Aanschaf Yamaha Virago, wat technische vraagjes

fl0w

Rookie
9 feb 2008
26
0
Zaandam
Ik zit te denken om een virago aan te schaffen als 2e motor, 750cc uit 82.

alleen zegt de verkoper dat de startmotor een "raar" geluid maakt, en dat de voorvorkkeringen vervangen moeten worden, lekt een beetje.

heb al even gegoogled, en blijkbaar komt het wel vaker voor dat met de startmotor, gaat dit alles mij veel werk/geld kosten of moet ik dat ding maar gewoon kopen. wil er niet al teveel kosten/werk van hebben namelijk.. :]

*edit typo.
 
Laatst bewerkt:
zal wel niet aan de startmotor liggen maar aan de startkoppeling.
Wat je bij het starten hoort is het tandwiel die langs de startkrans op het vliegwiel schuurt i.p.v. aangrijpt.
afhankelijk van hoever de boel versleten is kan het min of meer opgelost worden, in het simpelste geval ben je een paar tientjes kwijt, anders kan het oplopen(vervangen van complete tandwiel set).

motoren zelf zijn goed en betrouwbaar
 
Laatst bewerkt:
Hoi,dat met die startmotor komt wel goed,ik zou eerst mijn aandacht richten op de keerringen van de voorvork. Voordat je het weet zit de olie op de remschijf en hoef ik je wellicht niet te vertellen wat dat betekent als je plots moet stoppen. De motoren van dit type zijn fijne fietsen en betrouwbaar.
Groeten.
 
dat met olie op de remschijf vertelde de koper ook al.

moet ook 100km gaan rijden om deze motor thuis te krijgen, waardeer het wel dat hij het van te voren heeft verteld.

ben niet echt een sleutelaar, de voorvork gaat wel lukken, maar ben met name beetje bang voor de startmotor.

maar heb wel de neiging om deze motor te kopen hoor.
 
Het gaat om de veer en de zgn veerklemmen frictieklemmen. Vervang die door verse, en je bent voorlopig weer de man:

pagina%20126%20en%20127.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar eeh: zijn prima motoren hoor. Heb er al wat gehad: 750, 920 en TR1. Op de rammel bij het starten na, nooit echt problemen gehad.

Veel onderdelen te krijgen, degelijk gebouwd, veel liefhebbers (dus goede adviezen!).

Over het model valt te twisten, maar dat is natuurlijk bij elke motor.


Als de prijs goed is: kopen!
 
Toch opletten als u er mee naar huis rijd,(startkoppeling die los staat)Dit zijn 3 inbusboutjes van m8,en als die los komen en in de carter te recht komen is het gedaan met rijden.
Zelf voorhad met mijn virago, 2 bouten waren losgekomen ,1ste zat er nog in.
Heb geluk gehad maar mijn collega die heeft zo'n een bout in het carter had,met alle gevolgen.
NB de remorque opzetten en zo mee naar huis rijden, en thuis opendoen.
Mischien nog iets van de prijs doen daarvoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan