Aansluiten cyclelok YM 500 alarm XJR 1300

Status
Niet open voor verdere reacties.

mototinus

MF'er
13 apr 2004
78
0
Noord-Holland
Is er iemand dit een Cyclelok YM 500 in z'n XJR heeft zitten?

Dit alarm zou plug and play moeten zijn op Yamaha motoren, op mijn XJR zitten bij het achterlicht een tweetal 4-voudige stekkers, deze zijn standaard doorverbonden en er zit nog en andere stekker met een zwart blokje erin gedrukt (doorverbinding??).
In mijn Fazer zitten dezelfde stekkers en daar heb ik een universeel alarm op aangesloten (zit o.a. startblokering op).

Maar op het YM 500 alarm zit op de kabelboom een witte stekker 6-polig en een 3-polige stekker (driehoekige vorm). en een losse aarddraad. Nou die laatste weet ik wel aan te sluiten ;-)

Waar moeten die andere stekkers tussen?? Als het plug and play is niet op de stekkers bij het achterlicht?? (of mis ik een verloopkabel?)

Daarnaast zit bij het alarm ook nog een losse verbindingskabel met een beide zijde en 3-polige stekker een aarddraad??

Als iemand me even kan vertellen waar ik de stekkers van het alarm op de XJR aan moet sluiten graag.

En ik wil niet in discussie over wel-geen alarm, waarom? waarvoor? zin? onzin? Ik heb dat alarm (nieuw) liggen en wil het gewoon aansluiten klaar.... ;)
 
Mozes kriebel wat een speurtocht zeg, er is werkelijk zo weinig over dit alarm bekend?

Maar ik ben iets wijzer, op de Yamaha site hebben ze het over een YM 500 met het nummer YMD-IPCA0-50-MC voor een XJR 1300

Maar ik heb de YMD-IPCA0-51-MC (2002 versie) wat ik vreemd vind is dat de XJR modellen tussen '99 en '03 niet gewijzigd zijn, waarbij ik dan mag aannemen dat men ook de kabelboom niet veranderd? Dus zou het alarm gewoon aangesloten moeten kunnen worden?

Ik heb helaas nog geen reactie van de Yamaha dealer gehad, we wachten af.

WVV
 
Is er niemand die dit alarm in zijn XJR heeft zitten??

Ik weet inmiddels dat de YM 500 ook o.a. in een Fazer 600/1000, TDM 850/900, R6/R1 etc. gebruikt kan worden. Wellicht is er iemand met één van deze motortypes die me wat meer kan vertellen.

Waar het mij in eerste instantie om gaat is dat ik de juiste draadboom voor het alarm krijg. Das als er iemand is die kan vertellen wie of waar men deze aansluitkabels kan krijgen ben ik al gelukkig.

Via een dealer heb ik inmiddels vernomen dat Yamaha deze aansluitkabels niet meer levert??? Maar wellicht dat er iemand is die weet waar ze wel te krijgen zijn, of wellicht z'n YM 500 heeft uitgebouwd en een aansluitkabel heeft die ik over kan nemen??

Please help....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan