Aansluiting Zumo

flyjik

MF'er
2 jun 2007
63
0
Hey hoi,

Kwas benieuwd hoe jullie de draden van de Zumo hebben aangesloten...
We hebben het net aangesloten en de zekering is gesprongen... Kwas benieuwd hoe jullie de draden hebben bevestigd.
Vanaf de zekering box hebben we een draad gezocht die op het contact reageerd (dus niet altijd aanstaat) en een hoog amp. heeft. Via een t-splitsing het originele rode garmin draad op aangesloten. De + kant van het draad op de + kant van een plug gezet en de - op de - kant van de plug en andere kant op de - van de accu. (We hebben van die plugjes gekocht, zodat je de garmin incl.steun van de motor kan halen. Lijken een beetje op die koptelefoon plug...

Tnx alvast voor jullie reacties...
full
 
Uhhhh, dergelijke stekkers zijn nou niet bepaald geschikt voor hoge stromen, en, ze zijn ook nog eens niet waterdicht.
Verder is de mechanieze kwaliteit nogal matig, waarom kies je niet voor een bmw stekker oid??
 
Accessoirestopcontact aangelegd met een relais, zodat het contact stroomloos staat met contact uit.
Da's de enige goede/veilige manier.

Die stekkertjes die jij gebruikt zijn écht alleen geschikt voor de aansluiting van een koptelefoon.
 
Hmmm jammer. Zo'n grote plug vind ik niet mooi en deze foto hierboven heb ik op het gps forum gezien... En bij diegene werkte dat wel.

Hoe werkt dat met een relais?

Waarom is zo'n plug niet geschikt dan? 2 Amp. is toch niet veel??
Tnx voor jullie reacties.

Wat bedoel je met een BMW stekker? Zo'n sigarettenplug?
 
Zo een plug is echt voor audio gemaakt, dan kom je van zijn leven niet aan 2 ampère. Ik denk dat degene bij wie je het hebt zien werken gewoon geluk heeft gehad. Altijd (zoveel mogelijk toch) dingen gebruiken waar ze voor zijn gemaakt.

Overigens -ik weet niet wat een BMW stekker kost- kan je zo een sigarenplug ook bij Halfords of een locale caravanboer halen.
 
Hmmm raar. Ik heb net met die elektronicawinkel gebeld en zij zeiden dat het makkelijk 2 Amp. aankan, maar dat je eerst de stekkertjes in elkaar moet doen voordat je er stroom op zet...
Vanmiddag dus maar even proberen...
Tnx voor jullie reacties.
P.S. Als dat niet werkt ga ik een spat waterdichte luchtvaart connector proberen...removable splice :-)
 
Ok, ben bij Brezan, Europarts geweest enzo, maar kan deze niet vinden. En om nou 50 euro per stekker te betalen bij Waypoint vind ik teveel. Enig idee bij welke winkel ze die verkopen en wat die kosten?

Grt en bedankt.
 
Hmmm raar. Ik heb net met die elektronicawinkel gebeld en zij zeiden dat het makkelijk 2 Amp. aankan, maar dat je eerst de stekkertjes in elkaar moet doen voordat je er stroom op zet...
Vanmiddag dus maar even proberen...
Tnx voor jullie reacties.
P.S. Als dat niet werkt ga ik een spat waterdichte luchtvaart connector proberen...removable splice :-)

Níet doen. Gaat alleen maar problemen geven.

Voor het stopcontact: kijk eens bij Louis/Motozoom en Conrad.
 
Ik heb de kabel met zekering houder gebruikt die erbij geleverd werd?? :?

En deze dus direct op mijn accu aangesloten.... en via het frame naar het stuur en naar de Garmin geleid en vast gezet met tyraps..

Waarom wil de de draad kunnen schakelen? Zolang de Garmin niet in de houder zit loopt er toch geen stroom?
 
Laatst bewerkt:
Zodat ik 'm op twee motorfietsen kan gebruiken zonder twee steunen te hoeven kopen en dat je alles makkelijk van je stuur kan halen. Als iemand zo'n steun en ram mount jat, ben je 150 euro verder...
 
Terug
Bovenaan Onderaan