aanschaf tips voor een cbr 900 rr fireblade (1994)

cbr-fireblade

Rookie
12 mei 2008
18
0
waar moet ik opletten bij een aanschaf van een honda cbr 900 rr fireblade bouwjaar 1994. en wat betreft de kilometerstand. hoeveel moet ie ongeveer zijn..
er is eentje dat ik egt mooi vind die heeft wel 50.000 op de teller staan.
waar moet ik egt opletten ?
 
Subframe even nakijken en balhoofd inspecteren naar scheuren. Verder de binnenkand van de kuipen eens bekijken of er geen scheuren ofzo zitten. Kijk goed naar alles. Want het is vaak zo dat je nog dingen vindt NA de aankoop :(

Km stand maakt echt niets uit. Een goed onderhouden moto kan veel meer aan.
 
Laatst bewerkt:
Als ik jou was zou ik even in de plaats waar je dat ding gaat kopen een afspraak maken bij de dichtsbijzijnde motorzaak, zodat die alles even kunnen checken... wel handig als je er zelf niet echt in thuis bent, en kost vaak geen drol, maar voorkomt een hoop eventuele problemen...

Succes.
 
degene vraagt er 2500 euro om. is dat een goeie prijs voor zo een motor.
 
Laatst bewerkt:
degene vraagt er 2500 euro om. is dat een goeie prijs voor zo een motor.
Is wel verdacht laag.
Ik heb even snel op motor trader gekeken, en daar staan Fireblades van '93, '94 en '95 met 50.000+km voor €3250-€3950 te koop.

Met zo'n verschil is het wel verstandig om iemand met kennis van zaken er naar te laten kijken. Mocht hij in orde zijn, dan is het natuurlijk een hele mooie prijs ;)
 
heb ook op marktplaatst gekeken zag ook nog een paar andere fireblade maar andere bouwjaar 92 en 93 ook beetje dezelfde prijs. maar ga wel met iemand die verstand heeft en heb genoeg info verzamel waar er naar gekeken moet worden.
 
Vind het wel een nette prijs hoor, niet verdacht oid.
Ik zou even kijken naar de punten waar het balhoofd het frame raakt, dit moeten rechte hoeken zijn, als de motor flink onderuit heeft gelegen dan zul je zien dat deze hoeken wat platgeslagen zijn/opstaande randen hebben.
Km stand moet geen probleem zijn, wel even naar normale dingen als ketting/tandwielen/banden kijken natuurlijk!
Heb zelf ook een blade met 53000 km en daar is echt nog niets mis mee!
 
ben vandaag naar de motor gaan kijken, ging samen met een vriend die beetje verstand van hebt. de motor ziet er wel netjes verzorgd uit, de vriend van mij heeft een rondje erop gereden en die zei dat het goed is.. heb gekeken naar de punten die genoemd werden. en moet zeggen dat het wel goed is. banden zijn goed, ketting en tandwielen ook.. die motor heeft net een beurt gehad nieuwe oliefilter enzo. denk dat deze mijn motor wordt
 
Laatst bewerkt:
Maar bied altijd wat lager...

Prijs van een blade uit '94 met 50000km moet
echt niet meer zijn dat 2500e...

Bas
 
jah he, maar hij wil het niet voor lager weg doen. maarjah ik snap het het ziet er egt goed uit.
carbon uitlaat, voorkant beetje verlaagd. egt netjes.
 
Als de motor er gewoon netjes uitziet, geen gebreken, net een beurt heeft gehad (een kleine of grote?) en de slijtage onderdelen (banden, ketting, tandwielen, blokken etc) lijkt me 2500 euro wel een reëele prijs. Mits, nogmaals, de motor er verder netjes uitziet. Ik vind de kleur alleen niet zo bijster mooi, maar het blijft wel een mega machine!!! Een motor hoeft niet gekeurd te worden nee..
 
ooh ok, de kleur is egt mooi in het egt.. want op die foto was er licht enzo.
maar in het egt is ie super mooi.
hij is gwn rood op de foto lijkt ie beetje oranje. zodra ik het koopt maak ik betere foto.
en dan zet ik ze op de forum..
 
dat weet ik niet, hij is er nooit mee gevallen zei die. en zag geen scheuren in de kappen.
en de motor was ook in goeie staat. geen rare bijgeluiden ofzo. maar die kleur is super mooi vind ik.
 
Laatst bewerkt:
de motor zag er goed uit, die kappen hadden geen schade. aleen een kleine krasje van wnr ie die motor eruithaalt en weer binnen zet, want het zit in een stalling. maar voor derest zag het egt goed uit zoals uiterlijk als motorisch
 
je kan ook altijd een aankoopkeuring overwegen bij een goede dealer ergens.

spreek je af 50/50 als er niets mis is, en als er wel iets aan de hand is dat de kosten voor hem zijn.

hij zegt tenslotte dat er niets mis is met de motor.

zo'n aankoopkeuring kost meestal rond de 70-100 euro maar kan je veel narigheid besparen.
 
Nou, als ik zo die foto's zie en kettingset/banden etc allemaal goed dan denk ik
dat het toch wel een goede prijs is... En als die vriend van je zegt dat het goed zit,
dan zou ik hem nemen...

Je zal idd wel ergens een goedkopere kunnen krijgen, echter vaak moet er dan wel het
een en ander aan gebeuren, en kom je wel over die 2500e heen denk ik zo...

En idd, zekerheid krijg je door gewoon in de plaats waar die blade staat een motorzaak te
bellen die het even checked... is een werkie van niks, ben je een tientje (of iets meer) armer,
maar heb je alle zekerheid die je wilt hebben!

KOPEN DUS!! Blade is sowieso gewoon een lekkere motor, rijdt makkelijk etc.etc...
 
jah zowieso koop ik het. eind van de maand heb ik het in mijn bezit of misschien wel eerder
het?

Lijkt me toch wel vrij grote kans aanwezig dat hij schade heeft gehad.. Zou misschien toch even een expert of iemand met een beetje kennis nog eens naar laten kijken..

Just my 2 cents.
 
Terug
Bovenaan Onderaan