Aanslag op Voorvork poten

CyberJ

MF'er
4 apr 2002
159
7
Breda
Op mijn nieuwe aanwinst zit op de voorvork een soort aanslag op het aluminium gedeelte..
Klik hier voor een fototje

Nu wil ik proberen om dat weg te krijgen. Ik zat te denken aan polijsten, maar weet iemand misschien een betere manier. Ik ben bang dat ik met het polijsten de in het aluminium bestaande groeven weghaal, waardoor je vreemde plekken krijgt.
 
Waarschijnlijk zit er nog een blanke laklaag over, vandaar die 'bloemkolen'. Dus dan zou je die er af moeten halen. Daarna met staalwol de groeven namaken. Dat moet werken. En weer opnieuw inspuiten.
 
Fijn Jasper, ik deed het PLaatje er express niet bij in de posting, omdat het de layout nogal verkl**t. |(
En nu heb jij dat voor me gedaan.. :}

Ik weet niet of er inderdaad een soort laklaag op zit, maar vergeleken bij de rest van de fiets ziet het er zo lelijk uit.

En met mijn nieuwe fiets ben ik zo voorzichtig en trots op :+
 
oh ja kawa,dacht al zn remklauw te herkenen, of is dat niet zon 1,5 zuiger aan de ene kant en aan de andere kant alleen aan remblok? |(

Hee ff vraagje.. is dat een normale prijs in je sig voor een ZXR uit duitsland :?

P.S. Heb je icq of msn? Zodat ik je eens wat vraagjes kan stellen omtrent het invoeren en de ZXR400 :) Of je email adres?
 
Laatst bewerkt:
De blanke lak zal je eraf moeten halen (met afbijt, dus errug voorzichtig doen!). Daarna heel goed poetsen met dit spul:
misc.php


Schijnt bij sommige ijzerwaren of DHZ zaken te krijgen te zijn, zelf nog niet gevonden. Dit schijnt echter superspul te zijn en ook nog niet duur.
 
Ik zou iig de voorpoten er helemaal uit monteren eerst. (is relatief simpel)

Daarna kun je je uitleven met 'blanke lak verwijderen' en 'oppoetsen'. Volgens mij kun je nadat de blanke lak eraf is gewoon met alu-poets een heel eind komen. Daarna zou ik wel opnieuw lakken. ;)

Oorzaak is steenslag oid. waardoor plaatselijk lak is weggestoten geworden geweest. :+
 
Ik zou iig de voorpoten er helemaal uit monteren eerst. (is relatief simpel)

Daarna kun je je uitleven met 'blanke lak verwijderen' en 'oppoetsen'. Volgens mij kun je nadat de blanke lak eraf is gewoon met alu-poets een heel eind komen. Daarna zou ik wel opnieuw lakken. ;)

Oorzaak is steenslag oid. waardoor plaatselijk lak is weggestoten geworden geweest. :+

Pas op met alu-poets. Als de vorkpoten niet glimmen onder de laklaag, gebruik dan geen alu-poets. Daar gaan ze dus van glimmen! Het beste kun je dan proberen met een fijn schuurmiddel (fijn schuurpapier, tandpasta, ...) met het relief mee poetsend de aanslag weg te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan