Aanschaf textielen motorkleding, tips gevraagd

Wat kost een textielpak waar ik naar op zoek ben ongeveer? (

  • Tussen 0 en 100 euro

    Stemmen: 0 0,0%
  • Tussen 100 en 150 euro

    Stemmen: 2 5,1%
  • Tussen 150 en 200 euro

    Stemmen: 0 0,0%
  • Tussen 200 en 250 euro

    Stemmen: 2 5,1%
  • Tussen 250 en 300 euro

    Stemmen: 1 2,6%
  • Meer dan 300 euro

    Stemmen: 34 87,2%

  • Totaal aantal stemmers
    39

Tynos

Die hard MF'er
10 nov 2002
628
0
Oudewater
Ik heb nu een jaar mijn rijbewijs en rij al weer enige tijd rond op een kawasaki zx6-r, wat perfect bevalt. Ik gebruik hiervoor een rev'it leren pak die ook prima zit. Nu wil het alleen dat ik behoorlijk vaak de motor laat staan, puur door de rompslomp van het omkleden. Hierdoor wil ik eigenlijk een textielen pak (voor erbij) kopen die ik gemakkelijk over mijn kleding aan kan trekken (bijv. voor ritjes naar school, dagen met grote kans op regen, etc. etc.).
Nu heb ik me nooit zo goed verdiept in dit soort kleding, omdat ik altijd het leren pak heb gebruikt.
Ik vind een aantal dingen belangrijk: de veiligheid, de kleur (liefst zwart/grijs o.i.d. zodat het pak overal op te dragen is, maar wel belangrijk dat het opvalt door iets reflecterends ofzo iets), zowel in de zomer als in de winter te gebruiken en natuurlijk ook de prijs. De prijs dan wel in de context dat dit niet (al te erg) ten koste van de veiligheid moet gaan.
Graag zou ik wat tips krijgen waar ik op moet letten, welke stoffen (?) zoals bijv. gore-tex etc en eventueel wat goedkope maar toch veilige merken (het wordt geen pak dat ik dagelijks draag, zeg 1 tot 2x per week).

Zelf woon ik in de regio Gouda/Utrecht maar reizen is geen probleem. Kalsbeek en Termaat zitten aardig uit de richting maar voordat ik daar heen zou gaan zou ik graag willen weten of het echt zoveel scheelt. Natuurlijk kan ik wachten op de motorbeurs maar dat is pas in februari. Hoe zit het eventueel met aanbiedingen e.d. op de Motorrai? 2de hands (maar nog wel goed) is eventueel ook goed, mijn lederen pak is maat 48 dus het zal dan zoiets moeten zijn.
Bedankt voor de hulp!
 
Echt slecht spul wordt niet verkocht.
Je zegt nu 1 a 2 keer per week ofzo,
maar als je eenmaal een goed textielpak hebt,
dan trek je m aan zodra er maar de kans is op wat regen...

Kleuren, reflectie en dergelijke: nogal afhankelijk per merk.
Rondkijken, en zien wat je aanstaat.

Als je regelmatig in de regen rijdt wil je een goed waterdicht pak.
Dan kom je snel op Goretex uit. Bijvoorbeeld Sheltex is ook
wel waterdicht, maar een flinke hoosbui wil nog wel eens doorkomen.

Ik heb zelf Hein Gericke pak. Goretex. Donkerblauw met zwart,
en wel 1 reflectiebies rondom. Dat is eigenlijk te weinig.
Maar daarvoor ga ik binnenkort zo'n "veiligheidsvest" kopen.
Knal geel, met brede reflectiestrepen.

Verder is het een perfect pak, veel opbergmogelijkheden
(altijd handig), zit goed.

Ofwel: gewoon rond gaan kijken, en als je iets geschikts ziet,
via internet controleren wat de prijs doet in verschillende plaatsen.
Want het kan wel schelen.
 
Echt slecht spul wordt niet verkocht.
Je zegt nu 1 a 2 keer per week ofzo,
maar als je eenmaal een goed textielpak hebt,
dan trek je m aan zodra er maar de kans is op wat regen...

Kleuren, reflectie en dergelijke: nogal afhankelijk per merk.
Rondkijken, en zien wat je aanstaat.

Als je regelmatig in de regen rijdt wil je een goed waterdicht pak.
Dan kom je snel op Goretex uit. Bijvoorbeeld Sheltex is ook
wel waterdicht, maar een flinke hoosbui wil nog wel eens doorkomen.

Ik heb zelf Hein Gericke pak. Goretex. Donkerblauw met zwart,
en wel 1 reflectiebies rondom. Dat is eigenlijk te weinig.
Maar daarvoor ga ik binnenkort zo'n "veiligheidsvest" kopen.
Knal geel, met brede reflectiestrepen.

Verder is het een perfect pak, veel opbergmogelijkheden
(altijd handig), zit goed.

Ofwel: gewoon rond gaan kijken, en als je iets geschikts ziet,
via internet controleren wat de prijs doet in verschillende plaatsen.
Want het kan wel schelen.
Oke bedankt voor het (snelle) antwoord.
Hein Gericke heb ik ook goede verhalen over gehoord. Wordt dat slechts bij 1 winkel verkocht of zijn er meerdere winkels waar dit merk verkocht wordt?
 
tja.. het lijkt mij ook wel een goed idee om eens te gaan kijken naar een nieuw pak voor mijzelf. Ik heb nu nog een pak aan van mijn moeders ( wat mij eigenlijk iets te ruim zit en iets te kort is qua beenlengte.. ) ik zit ook met het zelfde probleem, het aan en uit trekken van je kleding als je naar school moet.
 
Kan iemand trouwens ongeveer een prijsindicatie geven?
Na een beetje rondzoeken op internet merk ik dat een gemiddelde broek zo tussen de 100 en 120 euro zit en een jas zo tussen de 150 en 200 euro.
Ook zie ik af en toe broeken van 35 euro, ik kan me niet echt voorstellen dat dat iets is? Gaat dat dan vooral t.k.v. de veiligheid of is het meer de waterbestendigheid etc. die te wensen overlaat?
Een maatje van me had het over ongeveer 250 euro voor een totaal textielen pak, is dit een goede prijs om vanuit te gaan?
 
Dit is ook prima spul en betaalbaar... Evolution motorkleding :) :) :)
Op textielgebied iig klassespul, warm, wind- en waterdicht ... :)
Adviesprijzen staan gewoon op de site... ;)

Heb het zelf en het bevalt uitstekend en ook anderen die ik ken en het hebben zijn zeer tevreden *D
 
voor mijn textielen motorkleding was ik ongeveer kwijt: jas van Revit E 210,- Broek evolution E 140,- geen goretex maar dat hoeft ook helemaal niet. heb er al een hoop water op gehad en nog steeds geen probleem.
 
Bedankt voor de tips zover. Uit de poll blijkt dat de meesten toch wel aangeven dat het meer dan 300 euro gaat kosten.
Ik weet dat er op de motorbeurs altijd wel leuke kortingen zijn, is dit op de Motorrai ook het geval? Ik blijf toch student })
 
Ik heb een clover pak en dat was 350 voor de jas+rugprotector en 200 voor de broek ongeveer. Zitten reflecterende strepen op en veel ventilatie ritsjes en is wind water dicht. Beiden met uitneembare heerlijk warme binnenvoering :)


je moet maar eens kijken op www.splashdesign.nl
 
Je kunt natuurlijk even gaan kijken he :)

Maar eh, eerst even verschillende winkels langs,
voelen, passen enzo, en dan op de beurs ofzo
kijken wat het daar kost.
Maar je moet een idee hebben wat je ongeveer zoekt,
anders zie het bekende bos niet meer tussen de bekende bomen.

http://www.hein-gericke.de
ook met prijzen.
Enne, dat merk wordt voor zover ik weet alleen door hun verkocht.
 
volgens mij wordt er op de rai niet echt gestund, maar meer de nieuwe spullen showen. Je kunt daar iig de evo-produkten bekijken, want die staan er volgens mij wel. Ik heb zelf ook een textielpak van evo en bevalt me zeer goed, ik zou voor regelmatig gebruik niet voor de goedkoopste kiezen, vooral als je de winter wilt doorrijden(slechtere binnenvoering).

Houdt er wel rekening mee, als je op een beurs koopt, dat je vaak niet kunt ruilen!

Succes met de zoektocht! :)
 
Als je een textiele pak koopt , neem er dan 1 met goretex.
Voordeel is dat het ademd.
Heb net een JOKO pak gekocht.
Hiervoor had(heb ik nog)ik een MQP pak.
Deze is waterdicht ,winddicht maar ademd niet.
Een YOKO pak kost wat , maar dan heb je ook wat.(jas-550 eurie,broek -350 eurie)

Dus voor de liefhebber , het MQP pak is te koop(slechts 1/2 jaar gedragen)
Jas is rood met zwart(maat xxl) en de broek is helemaal zwart(maat 54,xl)
 
Jammer dat het pak zo groot is, anders was ik zeker geinteresseerd geweest..
Ik vind de pagina's van hein gericke en splash design zeker interessant.
Iemand toevallig ervaring met de gericke shop in Leiden? Hebben die het totale assortiment?
 
