Aanschaf textielen motorkleding, tips gevraagd

Wat kost een textielpak waar ik naar op zoek ben ongeveer? (

  • Tussen 0 en 100 euro

    Stemmen: 0 0,0%
  • Tussen 100 en 150 euro

    Stemmen: 2 5,1%
  • Tussen 150 en 200 euro

    Stemmen: 0 0,0%
  • Tussen 200 en 250 euro

    Stemmen: 2 5,1%
  • Tussen 250 en 300 euro

    Stemmen: 1 2,6%
  • Meer dan 300 euro

    Stemmen: 34 87,2%

  • Totaal aantal stemmers
    39
Mijn ervaring zegt me dat je moet opletten dat er een uitritsbare binnenjas in zit. Maar vaak betekent dat dat de jas zelf niet meer waterdicht is, er zijn ook jassen met 2 uitritsbare jassen, zodat je kan bepalen of de jas zelf waterdicht is of niet.....kost wel meer natuurlijk

Zelf ben ik erg tevreden over Evolution. Heeft me zelfs tijdens snelwegschuiver beschermt.... :}

Helaas moet je echt wel op zon 300 euro rekenen denk ik.

Ik heb mijn spul bij Kalsbeek gehaald. Heel grote selectie aan kleding. Ik kreeg daar ongeveer 12% korting...vond ik zelf wel ok.
 
wat denk je van een ritje naar Duitsland of België??
kijk maar eens op http://www.louis.de of http://www.rad.be
Best wel leuke aanbiedingen voor goed spul.
Indien nodig ook per internet te bestellen, maar ja passen heeft de voorkeur, kun je meteen "aanvoelen" of het aan je verwachtingen voldoet (en of de maat goed is)

o ja, in Utrecht zelf heb je de winkel van motozoom ook nog....
kijk maar eens op http://www.motozoom.nl
 
Laatst bewerkt:
In mijn geval:
MQP pantera jas, zwart/grijs, reflecterende naden verticaal over de rug, en over de armen (zie je overdag niets van), uitneembare wintervoering, goretex buitenvoering (blijft waterdicht, in de praktijk getest), ventilatieritsjes op borst, armen en rug (en dat scheelt best wel als het warm is), protectors op de ellebogen en schouders, stof is verstevigt op die plekken met dun staaldraad en een extra laag stof, uitneembare rugprotector, maar daar hoef je niet teveel van te verwachten. Afstelbanden op de taille, onderaan de jas en op de armen. 4 zakken voorop, 1 naast ed ritssluiting, en 1 op de rug. Kosten: 130 euro op de motorbeurs.

Alpinestars Jet Road Goretex broek, zwart (op het logo na :P ). De naam zegt het al, ook goretex en waterdicht, ook reflecterende naden, uitneembare wintervoering (met rits rond de heupen en drukknoopjes in de pijpen), ritsen achterin de pijpen tot aan de knieholten (laat geen water door) met drukknoopje op de bodem voor een goede afsluiting, waterdichte gulp, weer met drukknoop en een afstelbare klik riem. Uitneembare protectors op de knieen en de heupen (die op de knieen worden dus wel nat als het regent en drogen lastig, minpuntje). 2 grote spatwaterdichte zakken op de bovenbenen, ik er kan met gemak m'n mobiel, portemonnee en nog wat zooi in kwijt zonder dat het vervelend zit. Kosten: 285 euro bij Kalsbeek in Zwolle (daar ging nog 10% korting over heen, dus uiteindelijk 257 euro).

Ik ben er tot nu toe vrij goed over te spreken :) Het spul zit lekker en ik heb in die ene stortbui die ik heb gehad helemaal niets gemerkt van de regen of wind.

