aanschaf van een duc. monster 620 Dark. (tankstickers)

R1MAN

Die hard MF'er
12 mrt 2007
376
3
Ik ben bezig met de aanschaf van een monster 620 voor mijn vrouw en heb er een al een soort van mondeling al besproken. :9~ Nu loop ik nog tegen een maar aan.. Het logo op de tank is een soort van verzakt :? en letters komen op sommige punten een soort van los :? . Nou heb ik bij eenn dealer geinformeerd en een set nieuwe tankstikkers is op zich geen probleem, echter vertelde hij mij wel dat het niet normaal is dat die stickers zomaar los laten en dat het dan kan zijn dat er schade geweest is en dat die stikkers mischien wel niet origineel zijn. '( .. Nou komt de verkoopster mij wel weer heel betouwbaar over en die geeft aan dat ze de eerste eigenaar is en er nooit schade mee gehad heeft. *D
Het valt mij op dat als ik bij een monster naar de sticker kijk het lijkt als of hij onder de lak zit en dus in feite niet los kan komen?? Maar het betreft hier een monster dark welke mat zwart is en doordat hij mat is mischien wel geen lak laag heeft??? Mijn vraag wat julie mening hierover is en of er andere monster dark rijders zijn die me kunnen vertellen hoe die stickers er op zitten :? :?
full
 
Wat een typisch gezicht zo die stickers. Bij mij Monster zitten ze onder de lak. Maar goed, net als wat je zegt gaat het hier om een Dark versie. Lijkt mij dat die niet onder een laagje lak horen te zitten. Maar Dark eigenaren op MF kunnen je dat wel vertellen.

De grote vraag is alleen: hoe zijn die stickers er zo uit komen te zien :?
 
Mijn eerste gedachten is dat de sticker niet orgineel is :X

Als ik de foto's vergelijk zit de linkerkant in een "deuk" van de tank en de rechterkant op een bolling van de tank :? (het kan ook aan de foto's liggen dat er ernstige beeld vervorming is)

Groeten van een Leek aka Buikschuiver oet dre :P :+


Idd lastig te beoordelen zo met een foto. Maar is hij voor de rest wel recht? Al een proefritje gemaakt bijvoorbeeld?
 
Wat voor verklaring gaf de verkopende partij eigenlijk voor de misvormde stickers?


Verkopende partij geeft aan dat het van zelf is gegaan vermoedenlijk door het te heet worden van de zon :? :? Heb er verder nog niet op gereden wel al een eventuele prijs afgesproken waarvoor ik wil komen kijken.. Is namenlijk niet bij mij om de hoek. Verder in het algemene plaatje ziet hij er strak uit maar dat is terplaatse mischien aleen te beoordelen.. :) Dat met die stickers is het enige wat me nog dwars zit. Een paar nieuwe stickers zijn zo geplakt hoor maar ik wil echt geen schade fiets. Verkoper zweert echter dat er nooit wat mee is gebeurd :? Hoop echt dat er op het forum mensen zijn met een matte monster die me hier wat over kunnen zeggen. Verder wil dan toch ook allen beurten zelf gaan doen. Dit gaat op mijn R-een prima maar voor een stukgati wordt dit eigenlijk afgeraden |( Weet niet of ik mijn geld echt naar de erkende onderhouder wil gaan smijten. :( :( Hij is wel aan zijn 20000 beurt toe dus kan daar wel meteen dit jaar mee aan de bak.. :X :X maar ja dat is weer een zorg voor de winter })
 
Verkopende partij geeft aan dat het van zelf is gegaan vermoedenlijk door het te heet worden van de zon :? :?

Lijkt me sterk dat het door de zon komt. Mag aannemen dat Ducati daar wel degelijk rekening mee heeft gehouden. Vooral omdat in Italië ook nog wel eens de zon wil schijnen ;)

Verder wil dan toch ook allen beurten zelf gaan doen. Dit gaat op mijn R-een prima maar voor een stukgati wordt dit eigenlijk afgeraden |( Weet niet of ik mijn geld echt naar de erkende onderhouder wil gaan smijten. :( :( Hij is wel aan zijn 20000 beurt toe dus kan daar wel meteen dit jaar mee aan de bak.. :X :X maar ja dat is weer een zorg voor de winter })

Het onderhoudsverhaal is iets wat je zelf moet beslissen. Het valt wel mee hoor (vind ik dan) wat het allemaal kost. 595 euro voor een grote beurt bij Biggelaar, en dan kan je er weer 20.000 km tegenaan. Wel dan even om de 5000 olie en filter vervangen, en de riempjes laten naspannen.
 



Als ik ze naast elkaar zet dan zijn de letters en plaats het zelfde. :Z maar kan aleen niet zien op een foto of de letters er echt zo opgeplakt zitten en dat je ze echt voeld zitten :? :? weet aleen dat ze bij een niet matte monster ze onder de lak zitten en je ze niet voeld.. Dan kan dit zeker niet gebeuren.
 
Kijk eens naar de nokken op de onderste kroonplaat en waar deze tegen het balhoofd vallen.
Zijn deze nokken ingeslagen dan is er mee gevallen.
 
Op de onderste kroonplaat ( dit is de plaat waar beide vorkpoten doorsteken en waar de balhoofdpen in zit) zitten 2 nokken. Deze nokken moeten voorkomen dat het stuur te ver kan draaien. bij maximale stuuruitslag komt de nok tegen een nok die aan die aan het frame zit bij het balhoofd.
Als men valt met de motor zullen deze nokken zo hard tegen elkaar slaan dat deze indeuken en /of verbuigen.
Bekijk deze nokken en je weet al wat meer.
 
Op de onderste kroonplaat ( dit is de plaat waar beide vorkpoten doorsteken en waar de balhoofdpen in zit) zitten 2 nokken. Deze nokken moeten voorkomen dat het stuur te ver kan draaien. bij maximale stuuruitslag komt de nok tegen een nok die aan die aan het frame zit bij het balhoofd.
Als men valt met de motor zullen deze nokken zo hard tegen elkaar slaan dat deze indeuken en /of verbuigen.
Bekijk deze nokken en je weet al wat meer.



Thanks :} :} ga ik op letten ;)
 
Verkopende partij geeft aan dat het van zelf is gegaan vermoedenlijk door het te heet worden van de zon :? :? Heb er verder nog niet op gereden wel al een eventuele prijs afgesproken waarvoor ik wil komen kijken.. Is namenlijk niet bij mij om de hoek. Verder in het algemene plaatje ziet hij er strak uit maar dat is terplaatse mischien aleen te beoordelen.. :) Dat met die stickers is het enige wat me nog dwars zit. Een paar nieuwe stickers zijn zo geplakt hoor maar ik wil echt geen schade fiets. Verkoper zweert echter dat er nooit wat mee is gebeurd :? Hoop echt dat er op het forum mensen zijn met een matte monster die me hier wat over kunnen zeggen. Verder wil dan toch ook allen beurten zelf gaan doen. Dit gaat op mijn R-een prima maar voor een stukgati wordt dit eigenlijk afgeraden |( Weet niet of ik mijn geld echt naar de erkende onderhouder wil gaan smijten. :( :( Hij is wel aan zijn 20000 beurt toe dus kan daar wel meteen dit jaar mee aan de bak.. :X :X maar ja dat is weer een zorg voor de winter })

Het is te doen. Toch is het onderhoud niet zo heel duur. De prijzen bij Biggelaar zijn iets hoger dan normaal, zij voeren meer werk uit bij dezelfde beurt. Ze staan heel goed bekend en dat is natuurlijk ook wat waard.
Als je het onderhoud door een specialist laat doen zal het je behoorlijk meevallen. Zeker een kleine monster is erg vriendelijk in het onderhoud en het 600 tweeklepsblok staat bekend om de betrouwbaarheid.
Het blijft echter een goed ding om -als je het zelf niet helemaal weet- gewoon het onderhoud uit te besteden. Dat voorkomt vaak reparaties.
De legendarische onbetrouwbaarheid van Ducati is grotendeels een fabeltje. Je moet daarbij rekening houden met het feit dat de meeste Ducatisten veel van de fiets vergen en er veel opgevoerd wordt. Als ik hier op het MF technisch topic kijk wordt er over Ducati alleen maar gevraagd of ie vaak stukgaat en wat het onderhoud kost.

Maar als je een Monstertje koopt, loop je een heel groot risico dat je de R1 binnen een paar jaar vaarwel zegt voor een Italiaan :+
 
Heb mij inmiddels aan gemeld op det duc forum en hier een gerust stellend antwoord gekregen.

http://www.dcnforum.com/nieuwe-aans...ghlight=&sid=65e5e9903e6266f21b2ce51adfdb72e8

Ga die motor aankomende zaterdag ophalen en die stickers bestel ik ff nieuw. :] :]

Daarna word het van de winter sleutelen om de riemen te vervangen en de kleppen te stellen. Hier heb ik een paar mooie filmpjes over gevonden :9~

California Cycleworks, Inc. - Aftermarket Ducati Parts for Ducati Performance | ca-cycleworks.com

Moet volgens mij goed te doen zijn. :Y :Y

Als het zover is open ik zeker ff een topicje met foto's erbij.

Als ik mijn motor daar dan mee sloop levert dat mischien ook een leuk plaatje op |(
 
Heb mij inmiddels aan gemeld op det duc forum en hier een gerust stellend antwoord gekregen.

http://www.dcnforum.com/nieuwe-aans...ghlight=&sid=65e5e9903e6266f21b2ce51adfdb72e8

Ga die motor aankomende zaterdag ophalen en die stickers bestel ik ff nieuw. :] :]

Daarna word het van de winter sleutelen om de riemen te vervangen en de kleppen te stellen. Hier heb ik een paar mooie filmpjes over gevonden :9~

Moet volgens mij goed te doen zijn. :Y :Y



Als het zover is open ik zeker ff een topicje met foto's erbij.

Als ik mijn motor daar dan mee sloop levert dat mischien ook een leuk plaatje op |(

Jouw eigen volgende fiets:


full
 
Laatst bewerkt:
Ik verkoop al jaren velgstriping. Een klacht die ik nog nooit heb gehoord is dat de stickers naar buiten schieten of verzakt/verschuift. Dat zou wat zijn.... flink de zon er op, rijden en dan na een ritje heb je de striping op je band hangen _O- En daar zou je dan met wielen met de middelpuntvliegenkracht veel eerder moeten gebeuren dan verschuiving door zwartekracht. Ik ga er even van uit dat Ducati fatsoenlijk stickermateriaal gebruikt (dat zijn de kosten ook niet van een motor).
 
--------------------------------------------------------------------------------
We hebben hem gisteren opgehaald en zijn er super blij mee. *O* Stikkers heb ik er helemaal van af gehaald en dat staat eigenlijk al super dus ik moet nog ff kijken of ik er nieuwe voor bestel. :9 Ik vind hem echt leuk rijden, aleen moet de berijdster nu nog ff haar motor rijbewijs afmaken |( Tot die tijd laat ik hem wel uit :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan