aansluiten intruder contactslot

driver71

Rookie
21 jun 2009
18
0
Hallo,

zou iemand mij kunnen helpen met het aansluiten van een contactslot.

Ik heb een schema toegevoegd van de bedrading, Het punt is dat ik niet weet waar ze op het contactslot moeten komen.
Op het contactslot zitten drie contacten om aan te sluiten met de volgende letters erbij, te weten een "IG" + "L" + "B" .

Ik kan wel wat uitproberen maar ben bang dat ik dan kortsluiting veroorzaak. Wat ik wel begrijp is dat je de rode en oranje + de grijze en bruine + de rode en bruine, per twee moet aansluiten maar ik kom er niet echt uit op welk contact.
Het lijkt me dat de rode en oranje draad op "ig"moeten komen maar dan?


Iemand een idee?


groetjes


full
 
je kunt het ook makkelijk doormeten, multimeter op weerstand, en dan meten welke oneindig zijn, en weer meten met het contactslot ingeschakeld.


en dan bedoel je met oneindig, dat de waarde o moet zijn of een waarde daarboven?
sorry, ik heb geen ervaring met het doormeten van een contactslot/weerstand.
en welke draad zou dan op dat contact moeten komen?


groet
 
Volgens mij zijn het 4 draden hoor. Dat wordt doormeten welk contact er gemaakt wordt als je het slot in de 'aan'-positie zet. Als je contact op 'aan' staat moet rood met oranje verbonden worden via het contactslot. Dat is het linkse verbindinkje op de middelste rij, in de 'On' stand dus. Eigenlijk is dat de enige verbinding die ertoe doet.
Als je de P-stand niet gebruikt zou je in theorie Gr en Br uit het schema vast kunnen doorverbinden. Is waarschijnlijk voor het achterlicht.
 
Volgens mij zijn het 4 draden hoor. Dat wordt doormeten welk contact er gemaakt wordt als je het slot in de 'aan'-positie zet. Als je contact op 'aan' staat moet rood met oranje verbonden worden via het contactslot. Dat is het linkse verbindinkje op de middelste rij, in de 'On' stand dus. Eigenlijk is dat de enige verbinding die ertoe doet.
Als je de P-stand niet gebruikt zou je in theorie Gr en Br uit het schema vast kunnen doorverbinden. Is waarschijnlijk voor het achterlicht.

Klopt Gr en Br gaan naar verlichting en dash. (Br parkeerverlichting, Gr de rest)

R en O zijn voor ontsteking ed.
 
en dan bedoel je met oneindig, dat de waarde o moet zijn of een waarde daarboven?
sorry, ik heb geen ervaring met het doormeten van een contactslot/weerstand.
en welke draad zou dan op dat contact moeten komen?


groet

Als de pennen geen contact met elkaar hebben geeft de weerstandmeter 1 aan, dat is oneindig. Als ze wel contact maken geeft hij de werkelijke weerstand aan, dat moet bijna 0 zijn, of helemaal 0. Op die manier kun je kijken welke punten hij met elkaar verbind wanneer je de sleutel omdraait.
 
Als de pennen geen contact met elkaar hebben geeft de weerstandmeter 1 aan, dat is oneindig. Als ze wel contact maken geeft hij de werkelijke weerstand aan, dat moet bijna 0 zijn, of helemaal 0. Op die manier kun je kijken welke punten hij met elkaar verbind wanneer je de sleutel omdraait.


Oh, de aansluitingen op het contact zelf.... |(

Ik gebruik zelf de diode-piep-stand op de multimeter: contact is piepen.
 
beste mensen,

ik wil jullie bedanken voor alle adviesen en tips.
Nu is het zo dat Emgi dit weekend bij mijn is geweest en het contactslot heeft aangesloten. En niet alleen het contactslot,maar ook meteen de rest heeft nagekeken.En waar nodig anders aangesloten. Echt super.
We hebben hem alleen nog niet aan het lopen gehad doordat er twee schakelaars niet helemaal goed werkten, maar ook dat komt goed.

Nogmaals hartelijk bedankt voor de tips.

groeten uit limburg

michael
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan