Aanschuiven bij rotonde// Foggymask

~Vincent~

MF veteraan
31 mrt 2003
3.204
0
1.Hoe rij je best een rij wachtende autoos voor een rotonde voorbij? (TFS is gejoesd)
Ik dacht langs links en dan achter de eerste auto inschuiven...

2.Kan je in een Shark rsfi2 een foggymask installeren?

(heb maar twee vraagjes in één topic gecombineerd)
 
Laatst bewerkt:
1.Hoe rij je best een rij wachtende autoos voor een rotonde voorbij? (TFS is gejoesd)
Ik dacht langs links en dan achter de eerste auto inschuiven...
of het de beste manier is weet ik niet maar ik ga er altijd links langs de auto's, met een hoop lawaai zodat ik wel opgemerkt wordt 8-) En dan idd achter de eerste aute planten. Het zelfde als jou dus eigenlijk :P
 
1. Waarom kruip je naar voren als je achter de eerste auto blijft staan :?
2. Weet niet / geen mening
 
1. Waarom kruip je naar voren als je achter de eerste auto blijft staan

Hoe dit te beantwoorden zonder belangrijke zaken te vergeten zodat er sevvens weer mensen betweterig (niet jij) kunnen doen...

K...stap voor stap

1. Je kruipt naar voren omdat je nu eenmaal motor rijdt en dat is een van de voordelen van een motor !

2. Je blijft staan achter de eerste auto zodat je kan inschuiven omdat anders de eerste auto je omverragd ?

3. Ookal blijf je staan achter de eerste auto...je kruipt toch naar voren omdat er achter die eerste autoos nog twintig of meer staan te wachten en das weeral 3 minuten uitgespaard !
 
Jah.

5 kruispunten/rotondes aan 3 minuten is weeral een kwartier tijd uitgespaard voor [vul zelf maar in]

Had je ook tips of alleen vragen?
 
Ok en dat foggymask? Rotonde zoek ik wel uit...want men (lady J niet inbegrepen) is weer karig met tips.
 
[me]~Vincent~ zucht '(
[/me]


B|
B| Had je wat?

1: Voorbij rijden en dan achter de eerste auto.
2: Ga naar de zaak waar je die helm gekocht hebt! En vraag het daar!! B|

[me]Galloper vindt dat je die belgen ook alles moet uitleggen O-) [/me]


:+
 
Links naast de wagens. Vooral rustig rijden, dan neemt (haast) niemand aanstoot.
Aso's in't oog houden die niet willen dat je passeert en hun linker vleugel presenteren.
Meeglippen waar je kan tussen de eerste wagens (mogen ook 2 en 3 of 3 en 4 zijn), als je't maar rustig en met een bedankje doet.

Over de fc weet ik niks.
 
1 : Waar er ruimte is natuurlijk, kan ook weleens bij de 3e blik zijn.

2 : Heb net zelf ook een foggymask gehaald bij MOTORPORT, en daar heb ik m eerst mogen proberen :} , hij past goed, dus ik heb m genomen

(ben wel 5 zaken afgereden om allerlij verschillende maskertjes te proberen, en dit was de enige die goed werkt i.c.m. mijn helm (HJC), nergens deden ze overigens moeilijk over t even uit de verpakking halen om te proberen,

wel ff vragen natuurlijk).
 
Tips voor het inhalen van auto's?? Wat dacht je van naar links sturen, snelheid opvoeren om ze in te halen en weer naar rechts zodra je er voorbij bent...

[me]Sonic zucht[/me]
 
links traag voorbij en achter eerste auto blijven, eventueel bedankje aan de 2e waar je voor gaat staan, de paar daarachter zien da bedankje ook wel.

Bij woon werk verkeer kom je toch regelmatig dezelfde mensen/auto's tegen (let er maar eens op), en die herrinneren zich best wel "die motard die altijd vriendelijk met zijn helm knikt" en die geven je dan automatisch de ruimte (rotondes, wegvesmallingen, verhoogde kruispunten ...)
= eigen ervaring van al een paar jaar kwasi hetzelfde traject op dezelfde tijdstippen te doen. Er zijn er zelfs al een paar die op de normale stukjes weg gewoon al spontaan "goejedag" zwaaien .... Geeft nog zo'n veilig gevoel

Ik doe het zelf ook altijd. En isser es een dag dat ik die motard van elke dag niet zie passeren is het eerste gedacht "oej die is toch nix overkomen", terwijl ik die mens absoluut niet ken behalve van die ene halve seconde elke dag ....
 
Ik heb dan nu wel een foggymask, maar de verkoopsters probeerden me wel bijna zonder uitzondering een pinlock te verkopen, ik heb dit niet gedaan, ik weet alleen niet of jij deze optie al overwogen hebt.
De reden dat ik dit niet gedaan heb is dat als je in de zomer een donker vizier hebt en in de winter niet dat je dus of 2 pinlocks moet hebben voor 1 helm of je pinlock ook telkens overzetten als je je vizier wisselt, plus ik vind t wel fijn dat de oorzaak (adem) aangepakt wordt i.p.v. het symptoom (condens op je vizier).
Nu weet ik wel dat het minimaal is, maar een pinlock vervormt het beeld ook nogeens iets (vooral als je een bol vizier hebt) en t is natuurlijk ook nog eens zo dat je door nog een obstakel heen moet kijken (vooral aan de rand van t vizier is je zicht beperkt door de rand van de pinlock).

suc6
 
probeer anders fogcity hyperoptics. Anti condens, verkleurt mee volgens de lichtinval, en geen vervorming :)
 
RESPRO Foggy Mask past op bijna alle integraal helmen. Er was 1 soort helm met een raar kinbandje waarbij de RFM niet paste. Zie hun website.
Andere 'foggy masks' heb ik geen ervaring mee.

Respro verkoopt ook condensmaskers die om het hoofd worden geknoopt en dus niet in de helm worden bevestigd. Stuur anders een mailtje naar Respro met je vraag en het type helm, dan weet je het zeker.

Rotondes - ik rag er links langs, snij de voorste auto af, schop een deuk in de auto die van links komt, accelereer en schiet weer van de rotonde af. Of het mag weet ik niet. :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan