 6000. van die italiaanse modellen heb ik al genoeg gelezen over problemen met leveringstijden en electriek
en tweedehands is dit juist hetzelfde behalve dat ik dan minder wil uitgeven,maar ook met abs
in ieder geval, bedankt al voor de tips

Soit,

Wat je daar zegt van de Italianen enz, gaat niet meer op de laatste jaren hoor. Aprilia en Guzzi zijn overgenomen door Piaggio en hebben de nodige financiële injecties gekregen. Het is de dag van vandaag een ontzettend sterk bedrijf.

By the way, de SH300 is ook wel een Italiaan hoor. Wordt in Italië geproduceerd.

Wat het verbruik betreft. Gaat het ook weinig schelen. Alles hangt gewoon af van jouw rechterhandje natuurlijk.

Feit is dat qua aanschafprijs de SH300 toch een stuk goedkoper is.

Mijn persoonlijke mening is dat het appelen met peren vergelijken is. Beide prima scooters maar een totaal andere filosofie.

Ga eens naar Van Roosbroeck in Merksem/Schoten en vraag hem eens of er nog overjaarse Majesty's te verkrijgen zijn aan interessante prijzen. Vraag het wel ineens aan Freddy (Patron en eigenaar) en niet aan één of andere verkoper die daar rondloopt.

Heb je nu nog een moto over te geven of niet?

Al met garagisten over gepraat?
 
heb een 25j oude suz gls450waar eigenlijk niemand intresse voor heeft
meesten zeggen 200euro, maar prive krijg ik hem wel weg voor 500
 
Terug
Bovenaan Onderaan