Mijn ervaring zegt me dat je moet opletten dat er een uitritsbare binnenjas in zit. Maar vaak betekent dat dat de jas zelf niet meer waterdicht is, er zijn ook jassen met 2 uitritsbare jassen, zodat je kan bepalen of de jas zelf waterdicht is of niet.....kost wel meer natuurlijk
weird :? bij mij bestaat de de binnenjas/broek alleen maar uit een warme wintervoering, de jas/broek zelf bestaat uit 3 lagen, buiten de beschermingslaag, in het midden de waterdichte gore-tex laag, en binnenin een wat zachtere voering.
En ik kreeg ook bij Kalsbeek korting, 10% (scheelt toch flink op de 700 Euro :9 )
 
Laatst bewerkt:
Ik heb onlangs in Eindhoven bij Motorcentrum Eindhoven al mijn kleding gekocht.
Evolution Jas Zwart/grijs M, uitneembare thermo voering niet uitneembare regenvoering (beetje spijt) € 149,- (€ 189,- met uitneembare regenvoering).
Evolution Broek L met extra korte pijpen uitneembare thermo voering en niet uitneembare regenvoering € 139,-
Laarzen Evolution € 139,- en HJC Helm € 179,-

Waarschijnlijk advies prijzen, maar omdat ik bij een rijschool les die bij hun bekend stond als vaste klant kreeg ik 15% korting. Was voor de hele zooi € 515.52 kwijt.

Maar ja jullie hebben de helm en laarzen al.
full
 
Ik heb een pak bij Hein Gericke gekocht. (in Leiden) Je krijgt daar persoonlijk advies voor wat jij precies wil. Voor m'n broek was ik net iets meer als 100 euro kwijt, met een uitneembare thermo binnenkant (ja blijft waterdicht), m'n jas was net iets meer als 150 euro en heeft ook een uitneembare binnenjas (blijft ook waterdicht). Ik heb die broek ook meerdere malen over m'n gewone broek heen getrokken en dat zat zeker niet slecht.
Het is dus all weather, zitten ook 2 ritsen aan de voorkant die je open kan doen voor extra koeling.

foto's:

http://members.lycos.nl/pascaldevos/motor/DSCF0003.JPG

http://members.lycos.nl/pascaldevos/motor/DSCF0002.JPG

edit: ohja, kreeg ook 10% korting omdat ik bij tempo in Leiden les (buiten de prijzen die ik net gaf)
 
* ga motorkleding passen met je dagelijkse kleding

* zorg ervoor dat je motorkleding goed strak/vast zit, zodat je bij een crash wel gebruik maakt van je protectie (dus let erop dat je protectie goed blijft zitten bij extreem trek geweld aan je pak)

*zoek een jas die je aan de broek kan ritsen, bij een val zou je jas omhoog kunnen gaan en dan............ook bij hoge snelheden wil je jas snel omhoog gaan

* Ga voor kwaliteit. tis tenslotte voor je eigen veiligheid

* op de beurs in utrecht kun je goed scoren
Mijn broek koste 110 euro
mijn jas koste 100 euro


succes bij je speurtocht *D *D
 
Hai :)

izelf heb een textieljas en een textielbroek,water-winddicht met protectie met uitneembare voering en reflectie strepen.
de jas is van Bering en kostte euro 169,--
de broek is van reVit en kostte in de uitverkoop van euro 189,-- voor euro 99,--
laarzen Falco Atlantis water-winddicht euro 149,--
zomerhandschoenen met protectie euro 50,--
winterhandschoenen idem euro 99,--
helm jopa euro 109,--
afdekhoes motor euro 49,--
totaal euro 724,--

heb de kleding gepast met mijn eigen dagenlijkse kleren eronder, dan heb je de juiste maat.


het is een uitgave maar wel ter bescherming voor jezelf.

heb laatst ook voor de jongste motor-kleding aangeschaft:
jas 2e hands als nieuw euro 45,--
broek 2e hands als nieuw euro 62,50
laarzen nieuw euro 49,95
handschoenen nieuw euro 50,--
helm nieuw euro 59,95
totaal euro 267,40

totale kostenplaatje tot nu toe euro 991,40

motorrijden is een dure sport maar voor de veiligheid ivm vallen heb je het echt nodig en ook tegen de weersomstandigheden in ons natte kikkerlandje.

succes
gr. susanne
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de vele reacties. Super. :} Echt veel bruikbare tips!
Ook handig te weten dat er vlakbij de Hein Gericke-winkel in Leiden nog een motorwinkel zit, kan ik meteen meenemen als ik toch langsga.

Door de reacties heb ik wel weer een nieuwe vraag. Door Update werd aangegeven dat ik er op moest letten dat ik aan elkaar te ritsen kleding neem. Ik heb dit bij mijn leren pak ook bewust gedaan. Is dit bij textiel ook gebruikelijk? En hoe zit dat eventueel bij aankoop van verschillende merken? Is dat vaak universeel (natuurlijk moet ik dat gewoon proberen, maar even voor de beeldvorming).
 
Ik heb onlangs in Eindhoven bij Motorcentrum Eindhoven al mijn kleding gekocht.
Evolution Jas Zwart/grijs M, uitneembare thermo voering niet uitneembare regenvoering (beetje spijt) € 149,- (€ 189,- met uitneembare regenvoering).
Evolution Broek L met extra korte pijpen uitneembare thermo voering en niet uitneembare regenvoering € 139,-
Laarzen Evolution € 139,- en HJC Helm € 179,-

Waarschijnlijk advies prijzen, maar omdat ik bij een rijschool les die bij hun bekend stond als vaste klant kreeg ik 15% korting. Was voor de hele zooi € 515.52 kwijt.

Maar ja jullie hebben de helm en laarzen al.
(Afbeelding)

Waarom heb je uiteindelijk toch spijt dat je geen uitneembare regenvoering hebt genomen als ik vragen mag? Is dat doordat het slecht ventileerd? Kom je vaak erg bezweet aan?
 
Mijn MQP jas heeft wel een ritsflapje, maar die (schijnt) alleen te passen op MQP broeken, mijn alpinestars broek heeft helemaal geen rits...
 
Evo past ook en bij Revit hoef je alleen maar de rits andersom te zetten.
Een beetje schoenmaker kan in je huidige broek ook wel een passende rits zetten.
 
Dank voor de vele reacties. Super. :} Echt veel bruikbare tips!
Ook handig te weten dat er vlakbij de Hein Gericke-winkel in Leiden nog een motorwinkel zit, kan ik meteen meenemen als ik toch langsga.

Door de reacties heb ik wel weer een nieuwe vraag. Door Update werd aangegeven dat ik er op moest letten dat ik aan elkaar te ritsen kleding neem. Ik heb dit bij mijn leren pak ook bewust gedaan. Is dit bij textiel ook gebruikelijk? En hoe zit dat eventueel bij aankoop van verschillende merken? Is dat vaak universeel (natuurlijk moet ik dat gewoon proberen, maar even voor de beeldvorming).


Struik bedoel je zeker. Zijn een stel egotrippers, zolang je daar binnenkomt om niet meer als 50/100 euro te besteden drinken ze liever eerst nog een paar kopjes koffie voordat ze je gaan helpen...
 
Hoi Tynos,
Als je een beetje voordelig uit wilt zijn kun je die 2 andere zaken laten voor wat het is en gelijk naar Hein Gericke in Leiden rijden ;)
Ik kom daar erg vaak en ik vind het een hele prettige zaak. Ze hebben daar altijd aanbiedingen en een vriendinnetje heeft daar onlangs voor 45 euro een all-weather broek gekocht (mèt knieprotectie en uitritsbare binnenbroek)en voor 79 euro een all-weather jas (ook met protectie en uitritsbare voering). Ikzelf heb er vorig jaar eentje voor een eurootje of 60 gekocht. Bevalt prima en verschroeit net zo hard aan de uitlaat als een dure broek :( (kun je trouwens bij Hein Gericke weer voor 20 euri perfect laten fiksen)
Ik draag zelf liever leer maar voor het woon/werkverkeer vind ik het wel handig anders moet je je kleding weer los meenemen en nu kun je het eronder dragen. Daarbij heb je standaard een regenpak aan dus da's ook wel handig.
Mochten ze je maat niet hebben dan bestellen ze dat en hebben ze het met een paar dagen in huis. En een hele goeie service!! TOPzaak!!
 
P.S. bij zo'n pak is het aan elkaar ritsen van jas en broek niet nodig. De jas is lang genoeg en valt ruim over de taille heen zodat je geen blote rug krijgt...
 
