Aansprakelijkheid schade door zand in straat?

volgens mij maak je geen schijn van kans.
a: je weet al een maand dat ze daar bezig zijn.
b: je ziet die zooi al van drie straten verderop liggen.

Maar ok, toch succes. Misschien moeten we allemaal maar eens accepteren dat sommige schuivers onze eigen schuld zijn.
 
volgens mij maak je geen schijn van kans.
a: je weet al een maand dat ze daar bezig zijn.
b: je ziet die zooi al van drie straten verderop liggen.

Maar ok, toch succes. Misschien moeten we allemaal maar eens accepteren dat sommige schuivers onze eigen schuld zijn.
:^
 
Ik snap dit niet. Je hele leven bestaat uit keuzes:

je kunt kiezen tussen een auto en een motor. Een auto valt niet om. een motor wel. je kiest de motor.

Een motor die omvalt is een dure grap. Als je dat niet wilt kun je je er voor verzekeren. Je kiest er voor om dit niet te doen (blijkbaar).

Als er werkzaamheden (met zand en blubber enzo) in je straat plaats vinden loop je een een risico dat je op je bek gaat. je kunt diegenen daarop aanspreken zodat zij de rommel voor je opruimen. je kiest er voor om dat niet te doen. Een maand lang.

Dan ga je op je bek.

En vervolgens ga je je afvragen op wie je de schade kunt verhalen.

Echt amerikaans. (sorry Aspencade)
 
Ik snap dit niet. Je hele leven bestaat uit keuzes:

je kunt kiezen tussen een auto en een motor. Een auto valt niet om. een motor wel. je kiest de motor.

Een motor die omvalt is een dure grap. Als je dat niet wilt kun je je er voor verzekeren. Je kiest er voor om dit niet te doen (blijkbaar).

Als er werkzaamheden (met zand en blubber enzo) in je straat plaats vinden loop je een een risico dat je op je bek gaat. je kunt diegenen daarop aanspreken zodat zij de rommel voor je opruimen. je kiest er voor om dat niet te doen. Een maand lang.

Dan ga je op je bek.

En vervolgens ga je je afvragen op wie je de schade kunt verhalen.

Echt amerikaans. (sorry Aspencade)

Duh... lijkt me niet helemaal de situatie.
De hele maand zijn ze bezig geweest. Daar hou je dan rekening mee, zeker als er stapels steen voor je deur staan. Als ze dan eenmaal weg zijn, mag je ervan uit gaan IMHO dat ze de boel een beetje ordentelijk (lees veilig) weer achterlaten. Dat lijkt me hier duidelijk niet het geval. De bende is nog overduidelijk aanwezig. Ik zou me dus hetzelfde zijn gaan afvragen als de topicstarter als mij dit was overkomen.

Het enige wat er volgens mij zinnig tegenin te brengen zou zijn is dat de veegwagen gepland stond voor de dag erna. Er word door ons gerecht namelijk vaak met "gerede termijn" gewerkt. Waarmee ze dan bedoelen dat iemand in de gelegenheid gesteld moet zijn om het uit zichzelf te fixen.

M.a.w. als die stenenzooi net 5 min. weg was, en je komt aanrijden en gaat onderuit, dan is het een typisch geval van jammer, maar ze hadden gewoon de kans/tijd nog niet gehad het op te ruimen. Anders wordt het als die zooi er na een week nog ligt, dan lijkt het me slordig om niet te zeggen nalatig. Wat er over 1 dag gezegd zou gaan worden durf ik niet te gokken. Maar proberen kan geen kwaad.

Al moet ik wel zeggen dat ik de suggestie eerder in deze tread, om gewoon eerst eens met het bedrijf zelf te babbelen een goeie vind.
 
Je ken zo de gemeente aansprakelijk stellen !!!!
OP het moment dat de werkzaamheden klaar zijn,dient het opgeruimt en ordelijk tezijn,dit is anders op het moment dat de werkzaamheden nog gaande zijn !
Zo tezien is het in dit geval niet.
 
Laatst bewerkt:
Het ziet er voor mij inderdaad zeer glad uit. Van die straatsteentjes met van dat zand, als het dan ook nog een beetje glad is ....
Aangezien je er woont kon je het dus wel weten. Kwa redelijkheid heb ik zo iets van typisch gevalletje van jammer. (persoonlijk zou ik me er voor schamen om de schuld bij een ander proberen te leggen)
Maar Nederland is een land van regeltjes en mischien is er van een verzekering wat los te peuteren.
De aannemer is volgens mij de gene die je in eerste instantie verantwoordelijk moet stellen. Mischien heeft deze de gemeente echter al opdracht gegeven de weg schoon te maken. Wordt je lekker van het kastje naar de muur gestuurd.
 
O ja en als ik je laatste foto goed bekijk lijkt het me er sterk op dat je ergers een eindje terug een lekker laagje zand op je band hebt lopen plakken, wat vervolgens de slip heeft doen veroorzaken, toen je ging remmen of draaien.
 
O ja en als ik je laatste foto goed bekijk lijkt het me er sterk op dat je ergers een eindje terug een lekker laagje zand op je band hebt lopen plakken, wat vervolgens de slip heeft doen veroorzaken, toen je ging remmen of draaien.

:o :r
Tuurlijk joh...frobelen met zand en banden...doet toch iedereen? duh :?
 
lekker negatief iedereen, tot jezelf je motor plat gooit op een rontonde of dus voor je eigen deur, dan baal je netzo dat die troep gewoon niet is opgeruimd. Als ik een bananenschil op straat flikker kan je mij ook aansprakelijk stellen als je je nek erover breekt, logisch want zo'n ding hoort in de prullenbak!. En dit zand hoort zeker niet zo op straat of op rontondes wat ik toch wel erg vaak zie!. En dan kan je lekker bijdehand zijn hier en mekkeren van je weet toch dat daar zand ligt of je weet toch dat daar mensen van de bouw bezig zijn, je kan netzo goed op je bek gaan ook al rijd je maar 10km per uur daar en dan zijn hun gewoon aansprakelijk klaar uit in de bouw en in de wet noemen ze dit nalatigheid. En dat weten ze maar al te goed. En als je dit niet afstraft bij dergelijke bedrijven zullen ze dus nooit rekening houden met Motors!.
 
lekker negatief iedereen, tot jezelf je motor plat gooit op een rontonde of dus voor je eigen deur, dan baal je netzo dat die troep gewoon niet is opgeruimd. Als ik een bananenschil op straat flikker kan je mij ook aansprakelijk stellen als je je nek erover breekt, logisch want zo'n ding hoort in de prullenbak!. En dit zand hoort zeker niet zo op straat of op rontondes wat ik toch wel erg vaak zie!. En dan kan je lekker bijdehand zijn hier en mekkeren van je weet toch dat daar zand ligt of je weet toch dat daar mensen van de bouw bezig zijn, je kan netzo goed op je bek gaan ook al rijd je maar 10km per uur daar en dan zijn hun gewoon aansprakelijk klaar uit in de bouw en in de wet noemen ze dit nalatigheid. En dat weten ze maar al te goed. En als je dit niet afstraft bij dergelijke bedrijven zullen ze dus nooit rekening houden met Motors!.
Been there, done that. Onderuit op grint dat voor een oprit op straat lag en wat bij die oprit hoorde. Tis toen niet eens in me opgekomen om te proberen dat te verhalen. Had ik maar beter uit moeten kijken. Bij motorrijden loop je nu eenmaal het risico dat je er een keer bij gaat liggen. De weg is nu eenmaal niet exclusief voor ons motorrijders en er is ook wel zodanig veel weg dat dat niet allemaal 24/7 in de gaten en schoongehouden kan worden. Je zult dus zelf uit je doppen moeten kijken en anticiperen op vuil en dergelijke. Als je weet of ziet dat men daar bezig is, moet je gewoon uitkijken want er kan zand of zooi liggen.

En natuurlijk horen ze de boel op te ruimen. Net zoals loonwerkers en boeren de weg schoon horen te maken als ze aan het bietenrooien of iets dergelijks zijn. Maar in de praktijk is het natuurlijk onmogelijk om achter iedere kar, vrachtauto, noem maar op eerst de straat schoon te gaan maken. Dan zijn ze meer bezig met schoonmaken dan met gewoon werken. En dan nog, zelfs als ze net geveegd hebben ligt er een dun laagje zand. Daar ontkom je niet aan. En als er net klinkers gelegd zijn, moet er zelfs zand liggen omdat het nog tussen de stenen moet zakken. Kortom, als er gewerkt wordt moet je er als motorrijder gewoon rekening mee houden dat er zand of andere zooi kan liggen.
 
Laatst bewerkt:
Herinner me nog een post waar iemand de schade op z'n motor wilde verhalen op de eigenaar van een tankstation omdat de tankslang niet goed was teruggehaakt (door een vorige persoon die daar had getankt)en daardoor pardoes op de benzinetank viel.. Dat is pas ruig...

In dit geval... waar gewerkt word ontstaat nu eenmaal rotzooi soms, en daar kun je in dit geval van op je bek gaan. Maar als je het vergoed kan krijgen zou ik het ook doen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan