Aanslag op de spaken

Kaat67

Rookie
15 jul 2006
12
0
Sinds kort ben ik in het bezit van een Yamaha XV 535 Virago.
Het is een tweedehandsje en op de spaken zit een vrij lastige aanslag. Ik ben al aan de gang gegaan met Turtlewax voor chroom en Aluminium en de voelbare aanslag is verdwenen, maar echt mooi schoon en glazend krijg ik ze niet, er blijven vlekken in zitten.

Wie heeft er tips over hoe ik ze wel weer mooi glazend kan krijgen !?

Kaat
 
Zul je vaak nooit meer helemaal mooi krijgen denk ik. Het zit als je beschrijft gewoon al de diep in de spaken, onder de chroomlaag?

Dan kun je poetsen wat je wilt maar kras je alleen de chroomlaag maar eraf zoals lvt zegt.

Mijn spaken zijn allemaal zwart. Glimt niet, ook mooi.
 
Bij zo zware aantasting komt iets niet meer in 1x goed, maar ik zou er voorlopig elke dag een lapje of papiertje iets vochtig van diesel over halen, niet wrijven of schuren maar alleen maar net ietsjes vochtig maken en veel rijden.

Na een week ofzo begin je wel enige verbetering te zien; dan voorlopig zo volhouden, elke dag ff "aaien". Geen echte inspanning en ook geen materiaalverlies.

Nadeel: diesel stinkt en smaakt smerig, moet buitenshuis blijven want de damp kruipt tot in kleer- en koelkasten, beddengoed, provisiekast en broodtrommel.
====

Matzwart maken met roestbestrijder D2 of Noverox (start vuilwit en wordt bij contact met ijzer zwart) is waarschijnlijk een optie maar ik zou eerst op een stukje oud ijzer bekijken of dat effect je wel aanstaat. Het uitgeharde laagje is erg sterk (maar vermoedelijk niet hittebestendig voor knalpijpen of zo) en mag/kan overschilderd worden maar hoeft niet.Tamelijk duur spul maar je hebt er ook maar weinig van nodig.

 
Laatst bewerkt:
Sinds kort ben ik in het bezit van een Yamaha XV 535 Virago.
Het is een tweedehandsje en op de spaken zit een vrij lastige aanslag. Ik ben al aan de gang gegaan met Turtlewax voor chroom en Aluminium en de voelbare aanslag is verdwenen, maar echt mooi schoon en glazend krijg ik ze niet, er blijven vlekken in zitten.

Wie heeft er tips over hoe ik ze wel weer mooi glazend kan krijgen !?

Kaat


je spaken zijn niet verchroomd maar verzinkt, ga je de spaken poetsen (zijn van die reejes voor) dan gaan ze roesten.

rvs spaken laten monteren ist het mooist.............
 
Terug
Bovenaan Onderaan