Hoi Tynos,
Als je een beetje voordelig uit wilt zijn kun je die 2 andere zaken laten voor wat het is en gelijk naar Hein Gericke in Leiden rijden ;)
Ik kom daar erg vaak en ik vind het een hele prettige zaak. Ze hebben daar altijd aanbiedingen en een vriendinnetje heeft daar onlangs voor 45 euro een all-weather broek gekocht (mèt knieprotectie en uitritsbare binnenbroek)en voor 79 euro een all-weather jas (ook met protectie en uitritsbare voering). Ikzelf heb er vorig jaar eentje voor een eurootje of 60 gekocht. Bevalt prima en verschroeit net zo hard aan de uitlaat als een dure broek :( (kun je trouwens bij Hein Gericke weer voor 20 euri perfect laten fiksen)
Ik draag zelf liever leer maar voor het woon/werkverkeer vind ik het wel handig anders moet je je kleding weer los meenemen en nu kun je het eronder dragen. Daarbij heb je standaard een regenpak aan dus da's ook wel handig.
Mochten ze je maat niet hebben dan bestellen ze dat en hebben ze het met een paar dagen in huis. En een hele goeie service!! TOPzaak!!

Ik denk dat ik daar aanstaande zaterdag even langsga, en dan even kijken wat een beetje past bij wat ik wil!
 
Er zit ook nog een grote zaak van Hein Gericke in Almere, waar tevens Motorport en van Basten zit.

Persoonlijk zweer ik bij Hein Gericke, heb daar mijn leren combi en mijn tex pak gekocht. Mijn Goretex pak is van het huismerk van Gericke, Tuareg. Rij zelf ook in de winter door en heb nog nooit last gehad van doorslag van regen. En heb meerdere malen echt wolkbreuken gehad, zelfs afgelopen zomer in de alpen nog.

Ik lees hierboven meerdere verhalen van uitritsbare regenvoering :? :?
Dit snap ik niet geheel, bij een Goretex pak heb je toch geen uitritsbare regenvoering? Door het speciale membraam van Goretex is deze geheel waterdicht. Wat er bij mij in zit is alleen thermo, en dit is eventueel uitritsbaar. Maar in de praktijk ga ik zodra het rond de 15 graden is over op mijn leren combi.

En last but not least, bij Gericke kan je zo rond de 250 euro echt een goed tex pak kopen.

Succes
 
Er zit ook nog een grote zaak van Hein Gericke in Almere, waar tevens Motorport en van Basten zit.

Persoonlijk zweer ik bij Hein Gericke, heb daar mijn leren combi en mijn tex pak gekocht. Mijn Goretex pak is van het huismerk van Gericke, Tuareg. Rij zelf ook in de winter door en heb nog nooit last gehad van doorslag van regen. En heb meerdere malen echt wolkbreuken gehad, zelfs afgelopen zomer in de alpen nog.

Ik lees hierboven meerdere verhalen van uitritsbare regenvoering :? :?
Dit snap ik niet geheel, bij een Goretex pak heb je toch geen uitritsbare regenvoering? Door het speciale membraam van Goretex is deze geheel waterdicht. Wat er bij mij in zit is alleen thermo, en dit is eventueel uitritsbaar. Maar in de praktijk ga ik zodra het rond de 15 graden is over op mijn leren combi.

En last but not least, bij Gericke kan je zo rond de 250 euro echt een goed tex pak kopen.

Succes
Klinkt wel goed, want 250 euro vind ik wel een mooie prijs.
We gaan het zien zaterdag, bedankt
 
P.S. bij zo'n pak is het aan elkaar ritsen van jas en broek niet nodig. De jas is lang genoeg en valt ruim over de taille heen zodat je geen blote rug krijgt...


??? je draagt een motor jas niet alleen voor een warme rug hoor, mijn jas is ook lang genoeg maar bij hoge snelheden heb ik hem wel in mijn nek hangen, en dat telt ook voor mijn vriendin zij kan helaas ook niet haar jas vast ritsen.

Maar wat doe je wanneer je onderuitgaat en je jas schuift omhoog????
dat hij tijdens je het rijden je rug warm houdt is prima, maar wanneer je jas niet is vast geritst is de kans HEEEL GROOT dat hij rijdens een schuiver/ongeluk niet het werk zal doe wat je er van verwacht.


Dus zoek een jas en broek zodat je ze aan elkaar kunt verbinden.
 
??? je draagt een motor jas niet alleen voor een warme rug hoor, mijn jas is ook lang genoeg maar bij hoge snelheden heb ik hem wel in mijn nek hangen, en dat telt ook voor mijn vriendin zij kan helaas ook niet haar jas vast ritsen.

