Aansluiten usb

Fzr6

Rookie
22 mrt 2016
3
0
Enkhuizen
Niet helemaal thuis in het plaatje knutselaar van motoren. Niet mee opgegroeid, wel altijd willen rijden en dus gedaan. Nu wil ik een usb adapter aansluiten op de accu, mijn vraag is of iemand dat uit kan leggen. Zie foto

Dank.

https://www.mupload.nl/img/t1vd7efcp4s.jpg
full
 
Had ik al gekeken, zoals ik zei, ben nog niet zo heel lang met motors bezig. Gaat me er vooral om dat ik snap hoe ik de aansluiting van de usb tussen de rest krijg. Op de foto van de lonk
t1vd7efcp4s.jpg
 
Het zwarte oogje moet op de - van je accu.
En zo te zien is het de bedoeling om met behulp van het stekkertje de rode draad te verbinden aan de geschakelde draad, waar spanning op komt te staan zodra je het contact aanzet.

Alleen zelf nog even zoeken welke draad daar aan voldoet. En ik zou een andere manier zoeken om die voeding af te tappen, want die stekkertjes....brrrr :X
 
Welkom op motor-forum :W

Oogje is zoals genoemd om direct op de min van de accu te zetten of op het frame. Maakt niet uit, is de massa (retourkabel). De rode is voor de spanning, omdat die ongezekerd is zal het de bedoeling zijn om die aan een gezekerde en bij voorkeur geschakelde (dus geen spanning als contact uit staat) draad te verbinden. Alleen zijn daar betere manieren voor dan die doordruk-ondingen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou gaan voor een nettere en duurzamere oplossing: een stekkertje.

Dit soort simpele-ik-kan-niet-anders-dingen moet je niet willen gebruiken.
 
Even een oproepje doen hier op het forum voor iemand die netjes een stekker eraan kan krimpen.
Ik heb bijvoorbeeld bij rick donckers een keer geïnvesteerd in mooi gereedschap daarvoor, maar Enkhuizen....daar kom ik mijn bed niet voor uit :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan