Aansluiten gear indicator

RinusKachelglans

Die hard MF'er
24 apr 2009
560
0
Amsterdam
Geen idee of iemand ervaring heeft met het aansluiten van zijn of haar gear indicator (ik heb er eentje van biketronix). De manual is namelijk dusdanig kort dat er in feite staat: 'sluit aan en rijd'. Iemand korte uitleg in normaal nederlands hoe dat precies in zijn werking is gegaan? Ook het 'rijden én aantikken massa om de verschillende versnellingen te programmeren'.

mijn dank is nu al reuzegroot ;)
 
Ik kreeg vandaag (...) al bericht van ze:


We hebben voor de GSX750 F de GPX gear indicator.

De snelheid is plug en play en het toerental is met draadtappers.

Er hoeft dus niet gesoldeerd of geknipt te worden.

De prijs is 89 euro incl. BTW.".

Klinkt in ieder geval heel erg leuk én ook de prijs is aangenaam, aangezien de meeste wat IK gezien heb 100 euro of méér kosten!
Echter....misschien heel erg dom van mij....maar wat is een "draadtapper"?

gr. Sotty
 
zoiets?
full
 
En waarvoor dient dat dan?

Zoals Ik het begrepen heb zit er maar één kabel aan... die zou je dan moeten aansluiten op de stekker van de diagnostiek. Daarvan uit zou je dus "stroom, aarde en de impulsen" krijgen.
Als je al met "dat" soort stekkertjes moet gaan werken, waar ik "vroeger" autoradio's mee aansloot lijkt het mij toch niet zo goed als ze het mij willen doen laten geloven....

Ik zal het wel bij het verkeerde eind hebben, jullie kunnen lezen dat ik niet zo'n "licht" ben op het gebied van de elektriek! Maar ik begin er nu toch wel een beetje huiverig voor te worden... Stel dat je kortsluiting krijgt....bestaat dan de mogelijkheid dat je motortje af kan branden? Ze geven je wel 2 jaar garantie maar dat natuurlijk alleen maar in bepaalde gevallen!! En aangezien de firma ergens in het voormalig oostblok zit.... denk ik dat je van een koude kermis thuiskomt mocht er iets fout gaan....!!

Maar goed, nou weet ik dus nóg niet waarvoor die stekker dient, "Mooie Zomer Augurk"?
 
Als het goed is (...) heb ik een bedrijf gevonden waar je gewoon die dingen zou kunnen bestellen... Niet dat het andere adres onbetrouwbaar zou zijn maar ik heb toch een beetje mijn twijfels daarover.... In ieder geval, klik op onderstaande link en je krijgt het te zien (hoop ik...):

Alles voor de motorrijders Ma_raboda Home page

Hier zou die 89 euro kosten, dat is dus een héél ander bedrag dan de 139 euro die ik ergens anders had gelezen.... Eventjes een beetje snuffelen en je verdient zo maar 4 tientjes...Zijn toch weer 2 volle tanks die je leeg kan rijden ergens in de Ardennen, nietwaar?

gr.
 
Terug
Bovenaan Onderaan