Aansprakelijkheid schade door zand in straat?

Merkster

MF'er
20 apr 2003
85
0
Delft
Bij mij in de straat zijn ze woningen aan het renoveren. De hele maand heeft er een grote stapel stoeptegels voor de deur gestaan waardoor ik daar niet kom parkeren. B|

Vandaag waren ze weg en toen ik terug kwam van een rit van ongeveer 20km wilde ik voor de deur parkeren. Helaas ging er iets mis tijdens het remmen. De motor vertraagde pas toen hij op zijn kant lag. ;( Ik reed rustig en daardoor valt de schade wel mee. (Krassen valdop, deksel, spiegel en verbogen schakelpookje) Is deze schade te verhalen op de gemeente of het bouwbedrijf? Kan ik hierover ergens meer informatie vinden? Er staan geen borden of waarschuwingen in de straat.

Bij voorbaat dank.
 
Bij mij in de straat zijn ze woningen aan het renoveren. De hele maand heeft er een grote stapel stoeptegels voor de deur gestaan waardoor ik daar niet kom parkeren. B|

Vandaag waren ze weg en toen ik terug kwam van een rit van ongeveer 20km wilde ik voor de deur parkeren. Helaas ging er iets mis tijdens het remmen. De motor vertraagde pas toen hij op zijn kant lag. ;( Ik reed rustig en daardoor valt de schade wel mee. (Krassen valdop, deksel, spiegel en verbogen schakelpookje) Is deze schade te verhalen op de gemeente of het bouwbedrijf? Kan ik hierover ergens meer informatie vinden? Er staan geen borden of waarschuwingen in de straat.

Bij voorbaat dank.

Het lijkt me dat je het altijd kunt proberen. Niet geschoten is altijd mis. Ik denk dat wel belangrijk is om even te kijken of het bouwbedrijf de moeite heeft genomen de boel zo goed mogelijk achter te laten. Als ze hierin nalatig geweest zijn heb je misschien een punt. Neem in dit geval ook even wat foto's van de situatie voordat iemand alsnog opruiming gaat houden.
 
Zoiets ja.. ;)
full


het lijkt wel of ze een hele kleine poging hebben gewaagd om te vegen :X

Suc6 met het verhalen...
 
Aan deze hoeveelheid zand te zien dan is er wel gewoon nalatigheid van het bouwbedrijf geweest.
Denk dat je wel een zaak kan beginnen.
Is toch niet normaal daar rechts op die foto :(
 
Ik vind het een beetje dubbel. Aan de ene kant woon je daar, dus weet je dat er de afgelopen maand rotzooi was en als het weggehaald is er altijd nog wat overblijft om in te regenen ofhoezoietsdanookmagheten. Aan de andere kant er ligt wel erg veel zand.
 
Als je een verzekering heb met rechtsbijstand lijkt het mij wel dat je een redelijke goede zaak kunt beginnen. Wanneer je dat niet heb en je moet alles zelf gaan uitzoeken. Wordt erug lastig.....of ben je mischien zelf advocaat :? :)
 
Juist daarvoor.
Gewoon bellen en daar de vraag stellen. Zij kennen de polisvoorwaarden en hebben dit vast al eens vaker bij de hand gehad. Vinden ze meestal wel een uitdaging zoiets. Vraag ook even wat je moet doen behalve fotograveren. Aangifte doen??

Houd ons op de hoogte hoe het afloopt, dan leren wij er ook wat van.
Succes ermee.
 
Ik zou even naar de gemeente bellen,ze hebben daar waarschijnlijk iemand die klachten van omwonenden in behandeling neemt.
Ik denk dat het niet zo´n probleem hoeft tezijn als er tenminste geen borden zijn geplaatst
Dus ik zou even een paar plaatsen op de foto zetten waar de borden eigenlijk zouden moetenstaan(begin van straat of wijk)
De aannemer is gewoon verzekerd voor zulke dingen
 
Ik vind het een beetje dubbel. Aan de ene kant woon je daar, dus weet je dat er de afgelopen maand rotzooi was en als het weggehaald is er altijd nog wat overblijft om in te regenen ofhoezoietsdanookmagheten. Aan de andere kant er ligt wel erg veel zand.
Denk inderdaad dit dit het probleem wordt bij een claim. Ze zijn al een tijd bezig. Eerst goed informeren voordat je kosten maakt.....
 
Denk inderdaad dit dit het probleem wordt bij een claim. Ze zijn al een tijd bezig. Eerst goed informeren voordat je kosten maakt.....

Dat ze bezig zijn lijkt me in dit geval niet zo relevant. Punt waar het om gaat is dat ze klaar waren. Bij goed werk afleveren hoort Imho ook dat je rotzooi opruimt. Die zooi die ze hier hebben achtergelaten kun je bet de beste wil van de wereld nog niet opgeruimd noemen. En zeker in het donker en/of bij slecht weer kun je je flink verkijken op dit zand.
 
Het zal mij benieuwen....hopelijk sla jij er wat duiten uit, maar mijn gevoel zegt dat ze het op jou eigen 'stommiteit' gooien.
 
Die plak is wel heel erg asociaal, wegregenen/waaien kost maanden
ondanks de winter
(toegegeven dat je zo'n zooi wel ziet liggen)
 
Gewoon proberen, zo wordt ook de helft van mijn nieuwe achterband vergoed omdat die kneuzen schroeven en spijkers lieten liggen over de hele straat.

Toevallig kwam er een schroef in m'n oude band had evengoed een nieuwe achterband nodig :X .
 
(toegegeven dat je zo'n zooi wel ziet liggen)
Daar reed ik dus ook omheen, maar daarnaast is het dus nog gladder, er ligt een soort wit transparante laag over de klinkers.
Ik heb de politie gebeld, ze komen zo kijken. Misschien dat ze een verslagje maken. Dan heb ik tenminste bewijs.
 
Daar reed ik dus ook omheen, maar daarnaast is het dus nog gladder, er ligt een soort wit transparante laag over de klinkers.
Ik heb de politie gebeld, ze komen zo kijken. Misschien dat ze een verslagje maken. Dan heb ik tenminste bewijs.

Bewijs heb je ook al met je foto's. mar goeie actie. Laat ff weten wat ze zeggen.

Mvg
 
Ik vind het een beetje dubbel. Aan de ene kant woon je daar, dus weet je dat er de afgelopen maand rotzooi was en als het weggehaald is er altijd nog wat overblijft om in te regenen ofhoezoietsdanookmagheten. Aan de andere kant er ligt wel erg veel zand.

Spijtig voor jouw, maar :^
 
Spijtig voor jouw, maar :^

Mijn verhaal is misschien niet helemaal duidelijk, maar ik reed dus expres niet door die dikke hoop met zand. Dan kan je zoiets wel verwachten. Op de foto zie je waar me wiel op slipte. Ziet dit wegdek er voor jullie als glad uit? :] Voor mij niet in ieder geval, maar was het dus wel. '(

full
 
'k Zou eerst gewoon het bouwbedrijf bellen, voordat je je verzekering er achter aan stuurt.

Afgelopen najaar had ik een spijker én een schroef in m'n achterband, vlak nadat het bouwbedrijf dat bij de buurman de garage repareerde hun bus met aanhanger voor onze oprit hadden gezet. Bouwbedrijf gebeld, die zonder morren mijn achterband vergoedde. BTW-bonnetje naar gestuurd en klaar! (was natuurlijk wel iets minder schade dan bij jou).

Het komt wat sympathieker over als je het eerst zelluf netjes uitlegt, dan wanneer je verzekeraar dat doet...
 
amerikaanse toestanden?

nee hoor, alleen de schade willen vergoed krijgen lijkt me je goed recht.

rechtstreeks regelen met de bouw firma of aannemer, what ever, is wellicht slim. vanwege de soms hoge eigen risico's in de aansprakelijkheids/bedrijfs verzekering vergoeden ze kleine schades liever cash/contant. mocht je echter de deksel op de neus krijgen zou ik het zeker aanvechten. niet met die slip foto, kan men wellicht je snelheid uit terug halen ;) maar een gedeelde schuld omdat je daar woont en de situatie kende of had kunenn kennen lijkt me al redelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan