Aansluiten digitale teller FZR600

GJ.Hoogeveen

Rookie
27 jun 2021
10
5
Goedenmiddag,

Recent heb ik een FZR 600 met wat werk voor een prikkie kunnen kopen.
Mijn plan met de fiets is om hem te moderniseren en om te bouwen naar naked.
De bouw loopt momenteel zeer voorspoedig, R6 kont zit er al op.
Ook heb ik een digitale teller gekocht (lang leve AliExpress).
De teller heb ik al aangesloten gehad op de labvoeding en ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben.
Nu komen echter de connectoren niet overeen en probeer ik uit te zoeken welke kabel waar voor dient.
Het schema voor de teller zelf heb ik al uit weten te pluizen, nu de connectoren op de motor nog.
Het hele cluster krijgt zijn stroompjes binnen via een tweetal connectoren, 1 maal 9 pins en 1 maal 6 pins (waarvan 5 actief)
Nu heb ik al met een multimeter op de motor geprobeerd door te meten welke kabel wanneer stroom krijgt en heb ik een poging gedaan het hele voorcluster (tellerbak, koplampen en knipperlichten) actief te krijgen via de labvoeding maar geen succes.
Het rare aan dit hele systeem vind ik ook dat vanaf deze twee connectoren zowel de signaaldraden aangestuurd worden voor de waarschuwingslampjes maar ook de daadwerkelijke voeding van de lampen zelf.

Ik wil graag de mogelijkheid behouden om in de toekomst terug te gaan naar origineel, ik wil dus niet de connectoren eraf knippen en aan elkaar bakken, maar met nieuwe connectoren die ik heb gekocht een verloopstukje maken.

Na een lang verhaal nu concreet mijn vraag. Heeft iemand een aansluitschema van de connectoren van een FZR600 uit 93 die lopen vanaf de tank naar de voorunit?
 
Bedankt voor het antwoord. Dat schema heb ik er ook bij gehad maar kwam er alsnog niet helemaal uit.
Na een hoop gepriegel ben ik er toch uitgekomen.
Mochten mensen hetzelfde willen weten zal ik proberen hieronder duidelijk te maken hoe die connectoren zitten:

9 pins connector: (vooraanzicht, waar de andere connector inplugt met het gat voor het klemmetje bovenaan)
Dimlicht --- Knipperlicht Rechts --- Contact
Neutraallicht --- Grootlicht --- Stadslicht
Aarde --- Knipperlicht Links --- Olielamp

6 pins connector: (vooraanzicht, waar de andere connector inplugt met het gat voor het klemmetje rechts)
Niet gebruikt --- toerenteller
Niet gebruikt --- Niet gebruikt
Licht aan --- Temperatuursensor
 
Veel te laat! Ben zeer druk geweest en project heeft een tijdje stil gelegen. Ook na wat priegelwerk erachter gekomen dat de geel/rode draad niet voor het seinen is maar de brandstofsensor. Hierbij een provisorisch in elkaar geknutseld schema'tje
Draadschema.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan