Aansluiten Kellermann Relais

Mr. R.

MF veteraan
20 jan 2007
9.561
957
Zevenhoven (Zuid Holland)
Ik heb een Kellermann Relais gekocht voor o.a. LED knipperlichten.

Nu lees ik in de gebruiksaanwijzing dat als alles knippert ongeacht de richting je de oranje draden aan moet sluiten aan de plus draad van 1 kant van de knipperlichten.

Betekent dit dat je de oranje draden gewoon er tussen moet hangen? Dus de + draad naar bijvoorbeeld de achter knipeprlichten doorknippen en dan de 2 draden en de oranje draad met elkaar verbinden?

Er staat dat je dan de Verbindhulzen moet gebruiken maar hoe gebruik je deze "dopjes" (het zijn de 2 witte dopjes op de foto rechts)?

10032036_880_FR_08.JPG
"Indien de richtingaanwijzers niet correct functioneren (bvb. overhoeks of simultaan), dan sluit je één oranje kabel aan op de positieve kabel van de linkerrichtingaanwijzer en de andere op de positieve kabel van de rechterrichtingaanwijzer ( vooraan of achteraan )."

Alvast bedankt voor alle reacties.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mocht er nog eens iemand al googlend hier terecht komen, in MIJN geval was de oplossing ;

Zwart van het relais gewoon op een min aansluiten
Rood van het relais op een geschakelde plus aansluiten
Rood/Oranje draad op de Oranje draad van m'n knipperlicht schakelaar (KTM cev schakelaar)
Zo werken de knipperlichten wel zoals het hoort links en rechts, maar doet de verlichting het niet meer
Als je dan uiteindelijk toch ook de oranje draden van het relais aansluit op de + draden van de RAW's , werkt alles zoals het moet !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan