aansluiten achterlicht met geintegreerde knippers

SanRox

Die hard MF'er
14 jun 2007
395
0
Swalmen
Beste mensen. Ik krijg net mijn nieuwe achterlicht binnen met geintegreerde knippers. Alleen snap ik het aansluiten niet helemaal. Voor elke knipper zit er 1 gele kabel op het achterlicht.

Normaal zitten er op de motor een + en een - kabel op de knipperlichten. Verder heb ik er nog 2 Resistors bij gekregen maar snap niet helemaal hoe deze aangesloten moeten worden.

Op de tekening staat


------positive turnsignal wire from bike---------- -----------yellow wire from taillight---------
/
R
E
S
I
S
T
O
R
/
------negative turnsignal wire from bike---------


Komt dan de - draad aan de resistor en het andere eind van de resistor komt aan de + draad en de gele draad van het achterlicht?

Lijkt me een beetje raar. Maar als je de Resistor niet aansluit heb je geen plaats om de - draad aan te sluiten
 
Laatst bewerkt:
Om wat voor motor gaat het?? En om wat voor merk achterlicht??

Ik heb zelf een zx6r 2000 met een "clear alternatives" LED achterlicht. Ik heb alleen de resistors niet geplaatst. De knipperlichter gaan misschien wat sneller knipperen maar daardoor wordt je alleen maar beter gezien. En het is niet (echt) schadelijk voor de unit.
Doordat het achterlicht met LED's werkt heeft de unit maar één negatieve-pool nodig en die heeft de unit al van het gewone achterlicht. Je moet dus het gele draadje aansluiten op de positieve-pool van het knipperlicht en als het goed is dan werkt het.

Als ik kijk naar je post dan maak ik eruit op dat je de resistor aan moet sluiten tussen de twee draden van je knipperlicht. *techiek mode aan* De resistor zal een weerstand hebben die ongeveer gelijk is aan/kleiner is dan de weerstand van het achterlicht. Hierdoor zal de stroom verdeeld worden over het achterlicht en de resistor. Hierdoor krijgt de lichtunit(knipperlichten) minder stroom en zullen ze minder snel knipperen.*techniek mode uit* Je knipperlichten zullen zo op ongeveer de staandaard snelheid gaan knipperen.

Hoop dat dit helpt.
 
prima, echt bedankt mensen.

Maar de min kabel zou ik ook ergens op de aarde kunnen aansluiten (onder een schroef ofzo) anders hang hij er een beetje los bij.

@ MarcoZ, sorry voor de domme vraag maar vraag het liever ff na, toch bedankt
 
Als je de resistor aansluit dan hoef je hem niet op de aarde aan te sluiten omdat de min dan aan de resistor vast zit, en die zit dan aan het gele draadje vast.

Zoiets als dit:
achterlichtbedradingku7.png
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan