aanschaf V-max

snuf

MF'er
3 jun 2004
166
27
dordrecht
Hallo ik ben Rob en al een paar jaar een ZX9R rijder maar nu wil ik overstappen op een V-max en heb al een paar keer een proef rit gehad ,nu heb ik mijn interesse laten vallen op 1 uit 98' een black max met 14000 km op de teller maar ik vind de voorrem zeer beroerd , remt erg slecht moet hard knijpen om toch te remmen
De achterrem remt harder dan de voorrem en de voorschijven hebben groeven , is dit remgedrag bij alle V-maxen zo of mankeerd hier wat ernstigs aan
Waar zou ik nog meer op moeten letten bij een V-max
Ik ben totaal niet bekend met een V-max dus weet niet waar ik op moet letten maar vind dit zulke monsterachtig mooie machines dat ik er erg graag 1 wil aanschaffen maar dan wel 1 waar ik de eerste tijd zonder problemen en geld zorgen mee kan rijden , graag een paar reacties van V-max rijders ik zal daar zeer erkentelijk mee zijn
 
Maar gelijk ff de bekende open deur intrappen... O-)

Een X4 remt gewoon wel! })









:+

Ff bakkie koffie zetten en dan wachten op de reacties...
 
Laat ik ook nog ff proberen serieus te reageren...


Heb net eindelijk mijn compjoetertje weer online en na een flinke afwezigheid op MF dan gelijk zo beginnen... :9


Het lijkt me niet helemaal eerlijk de remvertraging van een supersport te vergelijken met die van een zware naked. Kijk alleen maar eens naar het verschil in gewicht. Aan de andere kant hebben de latere V-Maxxen betere remmen dan in het begin. Maar je ziet genoeg V-Maxxen waarvan de remmen aan de voorkant zijn vervangen. Zal wel een reden hebben...
 
dat zou ik niet weten ik weet alleen dat ik het remgedrag van mijn zx9r (2004) gewend ben en dat remt of je een anker uitgooid dus het was voor mij wel schrikken toen ik wilde remmen met de V-max zat bijna met mijn helm op de auto voor mij |(
Maar gelijk ff de bekende open deur intrappen... O-)

Een X4 remt gewoon wel! })









:+

Ff bakkie koffie zetten en dan wachten op de reacties...
 
ik weet wel dat de eerste modellen last van zwakke voorrem hadden.

de nieuwe modellen moeten een stuk beter remmen.
lees verschillende testen van nederlandse motorbladen: http://www.vmaxclubholland.nl/members/bladen/index.htm
ik weet ook niet hoe goed een zx9r tov. nieuwe v-max remt
maar dat achter beter remt dan voor :? misschien zitten er wel net nieuwe remblokken op en zijn de groeven van de remschijven nog niet goed ingelopen op de remblokken :?

verder is het wel zo dat er bij veel vmaxen de remmen vervangen zijn voor betere.
zoals de remklauwen van de R1.

verder zou ik als ik jouw was ff op het forum van de vmaxclubholland infomeren
http://www.vmaxclubholland.nl/phpBB2/

verder veel succes met de aanschaf v/h beest })
 
Ff bakkie koffie zetten en dan wachten op de reacties...
Ikke zwart alsjeblieft ;)

Ook ik heb de remmen van m'n ( ouwe 1985 ) VMax vervangen, remsschijven ( en voorwiel ) voor BlackMax spul en de remklauwen zijn Billet 6's, remt als de spreekwoordelijke te%^&g ;)
Achter ook een Billet, maar dan een 4 remzuiger ( en die gebruik ik toch niet )

Toch als ik je verhaal lees zal er iets mis zijn met de remmen van die VMax ( zoals Terror al zegt )
 
ik begrijp dat de V-max dus niet zo'n goede remmer is , althans wat de voorrem betreft maar deze V-max waar ik interesse in heb is wel heel slecht dus dat kan me veel geld gaan kosten
kan dus maar beter eerst de remmen door de oude eigenaar laten maken of naar een andere gaan kijken , zal wel het laatste worden denk ik
is wel jammer want dit was\is een zeer mooie '(
 
ik begrijp dat de V-max dus niet zo'n goede remmer is , althans wat de voorrem betreft maar deze V-max waar ik interesse in heb is wel heel slecht dus dat kan me veel geld gaan kosten
kan dus maar beter eerst de remmen door de oude eigenaar laten maken of naar een andere gaan kijken , zal wel het laatste worden denk ik
is wel jammer want dit was\is een zeer mooie '(

yep ik zou hem door de huidige eigenaar laten fixen.. Het kan misschien wel een heel simpel iets wezen zoals ik al eerder zei, dat misschien de remblokken niet goed zijn. Als het dee schijven zijn, dan wordt het id duurde..

