Aanschaffen FZ-750

1 apr 2004
122
0
Apeldoorn
Hallo mede forummers..

ik ben Erwin uit Apeldoorn.
Eind deze maand moet ik op voor mijn A-rijbewijs.
Nu wil ik graag een motor aanschaffen en mijn oog is gevallen op een FZ-750.
Kan iemand mij de zwakke plekken vertellen van dit soort fietsen, en waar ik absoluut op moet letten bij de aanschaf??
 
Ik heb er eentje gehad en dat was een probleemloze fiets met een erg sterk blok, zowel mechanisch als pk's :9
Check de gebruikelijke zaken, zoals balhoofd, ketting, rammeltjes in het blok e.d.
Als hij goed is afgesteld loopt hij als een naaimachine en reageert hij erg fel op het gas. Kijk even naar de remschijven, de originele geventileerde schijven willen nog wel eens kromtrekken.
De fz kan nog heel goed meekomen met modernere machines, zowel qua acceleratie als sturen. De remmen van de wat nieuwere fz's zijn beter, dan van de eerste generatie.
Het enige waar de mijne niet tegen kon was crash schraaap.....boem !

succes
 
Goh.. meen je dat kan ie niet tegen een klapper??
hehe

Ik heb de motor inmiddels gekocht( 650 eurie)
Als iemand nog een voorspatbordje te koop heeft hoor ik het graag
 
Was meer opvouwen rond een boom. Moest uitwijken voor een inhalende bestelbus.Die eikel had mij uiteraard niet gezien. |(
Zo recht de bocht uitgeremd. Tja remmen terwijl de motor al schuinhangt wil niet zo heel goed.

650 voor een redelijke fz is niet veel. Het blok is bijna onverwoestbaar en erg makkelijk op te fokken. Dus veel plezier

Voor dat spatbordje zou ik maar wat slopen afbellen ik zie weinig op marktplaats e.d. voorbijkomen.

succes en veel plezier
 
Hallo Erwin,

Al aangemeld bij de FZ groep? Kan je meteen meedoen bij het treffen op 13 juni in Veenendaal.
Mail maar ff voor meer info: dutch_fzfreaks@hotmail.com

groetes, Dutch
 
Terug
Bovenaan Onderaan