Maar wat doe je wanneer je onderuitgaat en je jas schuift omhoog????
dat hij tijdens je het rijden je rug warm houdt is prima, maar wanneer je jas niet is vast geritst is de kans HEEEL GROOT dat hij rijdens een schuiver/ongeluk niet het werk zal doe wat je er van verwacht.


Dus zoek een jas en broek zodat je ze aan elkaar kunt verbinden.



Dit snap ik niet :? Heb je je jas dan zo groot gekocht? Ik heb nog nooit last gehad van dat me jas in die mate opbolt door hoge snelheden of harde wind. Voor de veiligheid kan ik me er iets bij voorstellen dat je een jas aan je broek wil ritsen. Maar ik heb een keer een schuiver gehad waarbij ik meer dan dertig meter ben geleden, had ook niks aangeritst, maar geen beschadigingen opgelopen (en toen echt op me rug en billen doorgegleden). Door de lengte van zulke pakken, vangt hij echt wel goed het schuifwerk op.
 
Ik heb mijn jas en broek in verschillende winkels gekocht en ze zijn dus niet aan elkaar te ritsen. Maar dat maakt niet uit, de jas kruipt nooit omhoog (ik kan 'm strakzetten rond het middel) en hij valt ruim over de broek heen.

Wat ik wel belangrijk vind is dat aan de zijkanten van de broekspijpen ritsen zitten tot boven de knie. Hierdoor kan je er makkelijk in met je schoenen nog aan.
 
Ik heb mijn jas en broek in verschillende winkels gekocht en ze zijn dus niet aan elkaar te ritsen. Maar dat maakt niet uit, de jas kruipt nooit omhoog (ik kan 'm strakzetten rond het middel) en hij valt ruim over de broek heen.

Wat ik wel belangrijk vind is dat aan de zijkanten van de broekspijpen ritsen zitten tot boven de knie. Hierdoor kan je er makkelijk in met je schoenen nog aan.
Haha dat is grappig!! Toen ik net weer mijn schoenen stond los te peuteren om mijn broek uit te trekken dacht ik: oh dat moet ik nog ff melden, een rits aan de zijkant zou best handig zijn, hoef je je schoenen niet uit te trekken!! Tenzij het 100 euro scheelt dan vind ik het inene niet meer erg hoor om me schoenen steeds uit te trekken ;)

Ik las ook nog iets over dat iemand niet begreep waarom je een losse regenvoering nodig hebt? Ik weet niet of het op mijn verhaaltje sloeg maar ik heb het niet over regenvoering gehad maar over een losse voering die je er in de zomer uit kan halen als het warmer is.

En van bolling of opkruipen van mijn jas heb ik ook geen last. Mijn jassen zitten mooi aansluitend :P
 
Ik las ook nog iets over dat iemand niet begreep waarom je een losse regenvoering nodig hebt? Ik weet niet of het op mijn verhaaltje sloeg maar ik heb het niet over regenvoering gehad maar over een losse voering die je er in de zomer uit kan halen als het warmer is.

En van bolling of opkruipen van mijn jas heb ik ook geen last. Mijn jassen zitten mooi aansluitend :P

Mijn ervaring zegt me dat je moet opletten dat er een uitritsbare binnenjas in zit. Maar vaak betekent dat dat de jas zelf niet meer waterdicht is, er zijn ook jassen met 2 uitritsbare jassen, zodat je kan bepalen of de jas zelf waterdicht is of niet.....kost wel meer natuurlijk

Nee, ik reageerde op deze post.... ;)
 
Ik lees hierboven meerdere verhalen van uitritsbare regenvoering :? :?
Dit snap ik niet geheel, bij een Goretex pak heb je toch geen uitritsbare regenvoering? Door het speciale membraam van Goretex is deze geheel waterdicht.

Die losse regenvoering is ademend maar niet optimaal. Dus als het heel warm is, is het, het prettigste om alleen beschermd te zijn met zo min mogelijk overbodig textiel. Als je dan ventilatie gaten in je jas/broek hebt dan kan daar zonder die losse regenvoering makkelijker de lucht in en weer uit. Is wel comfortabeler, daarom uitneembaar. Helaas heb ik niet de uitneembare voering.
 
Terug
Bovenaan Onderaan