óf je zorgt dat er gewoon genoeg v/d prijs afgaat zodat je de remmen kunt laten fixen.





de aftermarkt van de v-max is heel groot er heeft vast wel iemand een paar goede schijven liggen ;)
 
Hallo zx9rrobd,

de Vmax heeft tot met 1992 een 40mm voorvork met -onderbemeten- enkelzuiger remklauwen en vanaf 1993 een 43mm voorvork met -betere- dubbelzuiger remklauwen. Ik heb zelf een 91-er en die remde als een spreekwoordelijke vrachtwagen beladen met 50 ton staal. Na het monteren van staalflex remleidingen werd het beter, maar nog steeds komen rotondes ed. erg snel op me af. Ik ben nu bezig om te verbouwen naar dubbelzuiger remklauwen en hoop dat het dan nog beter wordt.

Waar je dus op moet letten:
- Is het geen schademax waar een 40mm voorvork in is gezet (en dus met enkelzuiger
remklauwen en 282mm remschijven)? Heb ik eerder gezien bij een 95-er op
www.marktplaats.nl.
- Hoe is de toestand van de remslangen. De originele zijn van een soort rubber en
dat wordt het de loop der jaren zachter, waardoor je remdruk kwijt raak. Een
graag geziene mod is het monteren van staalflex. Dat scheelt een slok op een
borrel.
- Als je eenmaal je Vmax hebt, ga je waarschijnlijk verbouwen en dat gaat zo in de
papieren lopen dat een setje R1 klauwen van www.ebay.de en staalflex financieël
gezien maar een druppel in de oceaan zijn. Daar hoef je het mi. dus niet op te
laten afketsen.

Let ook op dat je een 100 dan wel 145PK versie krijgt: bij een 100PK begint het rood van de toerenteller bij 8500rpm en bij een 145PK bij 9500rpm en de 145PK maakt een zoemend geluid bij contact aan (initialisatie van de V-boost, tenzij
een stage 7 kit is ingebouwd, dan heb je dat weer niet)

Let ook op allerlei klop- en tikgeluiden in het blok, dat hoort niet. Een Vmax loopt wel wat rauw, maar kloppen of tikken hoort daar zeker niet bij.

succes met je aankoop,

martijn
 
Oh ja, een V4 remt mischien wel beter, maar als je spanningsregelaar uitbrandt moet je wel 6 weken wachten voor er met de stoomboot een nieuwe uit Japan is gearriveerd. En als je dan eeeiiiindelijk je open koppelingsdeksel binnen hebt, moet je alweeeeeer wachten tot diezelfde stoomboot een pakking uit Japan heeft gehaald. Lekker hoor :+
 
ik begrijp dat de V-max dus niet zo'n goede remmer is , althans wat de voorrem betreft maar deze V-max waar ik interesse in heb is wel heel slecht dus dat kan me veel geld gaan kosten
kan dus maar beter eerst de remmen door de oude eigenaar laten maken of naar een andere gaan kijken , zal wel het laatste worden denk ik
is wel jammer want dit was\is een zeer mooie '(


Kort maar krachtig antwoord :

VERKEERDE REMBLOKKEN

M'n vorige max('94) had ook moeite met het "vlugge stoppen",je moest superhard knijpen om die motor te laten stoppen,deze die ik nu heb('00) remt gewoon goed,was in het begin zeker wennen voor me.

In de 60.000 km die ik met die vorige gereden heb,zijn er nooit nieuwe blokken op gekomen,remblokken waren gewoon te hard dus....

Andere klauwen e.d. heb je niet nodig,je doet het voor de leukigheid,met de juiste blokken remt zo'n max best goed (het is GEEN ss)

:)
 
ga vandaag maar eens verder onderhandelen over de prijs en de remmen , zie trouwens van dit bouwjaar (98') alleen maar zwarte onderkanten van de voorvork en dat heeft dzez dus duidelijk niet
heb er een foto'tje bijgedaan :9~ maar weet niet hoe ik hem zichtbaar moet maken , mischien dat sommige de motor kennen

Bijlage: V-max.jpg
 
ga vandaag maar eens verder onderhandelen over de prijs en de remmen , zie trouwens van dit bouwjaar (98') alleen maar zwarte onderkanten van de voorvork en dat heeft dzez dus duidelijk niet
heb er een foto'tje bijgedaan :9~ maar weet niet hoe ik hem zichtbaar moet maken , mischien dat sommige de motor kennen

full


Zo kennen we hem allemaal goed zien,.

Ziet er mooi uit die max, en zo te zien is het een nieuw type voorvork.
De remmenpartij is al uitbundig hier boven besproken. Alleen is volgens mij de geroemde R1 rem het zelfde als de huidige max remmen, alleen zit er een kleurtje in. Begin gewoon es met andere blokken en staalflex remleidingen. dat scheelt al de helft ;) (ook in je portemonee)
 
(Afbeelding)

Zo kennen we hem allemaal goed zien,.

Alleen is volgens mij de geroemde R1 rem het zelfde als de huidige max remmen, alleen zit er een kleurtje in.

Begin gewoon es met andere blokken en staalflex remleidingen.

Het verschil tussen de remklauwen van een V-max en een bijv. R1 (de blue of yellowspot) klauw is dat de V-max klauw deelbaar is dmv bouten,en de andere niet,deze zijn uit 1 stuk.(is mij verteld door de yamaha-dealer)

De niet deelbare klauw is ietje stijver,veel verschil zal er niet zijn.Wel maakt het gewicht van de motor veel uit,een max weegt ruim 100 kilo zwaarder.

@ TS , gave fiets,foto's plaatsen doe je door [imgatt.] in de tekst te plaatsen waar je de foto wilt hebben staan( [imgatt.] ZONDER PUNT ERTUSSEN!!! )

8-)
 
Ik heb inderdaad deze combinatie (Black Max met alu-kleur voorvork) ook nog nooit gezien. Kan 1 van de experts zeggen of dit voor een '98-er Max gebruikelijk is?

Als dat namelijk niet zo is en mijn vermoeden is juist, dan is er wellicht een andere voorvork in gezet. Ongelukje?

Mijn eigen Max remde in het begin ook niet helemaal jofel aan de voorkant, bleek dat 1 van de klauwen een keer een oplawaai heeft gekregen en een beetje krom was. Is netjes onder garantie vervangen (Van Heerdt --> :} top dealer) en daarna was het al een heel ander gevoel...
 
ga vandaag maar eens verder onderhandelen over de prijs en de remmen , zie trouwens van dit bouwjaar (98') alleen maar zwarte onderkanten van de voorvork en dat heeft dzez dus duidelijk niet
heb er een foto'tje bijgedaan :9~ maar weet niet hoe ik hem zichtbaar moet maken , mischien dat sommige de motor kennen

nette v-max zo te zien :}
wel een beetje vreemd van de alu. kleur voorvork. het '98 model heeft deze nl. zwart.
full



wel het schermpje er af halen als je hem gekocht hebt ;)
 
gaat niet door de V-max :( we konden niet tot elkaar komen en de voorvork gaf ook niet veel vertrouwen bij mij , is denk ik beter zo
maar weer opnieuw gaan zoeken dan , iedereen trouwens bedankt voor de tips en technische uitleg over de V-max
 
Mijn Vmax'85, remde ook slecht toen ik hem 9 jaar geleden kocht.
Heb er gelijk stalen remleiding op geZ en maak iedere 3 manden de zuigertjes (van de remklauwen) schoon.
Remt nu perfect. Groetjes B8
 
gaat niet door de V-max :( we konden niet tot elkaar komen en de voorvork gaf ook niet veel vertrouwen bij mij , is denk ik beter zo
maar weer opnieuw gaan zoeken dan , iedereen trouwens bedankt voor de tips en technische uitleg over de V-max

geduld is een schone zaak...
je komt vast wel de 'ware' tegen :+

succes ;)
 
kijk eens op marktplaats, daar staat er een voor 7700,= onder ruil fjr, naam is Rob en woont in Leusden, een zeer mooie machine ook remtechnisch,wat betreft degene die je wilde kopen, geef maar even een mailtje, want je mail adres staat niet in je profiel
 
kijk eens op marktplaats, daar staat er een voor 7700,= onder ruil fjr, naam is Rob en woont in Leusden, een zeer mooie machine ook remtechnisch,wat betreft degene die je wilde kopen, geef maar even een mailtje, want je mail adres staat niet in je profiel
hier heb ik al naar toe gemaild met de vraag of een zx9r iets voor hem is als ruil opject , maar had geen interesse mailde Rob
ik zit namelijk ook dus met mijn motor ik ben niet zo rijk dat ik 2 motors kan betalen , bij de vorige v-max zou ik mijn motor inruilen maar we werden het financieel niet eens
 
Terug
Bovenaan Onderaan