Aanschaffen Suzuki GS850

Tom364

MF'er
12 jul 2011
38
2
Beste MF leden,

Aankomende weken ga ik een aantal Suzuki GS850 bezichtigen en heb daarover de volgende vragen:

Wat is een originele, in goede staat verkerende GS850 uit 79-80 ongeveer waard ? Uitgaand van 30k tot 80k km's. Ik snap dat dit een moeilijke vraag kan zijn en dat dit per motor verschilt. Ik heb alleen totaal geen ervaring met dit soort motoren en heb niet veel vergelijkingsmateriaal en weet dus niet of iemand er te veel voor vraagt of niet.

Daarnaast weet ik dat deze motoren als hufterproof worden omschreven. Toch ben ik opzoek naar wat specifieke punten waar ik bij deze motor op moet letten.
Ik ben mij bewust van de basis zaken zoals: Olie, pakkingen, banden, remblokken en -klauwen, cardanaandrijving, uitlaat, ect.

Ik kijk uit naar jullie reacties !!
 
Afhankelijk van HOE mooi/origineel/km’s 1000-2000 euro.
Vraag of het laad system vervangen is of nog goed bijlaad, oude suzuki’s hebben het probleem van defecte dynamo en spannings regelaars.
Op zich geen probleem nieuwe zijn prijzig 200-250 ben je zo kwijt.
Als er nog originele uitlaten onder zitten, voel/kijk aan de onderkant! Bovenop kunnen ze nog best netjes zijn terwijl het chroom er onder los bijhangt.

Belangrijk is, kun je zelf beetje sleutelen? Blijft een oude motor, als je hem voor alles weg moet brengen loop je er snel op leeg :X
 
GS850's zijn inderdaad behoorlijk bullet proof. De spanningsregelaar is helaas niet de meest betrouwbare. Vervangen door een willekeurige versie van AliExpress en je kunt er weer twintig jaar tegen.
Koop een zo compleet en goed mogelijk exemplaar, geef hem één keer echt goed onderhoud en geniet er van. Ik ben op mijn GS heel Europa door gereden. Een goede GS loopt tegen de 200 op top en houdt dat de hele dag vol.
Punten om op te letten:
Uitlaten
Niet verknipte kabelboom
Roest op voorvork
 
Vraag je af waarom je een GS850 zou willen,heb je er ooit op gereden,het zijn lompe gevaartes die ook zo rijden.