ff een foto van het pak

full
 
Let er ook op dat er geen klittenband bij de mouwen of in de taille zit: Die rommel trekt alles kapot nl
Zelf heb ik een leren combi en een textielcombi. De laatste is van het merk Dane, jas kostte 500 euri en de broek 300, bevalt uitstekend, maar ja dat klittenband, he. Dat zorgt er echt voor dat het er een beetje gehavend uit gaat zien op bepaalde plaatsen.
 
voor mijn textielen motorkleding was ik ongeveer kwijt: jas van Revit E 210,- Broek evolution E 140,- geen goretex maar dat hoeft ook helemaal niet. heb er al een hoop water op gehad en nog steeds geen probleem.

wilde dit net neer gaan kwakken...

geloof dat we dezelfde combi hebben ;)

alleen ietsje goedkoper kunnen krijgen bij martijn's motorkleding
 
Let er ook op dat er geen klittenband bij de mouwen of in de taille zit: Die rommel trekt alles kapot nl
Zelf heb ik een leren combi en een textielcombi. De laatste is van het merk Dane, jas kostte 500 euri en de broek 300, bevalt uitstekend, maar ja dat klittenband, he. Dat zorgt er echt voor dat het er een beetje gehavend uit gaat zien op bepaalde plaatsen.
Oke ook dat zijn tips waar ik wat mee kan!

Verder denk ik dat ik aankomende zaterdag maar eens wat zaken ga bezoeken. Zo wilde ik even langs goedhart in bodegraven, van wijk in zoetermeer, martijns motorkleding in rotterdam en misschien hein gericke in leiden (--> weet ik niet de exacte naam van). Wanneer komt of is alles een beetje in de aanbieding, dat wil zeggen de kleding uit 2004?
 
Mijn geval:

Jas: Rev'it motion - 300€ - Drie lagen waarvan twee waterbestendig en luchtdoorlatend, en 1 winterbestendig. Sobere kleuren met reflecterende strips op de naden.

Broek: Waterdicht met uitneembare isolatie. 130 €

Wil je én veilig, én reflecterend maar mooi, én winter/waterbestendig dan ga jij zowizo boven de 300€ moeten gaan.
 
Oke ook dat zijn tips waar ik wat mee kan!

Verder denk ik dat ik aankomende zaterdag maar eens wat zaken ga bezoeken. Zo wilde ik even langs goedhart in bodegraven, van wijk in zoetermeer, martijns motorkleding in rotterdam en misschien hein gericke in leiden (--> weet ik niet de exacte naam van). Wanneer komt of is alles een beetje in de aanbieding, dat wil zeggen de kleding uit 2004?

De zaak in Leiden heet Hein Gericke en is in de Pelikaanstraat. De zaak kan je herkennen aan de gevel in de Hein Gericke kleuren (niet als grapje bedoeld, maar omdat hij iets naar achteren ligt rij je er makkelijk langs). Ze hebben niet alles uit de catalogus en/of website in de winkel, maar voldoende voor een goede keus.

Loop dan meteen 100 meter verder naar Struik onderdelen op de Hooigracht (zelfde straat maar andere naam (in Leiden heeft elke straat na ongeveer 100 meter een andere naam ... )). Deze zaak herken je gemakkelijk aan de vlaggen en de motoren voor de gevel. Zij hebben veel kleding inclusief aanbiedingen voor de kleine beurs.

Ik heb hier zelf mijn Evolution jas en broek gekocht en ben hier onwijs tevreden over!!!!!! Ik trek deze over mijn werkkleding heen (pantalon, overhemd) en kom keurig op mijn werk aan :]

Succes!!!
 
Beste :]

Heb zelf ook een textiel pak van Revit en een lere pak erbij ook van dat merk, textiel is binne 2 min uit en aan,het is waterdicht dus dat is het voordeel ervan denk dat het me voor het textiel(jas en broek) ong 450,-koste,nadeel is dat het wapperd en ik vind het er niet zo super uitzien als me lere V12jack :9~ .Zelf heb ik het in Delft gekocht en het bevalt uitstekend. Revit heeft best veel keuze in dat soort dinge. Ik zou zegge veel succes.

Groeten Romme
 
Laatst bewerkt:
Als je reizen geen probleem vind kan je eens kijken bij Rob's Accesoires in 't Zand (NH onder Den Helder). Voor kleding kan je daar heel goed terecht, en ze hebben ook vaak leuke aanbiedingen
 
Terug
Bovenaan Onderaan